leuke bestemming voor kledinggeld

Even een uitleg…



Mijn zusje en ik verkopen hier in mijn winkeltje en via MP allerlei kleding van onze kinderen. Wij hebben een rekening geopend op haar naam, waar het geld op binnenkomt.



Eerst hadden we het plan om het gewoon te verdelen, maar eigenlijk willen we er nu iets speciaals mee doen. Echt iets van ons samen. Het is nu nog niet zo gek veel, maar straks gaan we weer wat winterspul verkopen, en dan loopt het toch op.



Zelf hadden we al bedacht om lekker te gaan eten samen, maar dat doen we normaal ook al een keer per kwartaal. Eigenlijk zoeken we iets originelers. Dagje uit valt ook af, omdat zij moeilijk zit met oppas (ze heeft 4 kinderen, die best pittig zijn).



Misschien hebben jullie nog leuke/mooie/goede ideeen???

Een mooi sieraad die jullie samen uitzoeken…

Zelfde tattoo

:lol: :lol: :lol: 8)

Weekend weg met zijn alle dus ook gezinnen mee.

Foto van jullie kinderen met zijn alle laten maken.

Mooi beeld oid (hetzelfde) kopen voor in huis.

Adopteer samen een kindje in bijvoorbeeld Afrika…

dat is een mooie Ruud :thumbup:



of sparen voor een uitje met de kids, dierentuin of speeltuin ofzo. met reis, entree en een frietje/ijsje kost dat ook heel wat bij elkaar. leuke groepsfoto maken als herinnering :smiley:



met z’n tweeen een dagje sauna of beauty center als de mannen kunnen oppasssen.

of een leuke workshop als jullie een beetje crea zijn.

Al die andere dingen kunnen wij gelukkig toch wel doen die zijn slechts materieel.



Om samen met je zus zoiets symbolisch te doen en ook nog een iemand te helpen lijkt mij veel specialer.



Maar 't is maar een suggestie uiteraard. :wink:

Weekendje parijs/londen/madrid etc etc…

Ruud, wij dachten inderdaad ook in die richting. Ben zelf niet zo’n vriend van de stichting Plan, maar er zijn ongetwijfeld meer instanties die dit doen!



Ik ga eens rondkijken!!



Maaaarrrrrr…dan moeten we nog wel een tijdje aan het verkopen blijven hoor, want zo hard gaat het nou ook weer niet :angel:

Niet zo ‘blijvend’ als een adoptie maar dan ook wat goedkoper en toch zinvol. Op http://www.oxfamnovibpaktuit.nl kun je al voor 5,- twee schoolboeken voor een kindje in India kopen en voor 69,-leid je een vroedvrouw in Afganistan op. Is natuurlijk allemaal symbolisch, maar het maakt geld geven wel ‘leuker’.

@eisblume wrote:

Niet zo ‘blijvend’ als een adoptie maar dan ook wat goedkoper en toch zinvol. Op http://www.oxfamnovibpaktuit.nl kun je al voor 5,- twee schoolboeken voor een kindje in India kopen en voor 69,-leid je een vroedvrouw in Afganistan op. Is natuurlijk allemaal symbolisch, maar het maakt geld geven wel ‘leuker’.




:thumbup: :thumbup:



goed idee!

Als ik zo vrij mag zijn :shifty: als je een goed doel helpt denk ik dat er in NL ook genoeg te steunen valt…bijv. de kankerstichting of KiKa oid

Of iets minder bekends voor kindertjes en hulp bij onderzoek ofzo…

Een van de vele mcdondaldshuizen?

Of het geld geven aan ouders die hier gebruik van zouden willen maken?

Aan pleegouders geven zodat ze voor de pleegkinderen een extraatje krijgen met sint/kerst?

@joseetje wrote:

Een van de vele mcdondaldshuizen?

Of het geld geven aan ouders die hier gebruik van zouden willen maken?

Aan pleegouders geven zodat ze voor de pleegkinderen een extraatje krijgen met sint/kerst?




Daar hadden wij het ook al over.



Poe, er moet nog heeeeeeel veel verkocht worden denk ik!!! :smiley: