Mijn jongens van 4 en 6 jaar hebben we nog niet leren staand plassen. Soms blijkt dat wel handig te zijn, want ze zijn nog steeds in de fase dat ze opeens heel nodig moeten.
Wanneer hebben jullie je zoon staand leren plassen?
En wie leerde het hem? Volgens mij is het namelijk mannenwerk, ik weet niet precies wat hij naar voren moet duwen (bekken?).
Ik lees met je mee. Ik vroeg me dat ook al af. Luuk doet het alleen als hij buiten nodig moet plassen en niet kan zitten.
sil kan het wel , maar als het niet hoeft … hij gaat liever hurken als een meisje :mrgreen: en op de wc natuurlijk gewoon zittend
Ik heb hier de jongens geleerd zittend te plassen. Von dik ook gemakkelijker om ze ook op het potje/wc te leren poepen. Dan kwam het gewoon per toeval mee zeg maar de eerste keren.
het gaan staan tijdens het plassen ontdekken ze echt al heel snel zelf. Op de vorige basisschool van de kinderen moesten de kinderen in de kleutergroepen overigens allemaal zittend plassen.
Mijn zoon van 12 wil nog steeds neit staand… :mrgreen:
Bij tigo begon het zittend, simpelweg omdat hij net te klein was om het staand te kunnen
Toen een periode staand (net als papa), en toen weer zittend (net als mijn vriend)
En op school moeten ze zittend plassen, en tigo’s onlogische reactie is dat hij het thuis weer staand doet omdat hij op school altijd al moet zitten
Moet zeggen dat ik het prettiger vind als hij het zittend doet omdat het dan gewoon het schoonst rond de wc blijft…