Justin heeft nu al een aantal weken een snotneusje. De ene keer heeft hij er meer last van dan de andere keer. Maar nu is het al twee nachten bal geweest, en had hij er duidelijk last van.
Neusspray heb ik wel, maar mag je natuurlijk ook niet eindeloos gebruiken.
Een ui naast z’n bed doe ik liever niet eigenlijk, want dan liggen wij ook in de stank. Hij ligt namelijk nog bij ons op de kamer, haha.
Iemand nog tips?
En zou het nut hebben om langs de huisarts te gaan?
Ps…ik zit net te denken: kunnen ze op deze jonge leeftijd al een allergiereactie hebben op bijvoorbeeld huisdieren?
Kan je neit helpen,maar zie wel herkenning.
Thije heeft het alleen als hij s morgens wakker wordt om 06.30 en om 09.00. Dan zit zijn hele neus dicht en veel korstjes erin en klinkt ook wat benauwd. Maar verder de hele dag geen last, :think: :think: :think:
Nou hoop dat iemand met een tip komt en tot die tijd beterschap en dikke kus op zijn neusje
eventueel een beetje luuf smeren, houdt ook het neusje open(of op zijn lakentje smeren net naast zijn hoofd, dan houdt het wat langer…)
Hoi Tamma!
Hier nog zo’n snotneusje. Soms gaat het weer wat beter, soms minder. Dit zijn de tips die ik kreeg:
*ui naast bed (heb ik in een hydrofiel washandje gedaan- zo viel de stank nog wel mee, Jasper slaapt ook bij ons op de kamer)
*wicks naast bed/ op een doekje in de buurt van de kleine
*douchen of in het grote bad: de stoom die daarbij vrijkomt wil nog wel eens helpen
*LUUF inderdaad
- als het neusje erg verstopt is, laat je Justin slapen in het autostoeltje zodat ie iets meer rechtop zit- of je verhoogd zijn hoofdeinde door bv. een handdoek onder het matrasje te leggen
En oh ja: ik kwam erachter dat Jasper met z’n hoofdje enigsinds op de tocht lag- dus heb ik het wiegje weer omgedraait(had hem juist die kant op gelegt i.v.m. z’n voorkeurshouding: maar ja liever een plat hoofdje dan helemaal niet slapen)
Wat de allergie betreft ben ik ook wel benieuwd watn Jasper is van 2 kanten erfelijk belast en of een beetje bv daar tegenop kan :think:
luuf werkt goed
hoofdeinde van zijn bedje iets omhoog
en misschien toch een ui, hier werkt dat als een tierelier!
Dat ik nou zelf helemaal niet meer aan Luuf gedacht heb.
Hebben we bij Mischa ook gewoon gebruikt :oops: .
Thanx meiden!
En anders misschien toch maar een ui bij z’n bedje :sick: .
Ik zou voor luuf en de ui gaan hoor. Dan maar even stank…als je kindje er toch baat bij heeft, is dat toch ook wel te overleven lijkt me.
Hier ook hetzelfde probleem gehad maar nu is het inmiddels weer ff beter. De huisarts vertelde dat je zoutoplossing rustig mag blijven geven, het kan geen kwaad. De kinderarts had hier echter een kanttekening bij, die vertelde dat het weliswaar geen schade aanricht, maar doordat het het slijm verdunt, bacterieën meer kans krijgen. Het slijm zorgt er voor dat de bacterieën gedood kunnen worden, hie dunner het slijm, hoe minder effectief waardoor de problemen uiteindelijk langer aanhouden.
Luuf werkte hier ook goed, ui weer niet, maar dat komt omdat onze beide kinderen gevoelige luchtwegen hebben die door de sterke geur extra geprikeld worden.
Veel succes en beterschap!
Als je naast de ui een schoteltje koffie (poeder nog) zet dan stinkt t niet maar doet de ui wel zn werk… :thumbup:
@KleinBloemetje wrote:
Als je naast de ui een schoteltje koffie (poeder nog) zet dan stinkt t niet maar doet de ui wel zn werk… :thumbup:
Ah…bedankt voor de tip!!! :thumbup: