Kwijlen

Roeland sinds hij zo’n twee maanden is heel goed belletjes blazen. Tot zover alles normaal. Maar al een paar weken is hij ook ontzettend aan het kwijlen, hele natte shirts. Iemand zei al ‘tandjes,’ maar daar lijkt het me toch echt veel te vroeg voor. Kennen meer mensen dat, en gaat het ook weer over?

Kan toch een voorbereiding op de tandjes zijn! Leonie heeft ook periodes dat ze ontzettend kwijlt, maar ze heeft nu in totaal 3 tandjes: 2 sinds 6 maanden en de 3e sinds een week of 2.

Ymke heeft vanaf haar geboorte tot nu heel erg gekwijld… En nog geen tandje te zien…

Hoeft niets met tandjes te maken te hebben, kan wel. Jarno had het ook met een paar maanden, maar zijn eerste tandje kwam pas door toen hij acht maanden was.

Je baby zal tussen de 3 en de 6 maanden flink kwijlen. Dit hoeft niet te betekenen dat er al een tandje gaat komen (kan wel). Dit kwijlen heeft te maken met het ontwikkelen van de speekselklieren en de mondspieren.

Bron

Remco kwijlt ook zo, al zo’n beetje vanaf z’n geboorte :mrgreen:

Ook hele natte shirtjes en rompers. Soms een periode wat minder, dan weer meer (drie shirtjes en rompers per dag).

Bij hem heeft het niets met tandjes te maken. Maar het schijnt over te gaan :lol:

hoi

mijn zoontje kweilt al vanaf een maand of 2 en doet dat nog steeds :oops:

het kunnen inderdaad al heel goed tandjes zijn of de voorbereiding kan ook zijn dat zijn mondspieren nog wat minder sterk zijn dit gaat meestal zo weer over hoor.

voor de rest veel slabbers dragen tis zonde voor de mooie outfits die ze eronder dragen maarja beter als meerdere keren verkleden enzo.

sterkte meis :-*

Bedankt iedereen, fijn om te weten dat het normaal is. Inderdaad Ilse, ik ben maar op de slabbers overgegaan.