kun je je kindje leren langer door te slapen 's nachts??

uuh dingetjes die je kan proberen.

Inderdaad het speentje…als je kleine daar tevree mee is het een mooie oplossing.

Een badje voor het slapengaan? weet niet wat jullie rimte is 's avonds maar er zijn kindje die er wat soezig van worden en dan heerlijk slapen.

Voor de rest is er helaas niet zo heel veel wat je kunt doen.

Kindjes gaan hun eigen weg en vooral de eerste tijd is dat meestal niet de weg van papa en mama :wink:

Succes en sterkte want te weinig slaap doet een mens geen goed.

8 weken is nog jong om door te slapen hoor… Je kan een speentje proberen of bij je nemen. En anders gewoon wat te eten geven. En wat je nog beter kan doen: je erbij neerleggen dat je voorlopig gebroken nachten zal hebben. Je kan daar beter in mee gaan dan er proberen “tegen te vechten”, want daar wordt je alleen nog maar moeier van. Probeer ook niet te luisteren naar alle verhalen van babietjes die al héél snel doorsliepen. De één doet het wel, de ander niet.

Probeer te slapen wanneer zij ook slaapt, dat scheelt ook al iets.

gisteren had ik een kennis van de zw-yoga dat ik gevolgd had tijdens de zwangerschap van Merijn en zij heeft ook net een 2e kindje gekregen

Als ik dan hoor, ja boris sliep al door na 1,5 week en komt maar voor 4 a5 voedingen per dag, dan denk ik ook… sjemig, jaloers!!!

Xander komt nog altijd om 5uur 's nachts en drinkt zo’n 8x per dag nog bij me…

Maar probeer dat dan snel weer los te laten… helaas is ieder kind anders en Xander zal het wel nodig hebben, denk ik dan

Alemaal super bedankt voor de tips, ik had idd echt niet bedoeld om een felle discussie uit te lokken, en misschien was mijn eerdere antwoord wat fel. Sorry daarvoor dan! Denk dat ik me wat kwetsbaar voel op dit moment…

Hoe dan ook, iedereen bedankt voor de tips!

weet je wat bij mij heel goed heeft geholpen. Laat maar gaan, ik ga met het kindje mee. Komt ze 1 of 2 of 3 keer, maakt niet uit. Ik pak ze en geef haar de borst. En ik moet zeggen ik kan het nu veel beter aan dan bij de eerste. En (meestal dan he :wink: ) geniet ik ervan.

Als ze over een tijdje echt doorslaapt ga je het nog missen, echt.

Succes

@troi wrote:

Alemaal super bedankt voor de tips, ik had idd echt niet bedoeld om een felle discussie uit te lokken, en misschien was mijn eerdere antwoord wat fel. Sorry daarvoor dan! Denk dat ik me wat kwetsbaar voel op dit moment…

Hoe dan ook, iedereen bedankt voor de tips!

Het IS ook erg vermoeiend en logisch dat je je kwetsbaar voelt…

Dus hier nog maar een knuffel en wat zand jou kant op…

Hoi Troi,

zelf denk ik dat het nog wat te vroeg is voor het proberen met een speentje… ik heb altijd begrepen dat een kindje sowieso tot een week of 12 echt wel die voedig nodig heeft (vraag me niet van wie… misschien heb ik het zelf bedacht)…

Meestal rond de 12 weken komt er nog een keer een regelperiode en gebeurd er meer in de ontwikkeling van je baby…

en ook vaak hoor je dat baby’s rond die tijd ander slaapgedrag krijgen.

maar het komt ook voor dat een kind tot 6 maanden die voeding nog nodig heeft…

daarna is het niet meer de “voeding” an sich die noodzakelijk maakt dat het kindje de moeder wil… maar meer de aandacht, troost, warmte of gewoon… de gewoontje.

Tsja… en dat is uitvogelen wat het beste bij jouw past.

Wij hebben bij Wessel vanaf 2 weken toch wel regelmaat ingevoerd en dan meer in de zin van slapen in zijn eigen bedje en herkenbaarheid in volgorde. Mijn idee was toen dat Wessel niet afhankelijk moest zijn van “op de arm in slaap vallen” omdat hij ook naar een kdv moest en daar zouden ze dat ook niet doen (was mijn idee toen). En eigenlijk is dat heel goed gegaan.

Wessel sliep dus ook vanaf een week of 11 door… en in de 2 jaar dat hij nu bij ons is zijn de wakkere nachten op 1 hand te tellen’.

En dit zegt niets over de kwaliteit van moeder zijn !!!

(nou ja… bijna niets dan… :lol: :lol: :lol:

Heel vele succes!

weet je wat bij mij heel goed heeft geholpen. Laat maar gaan, ik ga met het kindje mee. Komt ze 1 of 2 of 3 keer, maakt niet uit. Ik pak ze en geef haar de borst. En ik moet zeggen ik kan het nu veel beter aan dan bij de eerste. En (meestal dan he ) geniet ik ervan.
Als ze over een tijdje echt doorslaapt ga je het nog missen, echt.

Zo heb ik het nu ook gedaan......Sanne heeft tot anderhalf ook niet doorgeslapen maar daarna ineens wel :roll: :inlove: ...BIj Sem heb ik idd ook zo aangepakt al quote...en NU slaapt hij soms door en soms niet maar de eerste keer dat hij doorsliep.......... was ik wakker en ging ik ook nog kijken of het wel klopte dat hij niet wakker werd :oops: