kun je je kindje leren langer door te slapen 's nachts??

Wisse wordt nu nog elke nacht rond 4/5 uur wakker ongeacht wanneer we hem het laatst voeden ‘s avonds. Omdat wij er altijd s’ ochtends 6 uur uitmoeten zou het nu zo mooi zijn als als hij ook rond die tijd wakker werd, zijn er truukjes om dat voor elkaar te krijgen?? Hij is trouwens 8 week.

HOi

Ik wil alleen maar zeggen dat je het niet kan verwachten van een baby van die leeftijd!!! ons meisje komt nog steeds 1 a 2x pernacht dus het valt allemaal reuze mee… Waarom moet je er zo vroeg uit dan ??

xxx

Ja, lastig hè, die kinderen die niet doorslapen…

:wall: sorry, misschien niet zo netjes van me, maar mág hij nog even niet in ons ritme passen?

tom is nu 21 maanden en nog moet ik er elke nacht uit.

ieder kind is anders…je kan een kind nergens toe dwingen…en al helemaal eten en slapen niet!

geniet er maar gewoon van :inlove:

Ik ben even spuit 11, maar ik zeg het toch maar omdat ik mij altijd erg verbaas om dit soort vragen…

Niet dat ik dat zelf ook niet graag zou willen weten, maar mijn kinderen zijn 2,5 en 14 maanden…

Jouw kindje is nog maar 8 weken…Die heeft nog helemaal geen ritme en schema…Truukjes zijn er helaas niet…

Er zijn kinderen die vanaf dag 1 doorslapen en kinderen die pas veel later doorslapen…

Micah kwam tot 6 maanden 4-5 keer per nacht… :zzz:

Dus ik snap je moeheid en frustratie, maar probeer gewoon mee te gaan in het ritme van je kindje…

De moeheid en het uiten daarvan (vooral in de nacht…(ik heb hele nachten GEJANKT) kosten nog veeeeel meer energie…Dan het gewoon even te accpeteren…

Sterkte

mijn oudste sliep pas door rond de 17 maanden. Hij heeft erg gespookt.

Xander komt nu 1x per nacht om 5uur maar die gaat pas laat slapen (tegen 0.00uur pas, is bijna hele avond wakker darvoor)

je kunt van zo’n jong kindje echt niet verwachten dat ie doorslaapt

@Biebels wrote:

Ja, lastig hè, die kinderen die niet doorslapen…

:wall: sorry, misschien niet zo netjes van me, maar mág hij nog even niet in ons ritme passen?

Volgens mij is het gewoon een vraag…Dat mag toch? En dan kan er toch door de ervaren moeders hierin gewóón geantwoord worden dat die trucjes er niet zijn én dat babietjes van die leeftijd zich nog niet aan ritmes kunnen aanpassen? Sorrie hoor, maar de aanvallende manier van doen van een aantal berichten hierboven zouden mij het gevoel geven dat ik maar niets meer zou vragen…Laten we eerlijk zijn, het is toch heerlijk als je kind hetzelfde sliep als wat jezelf nodig hebt? En er wordt toch niet gevraagd om methodes die ten nadele van het kind zijn? Jeetje, gewoon ff zeggen dat een kind dit zelf bepaalt en dat we begrijpen dat het fijn zou zijn als een kind doorslaapt, maar dat dit van een kind niet verwacht kan worden is toch genoeg? Men, er wordt gereageerd door sommigen alsof ze iets vreselijks vraagt en haar kind tot iets wil dwingen.

Nog antwoord op de vraag: Nee je kan je kind niet sturen in het slaapritme. Anders deed ik het wel, aangezien Yanniek om de 2 a 3uur wakker wordt 's nachts :zzz: .Daarbij doet je kleine het eigenlijk heel netjes, want 5 uur achter elkaar slapen wordt gezien als doorslapen bij een baby. Even op je tanden bijten, er komt een periode dat je uk langer gaat slapen, of iig in staat is zelf op te staan en te gaan spelen :wink:

Los van het feit dat ik het helemaal eens ben met SOleil (het is toch gewoon een vraag!) kan je natuurlijk gewoon proberen of je kindje ook tevreden is met een speentje tot 6 uur.

Nena slaapt al wel door (met 6 weken hiep hiep hoeraaaa) maar wordt somds ook nog rond 4 uur wakker. Ik geef haar dan haar speentje, meestal helpt dat en slaapt ze lekker verder en heel soms niet, dan moet mama dus een flesje gaan maken.

Misschien kun je dat proberen? En anders… inderdaad doorbijten…

gr!

muts

Ik moet zeggen ik verbaas me echt over de felheid! ongelofelijk, ik zoek enkel naar (baby-vriendelijke) ideeen en word er min of meer van beschuldigd een slechte moeder te zijn die eigenlijk geen zin en tijd heeft om zich aan haar baby aan te passen… Wat een onzin zeg! Maar goed, dank voor de dames die wel leuk kunnen reageren en snappen wat het fenomeen ‘vraag’ is…

Speentje, dat ga ik proberen! Dank!

Maar dat is nu precies wat ik bedoelde… Voldoe je aan de vraag van je kindje als je een speentje geeft? Zo’n kleintje wil vast troost, eten, drinken, etc. Gééf dat dan… :?

Sluit me aan bij Biebels!

Kleintjes van die leeftijd hebben ws nog gewoon voeding nodig! Dat is niet op te lossen met een speentje.

Tuurlijk zou het leuk/lekker zijn als ze doorslapen 's nachts, maar ga daar niet prat op in dat ze het moeten/kunnen.

(Sam hier slaapt nu pas lekker door 's nachts… daarvoor kwam hij 5 a 10 keer per nacht :zzz:)

Kijk of je het kunt afwisselen 's nachts, dan je partner eruit, dan jij eruit, dat scheelt je ook een stuk! En lekker van je kleine genieten. :thumbup:

uhmmm… en waarom zou je niet kunnen proberen of de behoefte gewoon zuigen is? Als dat niet werkt dan kun je toch alsnog een flesje ofzo geven? Wie zegt dat een baby 's nachts behoefte heeft aan troosten, knuffelen of wat dan ook? Die van mij is helaas niet met een gebruiksaanwijzing of ondertiteling geleverd en bleek met een speentje tevreden te zijn. Mooi toch?

Gewoon proberen dus!

Ook ik ben het met Soleil eens. Het was maar een vraag…

Biebels, ieder kind is anders, ieder kind heeft z’n eigen behoefte, dat is nou het hele avontuur van een kind opvoeden… Er achter zien te komen hoe jouw kind in elkaar zit.

Misschien is Wisse wel al tevreden met een speen. Het zijn maar ideeen van mensen die mee willen denken…

Sorry, maar ik kan hier slecht tegen…

:hand:

@troi wrote:

Ik moet zeggen ik verbaas me echt over de felheid! ongelofelijk, ik zoek enkel naar (baby-vriendelijke) ideeen en word er min of meer van beschuldigd een slechte moeder te zijn die eigenlijk geen zin en tijd heeft om zich aan haar baby aan te passen… Wat een onzin zeg! Maar goed, dank voor de dames die wel leuk kunnen reageren en snappen wat het fenomeen ‘vraag’ is…

Dat jij er uit haalt dat je een slechte moeder bent is echt aan jou…

Ik snap wel dat je het niet leuk vind als mensen niet zeggen wat je wilt horen. Want mensen die meedenken en geen ‘kritiek’ geven reageren leuk?

Ik zie niet zo heel veel felheid, ik zie misschien wat ongenuanceerdheid, maar in elke reactie een tip eerlijk gezegd…

Haal er uit wat je er uit wilt halen, maar lees niet alleen wat je wilt lezen.

Nogmaals veel succes en sterkte met de vermoeidheid…

Mea wordt nu snachts ook soms nog een paar keren wakker, ze heeft sinds een maandje of twee geen nachtvoedingen meer nodig… Nog even volhouden dus :wink:

8w is nog klein en hij slaapt al tot 4-5u? Super toch? :clap:

En, inderdaad gewoon accepteren, dan voel je je veel rustiger, was bij mij toch…

Ik ga er verder niet op in, want het was vast niet de bedoeling van troi om een discussie te starten. Succes met je nachtrust!!

@Marlous wrote:

@troi wrote:

Ik snap wel dat je het niet leuk vind als mensen niet zeggen wat je wilt horen. Want mensen die meedenken en geen ‘kritiek’ geven reageren leuk?

Ik zie niet zo heel veel felheid, ik zie misschien wat ongenuanceerdheid, maar in elke reactie een tip eerlijk gezegd…

Pfff… lekker sfeertje.

Marlous, waarom reageer je (en de anderen, maar neem even jouw reactie…) als je geen antwoord hebt op een normale vraag?

Voor jou is het wellicht al even geleden, maar weet je nog hoe je je voelde een week of 8 na de bevalling? Als je dan een serieuze vraag had, zou je ook hebben gewild dat er een serieus antwoord op kwam. Of anders géén antwoord. Maar een antwoord waar je als pasbevallen mama nóg onzekerder van wordt, is niet grappig.

Troi; je kunt inderdaad proberen of een speentje voldoende is. Wanneer je kleintje werkelijk wilt eten of iets anders nodig heeft, zal het speentje direct uitgetuft worden. Succes!

Misschien helpt het als je haar wat meer voeding geeft of wat meer in haar laatste flesje doet. Mijn dochter sliep door toen ze 6 weken oud was . Toen ze iets van 4,5 maand was, werd ze soms heel vroeg wakker (1/2 6 in plaats van 8 uur) en soms ook weer 'snachts omdat ze honger had. We zijn na een paar weken wat meer voeding gaan geven en sindsdien slaapt ze weer door. OK af en toe wordt ze wakker omdat ze haar speentje mist, maar als je die dan geeft is ze zo weer weg.

Heb je al eens geprobeerd om haar wat langer wakker/beneden te houden en haar naar bed te brengen als ze echt aangeeft dat ze moe is en niet omdat het tijd is, of doe je dat al?

@Peetje wrote:

@Marlous wrote:
@troi wrote:

Pfff… lekker sfeertje.

Marlous, waarom reageer je (en de anderen, maar neem even jouw reactie…) als je geen antwoord hebt op een normale vraag?

Voor jou is het wellicht al even geleden, maar weet je nog hoe je je voelde een week of 8 na de bevalling? Als je dan een serieuze vraag had, zou je ook hebben gewild dat er een serieus antwoord op kwam. Of anders géén antwoord. Maar een antwoord waar je als pasbevallen mama nóg onzekerder van wordt, is niet grappig.

:eh:

Ik geef wel een normaal antwoord op een normale vraag..Heb jij mijn eerste reactie sowieso wel gelezen??

Ik heb gezegd dat ze zo veel mogelijk moet slapen als ze de kans krijgt en een beetje moet meegaan in het ritme van haar kindje..

Is dat een onnormaal antwoord??

Of is dat gewoon een antwoord wat zij en JIJ niet willen horen...

Ik vind niet echt dat ik haar met mijn antwoord onzeker heb gemaakt, en als dat wel zo is wil ik dat heel graag van de ts zelf horen en niet van iemand die suggereert dat het zo is...

Ik weet nog HEEL goed hoe ik mij voelde 8 weken na de bevalling en ik weet ook hoe ik mij voelde 7 maanden na de bevalling, toen Micah nog steeds niet doorsliep..

Nogmaals heeft iedereen die hier heeft gereageerd, ongenuanceerd of niet, tips gegeven..

Marlous; ik had je eerste reactie wél gelezen, en daar was ook niks mis mee… :oops:

Het was de 2e reactie waarbij mijn wenkbrauwen even omhoog schoten. En feit dat ts aangaf het idee te krijgen dat ze beschuldigd wordt een slechte moeder te zijn, geeft wel aan dat ts er niet zekerder van wordt in ieder geval.

Het heeft niks te maken met wat ík zou willen horen, Jenna slaapt op het moment langer dan me lief is. Maar da’s een ander probleem. :-*