kromme difrax fles

Hallo,

We gebruiken zo`n kromme difrax fles. Daardoor krijg je minder lucht binnen zegt men en is beter om krampjes te voorkomen.

Maar goed nu is mijn vraag moeten de beebs dan na die fles ook zo wie zo nog boeren of kan ik er van uit gaan dan ze dan geen lucht binnen gekregen hebben en niet hoeven te boeren???

Thije boert namelijk zelden na de fles.

Buurvrouw zei ze moeten zeker boeren hoor. ik loop er soms wel een half uur mee te kloppen :roll: :roll: :o :o

Een baby hoeft helemaal niet te boeren hoor. Liam boerde ook niet veel.

Ik hield hem zowiezo 10 minuten op z’n minst rechtop en als er dan een boertje zat, kwam het vanzelf wel.

Je merkt het meestal wel als er een boertje dwarszit, dan zijn ze een beetje onrustig, of liggen een beetje te kronkelen. (in mijn ervaring dan)

Ik denk niet dat de kromming van de Difraxfles zoveel invloed heeft op het boeren, gulzig drinken kan er ook mee te maken hebben.

Wij gebruiken ook een Difrax C-fles. En onze meid kan flink boeren hoor! Maar het is gewoon zo, lang niet alle kindjes (ook onze meid niet) hoeven na een fles te boeren.

Als er niets dwarszit zal je kindje lekker tevreden zijn. Mocht er toch lucht dwarszitten dan zijn beebjes, zoals Stephanie al zei, onrustig.

Geloof zelfs dat ze me in eerste instantie wijsgemaakt hadden van de kraamzorg (heb één dag lang een echte heks gehad, de rest van de tijd een schat van een vrouw!) dat beebjes tegenwoordig niet meer hoeven te boeren. Dat is dus ook niet helemaal waar… Maar ik zou zeker geen half uur rond blijven lopen wachtend op een boer.

Wij hebben toen Laura net geboren was, eerst een fles van Avent gebruikt, en zijn daarna op advies van de kraamhulp over gegaan op de kromme Difrax fles. Dat scheelde wel, je kon echt zien en horen dat Laura veel minder lucht inslikte dan daarvoor, maar evengoed boerde ze nog wel. Dat lag meer aan haar manier van drinken dan aan de fles.

Om de woorden van mijn kraamhulp te gebruiken “bij deze is het laten van een boertje wel nodig”.

Oftewel, sommige baby’s hebben dat nodig, en sommige niet. Die van ons wel, zo te lezen die van jou niet. Daar kom je zelf snel genoeg achter, toch?

Laat je niet gek maken door de buurvrouw hoor, ieder kindje is anders.

Idd ieder kindje is weer anders.

Wessel boert soms wel en soms ook weer niet.

Ik houd hem zowiezo 10 minuutjes rechtop als ie uitgedronken is.

Suc6 meid :-*

Alex boert bijna altijd na de fles, maar elk kind is anders.

Ik heb ergens gelezen dat je helemaal niet op de rug hoeft te kloppen, als er een boertje dwarszit is rechtopzitten voldoende (en als je het zelf prettig vind kun je even over het rugje aaien)

Onze oudste had ook een difraxfles, maar liet NOOIT een boer… Spuugde ook nooit.

Nu met Benthe moeten we zó wennen… Ook zij heeft een optifles, maar moet zeker twee boeren laten, anders spuugt ze de hele boel onder.

Wel een tip… Soms merk je dat ze tóch vacuüm zuigen. Wat er dan is gebeurd, is dat het onderste “filter” het gaatje is dichtgeplakt door het uitkoken… Na het uitkoken even dubbelvouwen zodat de opening zich even opent en hij doet het weer goed…