Kramp?

Even een vraagje. Mijn poppie is nu 6 maanden, en sinds zaterdag krijgt zij dus een beetje bijvoeding. Dit krijgt ze in de vorm van wat groente rond een uurtje of zes. Mevrouw krijgt nog een fles om 20:00 uur, en rond 23:30. Die fles willen we kwijt, maar we wachten nog heel even tot ze echt genoeg heeft aan het potje.

Voorheen ging ze heerlijk slapen om 23:30, en hoorde we haar pas rond een uurtje of 7:00, 8:00 weer.

Sinds ze nu die bijvoeding krijgt, slaapt ze wel door, alleen wordt ze ongeveer 3 per nacht even schreeuwens wakker. Met een speentje slaapt ze wel meteen verder, maar leuk is anders.

Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ze nu en opvolgmelk en bijvoeding krijgt?

Dus gewoon een beetje kramp 's nachts, en dat het even een kwestie van wennen is?

Wat zou ik eventueel aan de kramp kunnen doen?

Thanks!

Niemand? Jammer!

Hey stephie,

Mathijs heeft hier nooit geen last van gehad, maar als evy voor het eerst zo’n potje krijgt moeten haar darmpjes daar natuurlijk wel aan wennen, dus krampjes zou heel goed kunnen, maar wat je daar aan kunt doen… venkelthee…?? ja ik zeg ook maar wat hoor.

Succes met je meisie, ik hoop dat ze er snel van af is.

Heej Stephie!

Hier ook geen ervaring mee ben ik bang…Maar wat ik wel aan Finn merk nu (en die is tenslotte maar 1 dag jonger dan Evy) is dat hij gaat beseffen dat mama er soms even niet is…En daar kan hij best eens moeite mee hebben. Ook 's nachts…Misschien is het bij jou lieverd ook wel iets dergelijks?

Wij hebben in ieder geval nu een nachtlampje op zijn kamer geinstalleerd en als hij eens wakker wordt kan hij in ieder geval meteen zien dat hij echt op zijn eigen plekkie is. Soms “roept” hij weleens en dan ga ik naar hem toe. Kusje, aai over de bol, knuffel goedleggen, speentje geven en dan is het alweer goed en slaapt hij heerlijk verder.

En wat helpt tegen krampjes hoef ik je vast niet te vertellen. Maar hoe je ze kunt voorkomen? Pffff…geen idee…Heel langzaam opbouwen? Niet te veel verschillende dingen geven? Andere opvolgmelk? Misschien is het ook nog een optie de groentehap op een ander tijdstip van de dag in te plannen? Als ze dan krampjes krijgt, heeft ze er in ieder geval niet 's nachts last van. Finn krijgt zijn groentehap vaak rond een uur of 3 's middags (gevolgd door een halve fles).

Maar ja…ik roep ook maar wat hoor! Veel succes in ieder geval!

Kus Deb

Het kan heel goed zijn dat het komt omdat ze aan de opvolgmelk en bijvoeding moet wennen. Toen wij met opvolgmelk begonnen, had ze opeens veel meer poepluiers. Na ruim een week werd het minder en was ze er aan gewend. Ik heb geen tips hoe je de krampen kan voorkomen, maar raad je aan om niet meteen van voeding te veranderen. Ze moet er waarschijnlijk gewoon aan wennen en dat kost tijd.