Lev heeft gisteravond behoorlijk gespuugd, echt geen mondje maar een paar flinke lepels vol vermoed ik.
Net heeft hij weer gespuugd, en het was veel meer dan gisteren. Het is ook geen melk terug geven van na de voeding, hij was een uur daarvoor al gevoed.
Eerst begint hij met hikken en dan gooit hij het er met kracht uit.
Hij is maar een weekje jong dus ik vind het natuurlijk eng.
Wat kan ik doen?
En hij heeft duidelijk trek nu, mag ik hem wel weer voeden?
je geeft bv he??? Ja hoor dan mag je hem gewoon weer voeden, als hij daar trek in heeft. Voor wat betreft het spugen, ik zou het ff in de gaten houden, als hij het bij elke voeding gaat doen, en dan echt telkens met kracht(het zogeheten projectielbraken) dan zou ik even een arts aan de mouw trekken… Vraag het anders ff aan je kraamhulp(ow nee die is natuurlijk net weg?)
op het werk is ook een jongetje die veel en kractig spuugd ( krijgt ook bv)
hij is inmiddels wat ouder, maar lijkt er zelf verder geen last van te hebben.
wel laten de ouders ( en op het kdv dus ook) hem na een voeding niet 5 minuten wat rechterop hangen, maar ca een half uur tot een uur.
Justin kan er ook wat van wat betreft spugen.
Hij geeft ook niet maar zo een mondje terug, maar af en toe komt het ook met golven. Hij spuugt dan idd ook met een boogje een eindje weg.
Hij lijkt er zelf absoluut geen last van te hebben, dus laat ik het maar zo.
De volgende keer op het cb ga ik er wel naar vragen, maar maak me nu niet echt ongerust. Hij drinkt verder goed, groeit (enorm) goed, en poept/plast ook uitstekend.
En als Lev honger heeft: lekker laten drinken!
Volgens mij kan je gewoon opnieuw aanbieden. Als hij het niet kan hebben zal Lev het weigeren.
Gaat nu goed gelukkig, doet het maar heel soms.
Maar ik vond het wel eng.
ik heb bij Stijn (die deed dat in het begin ook) er op gelet dat hij niet meteen werd neergelegd, en ik heb het hoofdeind van de matras verhoogd (deken eronder) zodat hij altijd ietwat hoger ligt met z’n hoofdje. Dat hielp hier prima!
Jayden spuugt ook vaak nog een hele tijd nadat ie gegeten heeft,en dan is het echt klonterig en ruikt heel zuur :sick: zal wel komen omdat het lang in zijn maag heeft gezeten ofzo denk ik.
En met een boogje heeft Jayden ook weleens gespuugd,als het niet heel vaak voorkomt is het volgens mij niet erg, anders kan het geloof ik reflux zijn