kou

hallo,

ik heb eingelijk een vraag…

Zoals een dag van vandaag een graad of 18…

of het nu 18 of 30 graden is…

mijn dochter heeft het altijd koud is mijn idee

Blauwe echt koude handjes…

En de voeten ook met sokken en sloffen zijn ze koud…

Haar nekje voelt echter wel warm…

Maar vind het zo zielig zo die blauw/ paarse handjes…

of ik nu een romper met lange mouw en een trui aangeef… of gewoon een trui… vest of winterjas :frowning:

Hebben meer kinders hier last van??

Yep, het merendeel van de baby’s heeft koude handjes en voetjes.

Met dit weer gewoon kleden zoals je jezelf kleed en in de winter lekker handschoentjes aan.

Wat je zelf al zegt: in het halsje is ze warm dus het gaat goed. :-*

Ja Joy had het ook altijd. Pas sinds kort heeft ze ook wel is warme handjes en voetjes! Echt apart. Maar dat is normaal inderdaad.

okmaa romdat ik heb bij benthe extreem koud vind…

haar handjes lopen helemaal blauw/ paars aan…

maar het zal wel goed zijn dan :slight_smile:

hoop eingelijk wel dat het snel over is

Lana heeft ook blauwe handjes gehad, maar nekje voelde goed aan. Vroeg het ook aan de kraamverzorgster en die zei ook dat haast alle kindjes hier last van hebben.

zal het niet gewoon met de doorbloeding te maken hebben???

Als haar nekje goed voelt is het goed hoor.

Ze zit natuurlijk ook veel met haar handjes op de koude vloer enz.

Het is de doorbloeding!!

Niets aan de hand zo lang haar nekje lekker warm voelt.

De doorbloeding is gewoon letterlijk nog niet zo goed tot in de puntjes!

Dus de voetjes en handjes zijn dan sneller blauw/paars bij kou…geeft niets…gewoon haar ‘‘meten’’ aan haar nekje,is het daar comfortabel warm dan is het goed! :thumbup:

Dat die kleintjes vaak koude handjes of voetjes hebben, wist ik wel. Mijn zoontje heeft dat ook. Maar hij “klappertand” ook zo vaak. Dus hij heeft eigenlijk altijd een dekentje om zich heen, of hij nou wel of niet in bed ligt. Nu is het hier in de woonkamer 24 graden met het zonnetje op de ramen en hij heeft geen dunne kleding aan. En nog heb ik het idee dat hij het koud heeft.

Herkennen jullie dat? Is dat ook iets wat overgaat? Ik herken het van mijn dochter niet namelijk en ik kan me ook niet herinneren dat ik haar zo lang met een dekentje bedekt heb.

@mukkemuk wrote:

okmaa romdat ik heb bij benthe extreem koud vind…

haar handjes lopen helemaal blauw/ paars aan…

maar het zal wel goed zijn dan :slight_smile:

hoop eingelijk wel dat het snel over is

Stein had dit ook altijd en die deed ik altijd warm aankleden. Maar toen ik bij de kinderarts kwam zei zij dat dat helemaal niet nodig was omdat zijn lichaamstemperatuur gewoon goed is (36.5)

Die kinderarts zei ook: beter koude handjes en voetjes als een bezweet lijfje"

Als het nekje warm is is het prima. Ga jezelf maar eens na als je een shirt met korte mouwen aan hebt, dan voelen je armen ook kouder aan terwijl het niet koud hebt.

Die van mij heeft altijd warme handjes, dochtertje ook, maar oudste zoontje had wel vaak blauwe handjes… Eng vond ik dat altijd…