korte cyclus en clomid

Na meer dan een jaar zelf aanmodderen voor een 2de kindje ben ik eindelijk naar de gyn geweest.

Heb van mezelf een korte cyclus met meestal op dag 9 of 10 de eisprong.

Nu zou ik volgende ronde aan de clomid mogen met iui. (woon in het buitenland dus gaat hier snel) Deze ronde mocht ik niet aan de clomid ivm 2 cystes. Dus 1 rondje aan de pil gezet. Als het goed is zouden de cystes dan weg moeten zijn, ze werden iig al kleiner was te zien op een 2de echo dus ik heb goede hoop.

Maar wat ik me nu afvraag is wanneer ik dan mijn eisrpong zou hebben met clomid. Zou die komen zoals altijd of word het dan later door de clomid.

Weet iemand dit?

Mag ik vragen waarom je Clomid moet nemen? Dat wordt juist meestal gebruikt als je een hele lange en onregelmatige cyclus hebt. Je hebt dan toch van jezelf al een keurige cyclus?

Met Clomid is het meestal zo dat een follikel wat later begint te groeien en langer doorgroeit totdat je een eisprong hebt. Ik denk dat je eisprong rond dezelfde dag zal zitten of ietsjes later zal zijn. Maar het zal nooit heel erg veel schelen, omdat je normaal uit jezelf al een eisprong hebt.

ik herken het wel hoor, heb ook een korte cyclus die ze proberen te verlengen met clomid. Soms heb ik een korte cyclus doordat het ei wel groeit maar niet springt.

Hier ook clomid gebruikt. Mijn ei zit dan rond dag 13/14.

natas

inderdaad zou het ter ondersteuning van mijn eigen cyclus zijn. De gyne dacht dus ook dat ik waarschijnlijk geen goede eisprong heb. Word soms ook 4 dagen te vroeg ongesteld.

Maar ik ben vanmorgen gebeld door de gyne omdat ze mijn FSH had geprikt deze ronde (ben 37 jaar).

En die was 27 dus heel erg hoog. Ben nu een beetje verdrietig en weet even niet meer wat ik moet.

We gaan dus niet aan de clomid iig maar volgende cyclus gaat ze nog een keer FSH prikken en kijken of hij dan nog zo hoog is.

Moet nog even afwachten wat de opties zijn maar ze had het iig over ivf.

We blijven natuurlijk proberen maar ik denk dat het dan ophoudt voor ons. Mijn man wil dat traject niet in. Plus weet ik niet of mijn verzekering dat vergoed hier in het buitenland. Zoniet dan is het gewoon veel te duur voor ons.

Ben er best ondersteboven van eigenlijk. Maar prijs me ontzettend gelukkig met het kindje dat we al hebben.

xxx

inderdaad zou het ter ondersteuning van mijn eigen cyclus zijn. De gyne dacht dus ook dat ik waarschijnlijk geen goede eisprong heb. Word soms ook 4 dagen te vroeg ongesteld.

Maar ik ben vanmorgen gebeld door de gyne omdat ze mijn FSH had geprikt deze ronde (ben 37 jaar).

En die was 27 dus heel erg hoog. Ben nu een beetje verdrietig en weet even niet meer wat ik moet.

We gaan dus niet aan de clomid iig maar volgende cyclus gaat ze nog een keer FSH prikken en kijken of hij dan nog zo hoog is.

Moet nog even afwachten wat de opties zijn maar ze had het iig over ivf.

We blijven natuurlijk proberen maar ik denk dat het dan ophoudt voor ons. Mijn man wil dat traject niet in. Plus weet ik niet of mijn verzekering dat vergoed hier in het buitenland. Zoniet dan is het gewoon veel te duur voor ons.

Ben er best ondersteboven van eigenlijk. Maar prijs me ontzettend gelukkig met het kindje dat we al hebben.

xxx

Jeetje, zeg… Dat is vervelend nieuws. Dus waarschijnlijk heb je van jezelf dan geen goede eisprong door een te hoge FSH-waarde? Ik hoop dat IVF dan nog een optie voor jullie is. Sterkte & succes met alles! :hug: