Nog niet… winter is nog niet voorbij. Gaan we nu gelijk de hoop opgeven ? :eh: :naughty:
Nu komt er geen 11 stedentocht. Jammer. Ik heb weinig met schaatsen en wedstrijden, maar als dit door gaat ( 11 stedentocht) is het toch wel DAT hé? Altijd byzonder als zoiets plaatst gaat vinden.
Jammer voor nu. voor later.
Er komt eerst flinke dooi en daarna nog minimaal drie weken strenge vorst (dag en nacht), nee dat zie ik echt niet in maart nog gebeuren. Het was nu al aan de late kant.
Bij de Wereld Draait Door zitten ze gewoon met tranen in hun ogen.
jammer
@juulke wrote:
Er komt eerst flinke dooi en daarna nog minimaal drie weken strenge vorst (dag en nacht), nee dat zie ik echt niet in maart nog gebeuren. Het was nu al aan de late kant.
Bij de Wereld Draait Door zitten ze gewoon met tranen in hun ogen.
ik ben ook de wereld draait door aan het kijken, en wat een sporter ben je dan eigenlijk he, dat je gewoon de tranen in je ogen hebt omdat je hem niet kan rijden…
vind het gewoon sneu…
Ik heb nog nooit zoveel kerels met tranen in hun ogen gezien geloof ik.
Sport verbroederd hè… Ik vind het echt oprecht jammer…
Op Rtl4 zit nu een presetator die het heel zwaar heeft … hoe redt hij zijn programma Elfstedenkoorts? Niet dus … de koorts is spontaan verdwenen; ook bij de gasten.
ik vind het ook erg jammer… maar ja wat niet is kan nog komen wie weet komt het wel dit jaar maar dan aan het einde
sjust mar krekt sjen
Heel, heel jammer en natuurlijk geven we de hoop niet op maar we moeten wel realistisch blijven.
@Ninanien wrote:
@Ruud wrote:Ik zag op twitter een foto van een podium opbouw? Dat riekt toch wel enigzins naar doorgaan… :think:
haha! Zag je mijn foto voorbijkomen? Ik moest naar het stadskantoor vanmorgen, paspoort verlengen en toen zag ik het gebeuren. Politie, cameraploegje, vrachtwagens. Dus ik dacht, laat ik eens sneller zijn dan het nieuws![]()
:mrgreen: Die zag ik ook idd. :mrgreen:
Trouwens goede handel volgens mij zo’n 11 stedentocht vereniging…
€ 10,00 contributie per lid
250.000 leden maakt € 2.500.000,00 per jaar
15 jaar geen tocht is ongeveer 37.500.000 inkomsten. Wat zouden de uitgaven zijn per jaar als er geen tocht is?
Rijkste vereniging van Nederland? :think:
Ruud: -/- de belastingdienst ???
250.000 lijkt me een beetje overdreven.
In het jaarverslag over 2009/2010 (boekjaar van okt tot sept) staat dat er op 1 okt 2010 31.251 leden waren.
De elfstedenvereniging had per diezelfde datum een eigen vermogen van 914.960 euro, een klein miljoentje maar :mrgreen:
bron, niet commercieel :mrgreen: http://elfstedentocht.nl/files/FILES/elfstedenbrief_2011.pdf
@Kittycat wrote:
250.000 lijkt me een beetje overdreven.
In het jaarverslag over 2009/2010 (boekjaar van okt tot sept) staat dat er op 1 okt 2010 31.251 leden waren.
De elfstedenvereniging had per diezelfde datum een eigen vermogen van 914.960 euro, een klein miljoentje maar :mrgreen:
bron, niet commercieel :mrgreen: http://elfstedentocht.nl/files/FILES/elfstedenbrief_2011.pdf
dan vraag ik me af wat ze met de rest van het geld gedaan hebben de afgelopen 15 jaar.
Simpel rekensommetje 31.2511015=4.687.650
Ga ik er even van uit dat de belastingdienst de helft in neemt, blijft er over 2.343.825 euro. Waar is dan die ruim 1.4 miljoen euro gebleven?
Bikkels :inlove:
LEEUWARDEN - Volop schaatsen, dit is het parool voor de komende dagen. Een ieder kan zich richten op schaatstochten en andere ijspret. Met de Elfstedentocht hoeft men niet meer rekening te houden, bericht donderdag de Leeuwarder Courant.
Donderdag bonden in alle vroegte honderden schaatsers in Leeuwarden de ijzers onder om op eigen gelegenheid de Tocht of een deel ervan af te leggen. Ze volgen de oproep van ijsmeester Jan Oostenbrug.
De Elfstedenvereniging heeft alle voorbereidingen voor de organisatie van de Tocht der Tochten stilgezet. Het ijs is lang niet dik en vertrouwd genoeg om er komend weekeinde 16.000 deelnemers veilig overheen te sturen, aldus voorzitter Wiebe Wieling.
Een vereniging die geen onderneming voert hoeft zover ik weet in principe geen vennootschapsbelasting te betalen
Daarnaast is het ledenaantal pas na 1997 zo enorm gegroeid. Het aantal in 1997 was niet gelijk aan de leden in 2010. Zo simpel zijn die rekensommetjes dus niet.
Verder wat kostenposten die ze (kunnen) hebben:
-Vrijwilligersvergoedingen
-Ik las over een x aantal vergaderingen per jaar, dan heb je toch kosten zaalhuur, drankjes, blaadjes enzo.
-Ledenblaadjes (als ze die hebben)
-Ontwerp nieuwe huisstijl en logo’s las ik ergens
-ICT hebben ze in geinvesteerd
-Accountants
En voor de rest moet je dat verslag maar even lezen, mss kom je er nog wel meer in tegen
Vond het wel grappig… :mrgreen: En ik weet een kelin beetje hoe het werkt bij verenigingen. maar dit zijn serieuze bedragen hè.
@Ruud wrote:
Vond het wel grappig… :mrgreen: En ik weet een kelin beetje hoe het werkt bij verenigingen. maar dit zijn serieuze bedragen hè.
een heel kelin beetje dan zeker :mrgreen:
tsssss kelin is Frysk voor klein… je weet tog!
@Ruud wrote:
tsssss kelin is Frysk voor klein… je weet tog!
Eg nie!!! :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:
Eg wel ik heb het zelf geleerd bij buitenlandse taal les. :mrgreen: