kitten vraagje

Ik wil er echt geen 2de bij…

ook puur financieel, ontwormingskuren inentingen, ik heb geen geldboompje in de tuin…

De kitten heb ik nu 2.5 week, idd best wel kort dus.

Ben erg benieuwd wat de DA straks gaat zeggen en doen…

En sweet je kan beter eerlijk zijn met huisdieren, hoeveel beestjes staan er wel niet op MP dat kinderen allergies zijn ??? :think:

Ik denk niet dat de DA veel gaat vinden bij de kitten.

Ik bedoel alleen met ‘’ Je moet er eerlijk over zijn ‘’ juist dat je het neer moet zetten, alleen ben ik bang dat het niet veel mensen zaluitdagen om te komen kijken.

Ik vraag me trouwens af, of ik een kattenluikje in een huurhuis mag maken ??

en of als ik ga verhuizen, dan de achterdeur weer in oude staat moet terugleveren ???

En idd sweet, hoop en denk dat er niks aan de hand is, maar ze moet toch voor een chip nu, dus laat het maar even nakijken…

en meteen een afspraak voor sterrilisatie…

Volgens mij moet je de deur in originele staat terug afleveren.

Wat je wel vaker ziet, is dat ze een andere deur kopen en daar een luikje in maken.

Dan kun je de originele deur terug plaatsen mocht je een keer verhuizen…

niks met de blaas aan de hand, idd even laten wennen en een extra kattenbak… Heb dus nu 3 bakken staan: 1 boven en 2 beneden…

Ze gaat trouwens zelf slapen in de bench, maar ik moet hem wel open laten staan, anders mauwt ze alles bijelkaar…

Dus ik ga weer dweilen… :?

@Jannie wrote:

Volgens mij moet je de deur in originele staat terug afleveren.

Wat je wel vaker ziet, is dat ze een andere deur kopen en daar een luikje in maken.

Dan kun je de originele deur terug plaatsen mocht je een keer verhuizen…

zal eens gaan zoeken op MP… dank je wel …

Gelukkig is er niets lichamelijks aan de hand… wel jammer natuurlijk dat je geen concrete oplossing hebt…

Jammer dat je niet de mogelijkheid hebt om er een 2e bij te doen… samen altijd leuker als alleen (er zijn ook uitzonderingen natuurlijk)

Hopelijk gaat het snel beter

een kitten kost toch zeker 5 euro per week… daar tel ik ontwormingskuur bij, vlooien spul, speeltjes, kattenbakvulling/ brokjes…

nu net weer een chip, en da kosten…

en ik leef van 40 euro per week, dus niet haalbaar…

Ik heb haar nu 2 dagen in de badkamer liggen met haar bench en speeltjes/ kattenbak… maar ze mauwt echt alles bij elkaar, logisch ook, ik zou dat ook niet prettig vinden…

En ze blijft langs de bak plassen :wall:

er blijkt dus iets te zijn wat ze lekker vinden ruiken, voor in de kattenbak???

Misschien niet zo leuk om te horen…

Maar als er niets medisch aan de hand is… is de kans dus groot dat het kitten een maatje mist…

Door een kitten op te sluiten wordt het gemis alleen maar erger… want nu zijn ze helemaal alleen, zelfs geen mensen.

vanaf afstand niet te zien hoe het kitten zich verder gedraagt, maar ik vind opsluiten van een kitten van een week of 10 echt sneu…

Net weg bij broertjes en zusjes en mama en dan helemaal alleen in een badkamer.

Ik vind het echt tof dat je met weinig te besteden toch de keuze hebt gemaakt een diertje in huis te nemen en dat je gewoon naar de dierenarts gaat wanneer het even niet gaat en wil je absoluut niet voor je hoofd stoten. Maar wat ga je doen als het kitten echt ziek wordt of misschien geopereerd moet worden… dan lopen de dierenarts kosten hoog op… (heb zelf al een aantal jaar een kat in huis die toch gemiddeld 1000 euro per jaar aan dierenarts kosten met zich meebrengt)

Balen zeg. Heb je een kap op de kattebak? Dan is het misschien een mogelijkheid om de bak zo te zetten dat de ingang een klein stukje van de muur af staat. De kat moet dan een klein beetje moeite doen om in de bak te komen en kruipt er dan helemaal in. Dit was een tip van de dierenarts. Bij ons werkte het niet maar dat kan ook komen omdat het bij onze kat ouderdom was.

Ik bedoelde met de badkamer eigenlijk dat de kat daarin zat als jij er niet bent. Als je thuis bent het beestje gewoon in de kamer en of bij je houden.

Een kitten/kat die plast in huis is echt niet leuk :frowning:

Onze kat van bijna 9 gaat om die reden bij ons naar een ander huisje :cry:

Een jong kitten lijkt mij dat je die kan trainen in de zindelijkheid.

Je zou feliway kunnen proberen in het stopcontact dat werkt rustgevend. Alleen is 30 euro per keer.

Hoe ging het in haar gastgezin? Ze is wel erg jong bij haar moeder weg gegaan vind ik zelf. Meestal raden ze aan vanaf 12 weken. Als ze daar niet plaste dan is het echt stress. En opsluiten gaat dan zeker niet helpen.

Een kitten hoort bij je te kunnen liggen. Bij ons liggen ze zelfs in bed. Zeker toen ze nog zo heel klein waren. Ze hadden echt veel behoefte aan geborgenheid. :oops:

Eten aanbieden op vaste momenten dus 3 keer per dag en dan het voer weghalen. Mij is verteld dat ze na het eten naar het toilet gaan. Dus dan steeds op de bak zetten. Wellicht ander kattengrit proberen? Onze katten weigeren houtsnippers bijv.

Ik hoop dat het snel beter gaat :hug: En, wat betreft de medische kosten die kunnen inderdaad gigantisch oplopen. Onderzoeken, diagnose behandeling je bent zo een paar honderd euro kwijt. Wij hebben om die reden een huisdierenverzekering afgesloten bij kruitvat. Niet voor de kleine dingen (je hebt sowieso een eigen risico) maar voor als het echt een keer een flink bedrag is.

Waarom sluit je haar op in de badkamer? Daar wordt de stress toch ook niet minder van?

De geur van chloor nodigt katten uit om te plassen, dus daar kun je de bakken mee schoon maken.

En om zindelijk te maken helpt het vaak juist goed om hun wereldje te verkleinen. Dus eerst wennen op een kamertje of badkamer en als ht dan goed gaat langzaam zijn/haar wereldje gaan vergroten en zo stapsgewijs tot het helemaal gewend is.

De kattenbak op 1 vaste plek zetten en NIET bij haar voer.

Sowieso.

(Kattenbak staat hier boven in een kamertje, voer beneden.)

Net als Smurf gaven wij de katten (nu nog en zijn beide bijna 4!)

veel geborgenheid, onze katten zijn echt knuffel beestjes,liggen als het (voor mij tegen zit) ook in bed.

Dit heb ik bij mijn kater al sinds jongs af aan gedaan,om heb de geborgenheid te geven die hij bij zijn moeder toen ook kreeg.

Want dat missen kittens vaak de eerste periode.

Ik zou hem/haar niet opsluiten ook niet als je weg bent. Wel een veilig plekje maken, een stukje wat van haar/hem is.

Wij hebben een ‘’ overkapping ‘’ op de kattenbak, met een deurtje ze moeten er wel helemaal in.

En evt. Chloor ofzo vinden ze geweldig.

Wij hebben een kitten in huis gehaald, 12 weken.

Doet wel in de kattenbak, gelukkig…

In het begin er telkens in gezet zodat die doorhad dat het daar thuishoorde…

Wij zetten hem als we wegzijn en snachts wel in een berging.

Snachts lichten uit, overdag met licht aan

En het is zijn plekje = je ziet dat!

Opsluiten is niet perse niet goed…

volgens mij gaat het minder worden… :thumbup:

zag nu echt water :pray: in de bak joeppiieeeee

ik hoop dat het minder word, wij hebben ook een kat gehad die plaste in huis, jukkie!

Nu hebben we een kitten ( al een tijd trouwens, in oktober word die 1 ) en die was al vrij zindelijk toen we hem kregen. Wel plaste hij alleen in een open kattenbak en aan het begin had hij toch wel wat ‘ongelukjes’ Die namen vrij snel af toen hij gewend was aan ons en het huis en toen konden we ook overgaan op een dichte kattenbak.

Misschien toch gewenning? Ik hoop het voor je!