Mijn dochter krijgt nog borstvoeding maar de laatste twee weken drinkt ze uit een flesje veel minder dan voorheen. Ze dronk meestal 180cc uit een fles, maar de laatste tijd drinkt ze niet meer dan 100cc. Ik maak me daar op zich geen zorgen om, want ze doet het goed en als ze niet wil drinken/ eten dan hoeft het niet.
Aan de borst weet ik niet hoeveel ze drinkt (natuurlijk).
Om haar 's nachts weer door te laten slapen (dat deed ze tussen 6 weken en 3 maanden, daarna is het opgehouden) zijn we aan het experimenteren gegaan met andere dingen: pyjamapapje (werkte niet) en nu kunstvoeding met rijstebloem (met bv al geprobeerd maar omdat dat niet bindt, werkt het niet).
Van die kunstvoeding met rijstebloem dronk ze eergisterenavond ineens 190cc en gisterenavond 170cc (ze lag half te slapen). Ze heeft de afgelopen twee nachten weer doorgeslapen.
Zou ze gewoon een beetje klaar zijn met de borstvoeding? Of zou ze hier meer van drinken omdat het een andere smaak is?
Ze drinkt wel goed aan de borst, weigert niet.
Ik had heel graag heel lang borstvoeding gegeven maar het lijkt er nu toch op dat ik het voortijdig moet stoppen. Of zou ik gewoon een paar nachten die kunstvoeding met rijstebloem proberen en daarna weer live gaan voeden? Dan ben ik in elk geval weer wat bijgeslapen en kan ik het misschien 's nachts op gaan brengen om haar te laten huilen?
Het wordt een warrig verhaal, maar het is in mijn hoofd ook een beetje warrig.
Tedda, ze vind ws het flesje makkelijker drinken dan de borst. De fles hoeft ze nl minder moeite voor te doen. Dus zeker als ze (half) slaperig is is een flesje makkelijker. BV is voor luie mama’s en flesjes voor luie babies
Ik zou dus vooral doorzetten en juist de momenten dat ze goed wakker is benutten als BV-momenten. :thumbup: De ochtend en middag, vroege avond zijn prima momenten daarvoor. Casper vond in de avond een papfles ook heerlijk, maar die zijn we nu aan het afbouwen of beter gezegt aan het vervangen. Hij kreeg eerst zijn hapje (fruit of groente) in de middag. Maar hij is er nu aantoe om in de late ochtend/vroege middag fruit te eten (ala Rapley en happen met de lepel) en in de late namiddag rond 17.00 krijgt hij warme hap (ook weer Rapley en lepel) daardoor is hij flink verzadigt rond 19.00 als hij gaat slapen. De ene avond wil hij nog wel wat BV andere avonden niet.
Tussendoor drinkt hij nog tussen de 3/4 keer BV als het heel warm is krijgt hij nog wat water, of appelsap met water gemengd voor het nodige vocht en omdat hij het ontzettend leuk vind om uit een tuit te drinken :inlove:
Zijn BV-momenten zijn vooral de ochtend bij het wakker worden rond 7.00-7.30 dan vaak rond een uur of 10 nog een slokje (vaak maar 1 borst) daarna volgt zijn fruithap rond 12.00. tegen 14.00 weer BV als hij wakker wordt. Heel soms wil hij tegen 16.00 nog eens wat drinken vaak ook niet en eet hij om 17.00 zijn warme hap.
Rond 19.00 wisselt het enorm of hij nog wel of niet een slok wil zal ook wel afhangen van wat het avondeten was en hoe warm het is geweest die dag.
En een mega :dance: voor het doorslapen! :mrgreen:
Dus jij voedt ook niet meer 's avonds? Behalve dan de nachtelijke knuffelmomentjes?
Dat doorslapen doet ze dus alleen op kunstvoeding met rijstebloem. Met borstvoeding lukt het niet.
Nopes ik voed al sinds zijn tweede serie prikjes niet meer in de nacht. De avond valt eigenlijk pas weg sinds hij echt flink bijvoeding eet. Merk dus dat het langzaamaan van Bijvoeding naar Voeding gaat zeg maar.
Al hebben we deels wel bewust het nachtelijke ‘trucje’ uitgehaald (hij begon weer af en toe in de nacht wakker te worden met ong een maand of 5) dat papa ging troosten in de nacht.
Hij werd ook overduidelijk niet wakker ivm honger maar omdat hij zijn speen kwijt was.
De papfles (ws ook ivm verzadiging) is er sinds ong een weekje af hier.
Die heb ik ook nooit gemengd met BV (alleen Biobim mengt met BV!) maar aangemaakt met HA Friso.
Straks (een maandje?) als ze ook genoeg verzadiging haalt uit haar bijvoeding, weer eens wat rommelt ws met haar slaaptijden overdag (hier is Casper bv langzaam van 3 slaapjes naar 2 gegaan in pakumbeet een anderhalve maand tijd) een soort van sprongetje dus qua gedrag zowel in eten als in slapen zal ze wellicht ook ‘zomaar’ zonder late papfles en nachtvoeding kunnen.
En niet te vergeten je BV veranderd ook met haar behoeften mee natuurlijk. De samenstelling veranderd praktisch dagelijks, magisch goedje :mrgreen:
Bedankt voor je hulp!!