Kado idee meisje 1 jaar???

Hai,

Het is een luxe probleem, ik weet het, maar ik zit er toch maar mooi mee!

In maart wordt onze kleine meid 1 jaar en ik kan maar niet bedenken wat we haar voor haar verjaardag zullen geven.



Onze zoon van inmiddels 3 1/2 heeft al veel van de “toppers” voor haar neus weggekaapt. Voor zijn eerste verjaardag van ons een schommel en van opa en oma een zandbak. Voor zijn tweede verjaardag van ons een klimtoestel/glijbaan en van de opa’s en oma’s een speelhuisje… Dus de “basisdingen” die eigenlijk voor ieder kind geweldig zijn, die hebben we al.

Verder ook zat speelgoed waar ze nu mee kan spelen, ook allemaal van Sem geweest. Tja, op deze leeftijd is het allemaal toch nog behoorlijk universeel…

Van mijn ouders krijgt ze voor haar verjaardag mijn eigen poppenwagentje van vroeger, dus dat idee is ook al weggekaapt en nu kan ik zomaar niets verzinnen!

Stom he?! :oops:



Dus vandaar mijn vraag of er iemand is die een geweldig idee heeft om te geven aan onze kleine meid voor haar eerste verjaardag.

Een echt meidendingetje (waar ze al wat aan heeft als ze 1 is) is natuurlijk het allerleukst, maar iets dat zowel voor jongens als voor meiden kan, maar wel een echte eerste-verjaardagstopper is, is ook welkom.

Ik vraag het expres al vrij op tijd, omdat ik duurdere dingen (zoals we toen dat klimtoesten met glijbaan hadden en ook dat speelhuis) haal ik altijd graag van marktplaats (scheelt toch weer behoorlijk!) en dan heb je vaak wel even tijd nodig om een mooie aanbieding te scoren…



Dus meiden…wie kan me aan een leuk idee helpen?

Alvast bedankt hoor!

Liefs,

Sandra.

Poppenwagen waar ze ook achter kan lopen als ze nog niet zo goed loopt?

Keukentje?

Speelhuisje?

Volgens mijn schoonmoeder was het een must voor een meisje om een hobbelpaard voor haar eerste verjaardag te krijgen. Die heeft B’Elanna toen ook gehad.

Al wilde ze Benthe er toen ook 1 geven. maar dat heb ik tegen gehouden, vond ik onzin :wink:

Vind ik wel heel leuk, een poppenwagentje dat wat “stabieler” is, maar ik vind het een beetje lllig naar mijn ouders als ze van ons 's ochtends een poppenwagentje krijgt als ik weet dat ze er 's middags van mijn ouders ook een krijgt…

Een speelhuisje staat al in de tuin en een keukentje vind ik geweldig, maar ik heb het idee dat ze daar pas veel later mee beginnen te spelen (vanaf een jaar of 2 ofzo) en bovendien hebben we ook al een werkbankje van Sem in de kamer staan, dus eerlijk gezegd zou ik niet weten waar ik het neer moet zetten… :oops:



Enne…we hebben een gewéldig hobbelschaap in de kamer staan :smiley:



Jeetje, ik voel me wel een beetje een truttemuts zo zeg, dat ik overal wat op aan te merken heb :oops: … Sorry hoor!

Maar dank jullie wel dat jullie meedenken! :-




Liefs,

Sandra.

Emma krijgt van mijn ouders een houten keukentje, wat al ergens in de aanbieding was toen.

Van ons krijgt ze de houten paddestoel van de hema, met kabouters en tafeltje enzo, verder komt er hier ook een tafel en 2 stoeltjes, maar dat heb je denk ik ook al dan.

Een wheelybug is ook erg leuk, of een driewieler (vanaf 1,5 jaar ofzo) of loopfietsje. De boerderij van little people, een loopkarretje? Bij ikea hebben ze ook leuk spul, kruiptunnel, hangstoel enz. Bij de hema hebben ze ook een mooi houten hobbelpaard.



Tja en verder kan ik alleen veel kleinere dingen bedenken…boekjes, plastic serviesje, puzzels enz…



Succes!!

Eerlijk gezegd: wij hebben voor Lotte’s 1e verjaardag helemaal geen groot kado gekocht :slight_smile: Ze heeft wel een paar kadootjes van ons gehad, maar nix groots eigenlijk. Waar ze uiteindelijk het meest mee speelt: haar stapel bakjes van EUR 1,50 :mrgreen:



Ze heeft van de opa en oma’s wel een wat groter kado gekregen (poppenwagen, mooie pop en nieuwe stoel voor aan tafel).



We zijn op haar verjaardag met haar naar de speeltuin geweest. Geen gewone maar 1 waar je een klein bedrag entree betaald voor het onderhoud van de speeltoestellen. Die zijn dan ook net even anders dan anders. (Treintje waar ze in kunnen, kleine zweefmolen etc.) Daarna naar de kinderboerderij en als afsluiter mocht ze een beetje frietjes als traktatie. Een heerlijk middagje weg ipv dure kado’s. Met vrienden en familie hebben we in het weekend haar verjaardag gevierd met taart en alles erop en eraan. Was geweldig en ze heeft heeeel veel leuke kadootjes gekregen :mrgreen: Die is echt niets te kort gekomen, ookal hebben wij geen groot kado gegeven :wink:



(PS: Lotte is nu 1 1/2 en vindt spelen met keukentje helemaal leuk, kan dus best als kado voor 1e verjaardag.)

onze keine meid krijgt een bedelarmbandje, lp boerderij, leesboekjes, haar eigen roze fauteil (of hoe je dat ook schrijft) een vormenstoof, poppenwagen en goede eerste schoentjes omdat ze toch echt wel allen maar wil lopen.

Dus ook geen echt grote, dure cadeaus. Denk dat zo’n kleintje overal blij mee is. (al is ons sophie een echte poppenmoedertje al, dus die poppenwandelwagen zal favoriet worden denk ik)

mmm kan je dus niet echt helpen, maar misschien doe je ideeen op



En denkd at een keukentje niet zozeer is voor grotere kinderen hoor… bij oma staat plastic servies, ensophie doet nou al niets liever dan haar pop uit zo’n bekertje drinken gfeven. is ze uren zoet mee

En misschien een kinder stofzuiger? Emma is hier helemaal fan van onze stofzuiger, dus ik overweeg al om zo’n kinderidng voor haar verjaardag te vragen, of er 1 van marktplaats te plukken, voor 3 euro staan er al op!

sohie is hier ook weg van de stofzuiger, maar ik vind het nog wel erg vreog om een speelgoedstofzuiger te kopen… die zijn pas vanaf 2 jaar in principe, en adners weet je dan niks meer te vragen…

Tja, op marktplaats staat er geen vanaf leeftijd bij haha!

Ik vraag nu ook wel dingen die niet voor nu zijn hoor, daar kan ze misschien over een paar maandjes wel iets mee.



Mezelf kennende weet ik altijd genoeg te vragen! :wink:

heb ik ook wel wwat gedaan hoor, maar niet al voor 2-jarige… het moet ook wel leuk blijven voor sophie om mee te spelen, en niet te moeilijk zijn want dan is er gen uitdagin gmeer ben ik bang

Wij hebben voor Thara’s eerste verjaardag een driewieler (met duwstang) gevraagd aan oma. Van andere opa en oma kreeg ze een loopauto (van Winnie de Pooh).



Verder zou je bij de v-tech producten kunnen kijken. Die brengen vaak ook wel wat nieuwe dingen uit, en het gaat langere tijd mee :thumbup:



En verder zijn kleine cadeautjes inderdaad volop te bedenken…



Succes!

Hai meiden,

Een driewieler met duwstang is leuk! Een kinder-stofzuiger ook, maar we hebben ze allebei al :oops: :oops: (ongelooflijk he, hoe veel je in huis hebt met een kind?)



Ik vind de lp boerderij inderdaad wel erg leuk, maar Ronald werd niet heel enthousiast van dat idee (weet niet zo goed of het een moment-reactie was…) en dat keukentje blijft toch ook door mijn hoofd spelen hoor… Eens overleggen of we dat toch niet misschien ergens kwijt kunnen…



Ellen, inderdaad, misschien moet ik niet zo moeilijk doen en helemaal niet iets speciaals, groots voor haar willen kopen. Ze heeft dat zelf natuurlijk helemaal niet in de gaten… Misschien gewoon inderdaad iets kleins (dat ze wel wat heeft uit te pakken) en verder gewoon zorgen dat ze lol heeft…



Knipoogje, wie weet zet ze een beetje door en loopt ze ook straks, dan zijn schoentjes inderdaad wel een heel leuk idee!!



In ieder geval super dat jullie meedenken meiden, bedankt!



Liefs,

Sandra.

@wieniex wrote:

Tja, op marktplaats staat er geen vanaf leeftijd bij haha!

Ik vraag nu ook wel dingen die niet voor nu zijn hoor, daar kan ze misschien over een paar maandjes wel iets mee.



Mezelf kennende weet ik altijd genoeg te vragen! :wink:




Ha ha, die snelle dame van jou kennende is ze er morgen aan toe! :wink:

@Mammasandra wrote:

@wieniex wrote:
Tja, op marktplaats staat er geen vanaf leeftijd bij haha!

Ik vraag nu ook wel dingen die niet voor nu zijn hoor, daar kan ze misschien over een paar maandjes wel iets mee.



Mezelf kennende weet ik altijd genoeg te vragen! :wink:




Ha ha, die snelle dame van jou kennende is ze er morgen aan toe! :wink:




En ik heb ook zoiets van ach, wat maakt het uit als het voor 2 jarigen is en ze t nu al leuk vindt, dan toch lekker nu haha!



Wij doen zelf dus niks groots voor haar verjaardag. Het tafeltje en stoeltjes komen er sowiezo en ik ben zelf gewoon weg van die paddestoel en vind dat dus een prima cadeau. Een cadeau hoeft niet altijd groot en duur, als ze het maar leuk vinden toch?



Succes met zoeken!

@wieniex wrote:

@Mammasandra wrote:
@wieniex wrote:
Tja, op marktplaats staat er geen vanaf leeftijd bij haha!

Ik vraag nu ook wel dingen die niet voor nu zijn hoor, daar kan ze misschien over een paar maandjes wel iets mee.



Mezelf kennende weet ik altijd genoeg te vragen! :wink:




Ha ha, die snelle dame van jou kennende is ze er morgen aan toe! :wink:




En ik heb ook zoiets van ach, wat maakt het uit als het voor 2 jarigen is en ze t nu al leuk vindt, dan toch lekker nu haha!



Wij doen zelf dus niks groots voor haar verjaardag. Het tafeltje en stoeltjes komen er sowiezo en ik ben zelf gewoon weg van die paddestoel en vind dat dus een prima cadeau. Een cadeau hoeft niet altijd groot en duur, als ze het maar leuk vinden toch?



Succes met zoeken!




Is ook zo hoor.

En nu ik geen inkomen heb en wel torenhoge studiekosten, komt dat nog eigenlijk wel goed uit ook!

Duurder betekent niet persé leuker…

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ME HAPPY Kan weer helemaal rekenen op Sandra hahaha!

Anders had ik een topic moeten openen over haar eerste kadootje!



Sandra, ik heb hetzelfde probleem als jij hoor :oops: heb al te veel! En dar komt natuurlijk bij dat Vera nu niet alles meer mag hebben nu ze ziek is. Veel kadootjes zijn dan al uitgesloten.



Tim heeft ook hier de eerste kado’s al weg gekaapt en tja, hij heeft ook al twee keer sinterklaas gehad en al die andere kado momenten! pffff



Nu bracht Wieniex mij al op een idee WHEELY BUG, ik denk dat die het gaat worden!



Ik weet het anders ook niet hoor!



Dus ik blijf spieken wat er wordt geadviseerd hier :wink:



Ik ben benieuwd :mrgreen:

Wij hebben natuurlijk 3 jongens dus het probleem was hier ook best wel groot, want we hebben ontieglijk veel speelgoed, een groot gedeelte staat zelfs op zolder en in de schuur want anders stond het echt te vol beneden.



Maar wij hebben een loopauto gekocht want de eerste loopauto die Lucas gekregen had toen hij 1 werd hebben de oudste 2 helemaal gaar gereden en zelfs mee buiten gespeeld dus dat “ding” staat lekker buiten voor de jongens en Merlijn krijgt dus een nieuwe en vooral schone :stuck_out_tongue: voor binnen.



Aan mijn ouders heb ik een houtenbokkenkar gevraagd die hadden we nog niet, mijn schoonouders geven een nieuwe vormenstoof (ook al hebben we er al een paar, maar die zijn niet meer compleet :silenced: ) en aan vrienden heb ik gewoon wat klein dingen gevraagd zoals badspeeltjes daar hebben ze hier alle 3 wat aan. En sommige heb ik gevraagd of ze gewoon geld willen geven dan kan dat in zijn spaarpot.

Onze tweede heeft voor haar eerste verjaardag een plastic glijbaan gehad met 3 treden. Onze oudste ging zelfstandig van de grote glijbaan, en zo kon lola ook zelf.



(was btw meer groot dan duur, dus wat dat betreft maakt het ook allemaal geen * uit)

heb niet alle ideeën doorgelezen.



Heb mijn nichtje een houtenpoppenwagen gegeven voor haar 1e verjaardag. En dat is zo’n stevig waar ze ook achter kan lopen…