Juni stoppers 2010 en al 9 zwanger! nog 3 in spanning *new*

@ellen84 wrote:

Ja het zal je zeker wel geld gaan schelen. Naja wieweet valt het mee, al moet je denk ik dan even goed nadenken of je hier wil blijven werken als je het niet naar je zin hebt. Moeilijke beslissingen allemaal.

Maar is het geld wat je voor ouderschapsverlof krijgt zoveel? Is toch in principe maar een kleine toeslag? Heb me er nooit zo in verdiept, wist wel dat ik niet daarna weer meer wilde werken, dus daarom (nog) geen gebruik gemaakt van het ouderschapsverlof.

Volgens mij iets van 4,11 per uur dus ja, is beter dan niks! Verder wilde ik ook niet meer 40 uur gaan werken hoor maar deed dit puur voor het geld wat je dan ontvangt.

Ik laat het ook echt gewoon op me af komen, zie het wel! Heb het idd niet eens meer naar mijn zin dus wat zal het me boeien om een poosje thuis te zijn bij de twins. Het is alleen lastig dat ik overdag moeilijk een auto heb maar goed dat zien we wel weer…

jammer hoor opaal dat het zo moet gaan

kom je wel een beetje tot rust ondanks die sores aan je kop?

@poeizie wrote:

jammer hoor opaal dat het zo moet gaan

kom je wel een beetje tot rust ondanks die sores aan je kop?

Heb er een behoorlijk beroerd humeur van, omdat je gewoon niks weet nu! Hoop echt deze week iets te horen…

Maar als je ouderschapsverlof afloopt ben je wel weer verplicht om die 40 uur dan te gaan werken toch? Dat is trouwens denk ik per cao wel verschillend of niet? :think: Dat heb ik bij ons altijd begrepen. En anders moet je het terug betalen.

Hoop dat je meer duidelijkheid krijgt deze week, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent :hug: :hug:

@ellen84 wrote:

Maar als je ouderschapsverlof afloopt ben je wel weer verplicht om die 40 uur dan te gaan werken toch? Dat is trouwens denk ik per cao wel verschillend of niet? :think: Dat heb ik bij ons altijd begrepen. En anders moet je het terug betalen.

Hoop dat je meer duidelijkheid krijgt deze week, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent :hug: :hug:

Zei zijn jou verplicht die volle week terug te geven na het verlof maar jij bent niks verplicht, dat is juist zo fijn! :wink:

ja dat had ik ook begrepen opaal…

zit er nogsteeds aan te denken om ouderschapsverlof op te nemen

ga mijn schoonzusje eens vragen zij werkt bij p&o in de zorgsector

zij heeft daar meer verstand van dan ik.

zo hier rustig dagje gehad… had vandaag even nergens zin in en was al vroeg op en kreeg om 13:00 uur een inkak momentje

heb ff een paar uurtjes mijn ogen gesloten tot dat pat ging werken

nu ligt tygo plots te pitten op de bank

gister ook al zo vroeg… hij was net terug van de psz en na een half uurtje storte hij helemaal in :inlove:

maar goed hij weigerd tussen de middag even een tukkie te doen :lol:

nouja het zij zo

Was toch even nieuwsgierig en heb het even bij ons in het cao opgezocht:

Indien de arbeidsovereenkomst tijdens of binnen 6 maanden na het einde van het ouderschapsverlof op

verzoek van de werknemer wordt beëindigd dan wel er in deze periode op verzoek van de werknemer

een vermindering van de arbeidsduur plaatsvindt, dient de werknemer het doorbetaalde salaris over het

opgenomen ouderschapsverlof aan de werkgever terug te betalen.

Het is blijkbaar toch verschillend per cao. Bij ons dus niet altijd gunstig als je daarna niet terug wil naar je oude uren. :?

Hallo meiden, hier een zwaai van mij :dance: hihi.

Heb wel alles meegelezen, maar was niet echt in een reageerstemming :mrgreen: .

Ik vind het ook wel weer eens tijd voor een nieuwe positieve test! Poeizie, Sanne, of ik, wie is de eerste? :think:

mij maakt het niet uit als er maar een aan de beurt dit keer :pray:

of gewoon alle 3 tegelijk … dat zou tof zijn 8)

hoe is ie trouwens tink… overmorgen dag 30 voor jou als ik goed gerekent heb :shifty:

Ik ga ook voor 3 tegelijk! :lol:

Het gaat goed hier, en je berekening klopt! :thumbup: Ik voel vanalles, maar dat kennen we ondertussen allemaal wel hè :roll:.

Mijn kortste cyclus tot nu toe was 32 dagen, de langste 44, dus ik mag nog even wachten. *duh, zie net natuurlijk pas dat dat ook gewoon in m’n banner staat :angel: *

Jij lekker geklust afgelopen weekend? :mrgreen:

ja hoor … de verbouwing is vlink opgeschoten :mrgreen: :lol:

nee ik had al een 2dgn voor de pos. test vruchtbare slijmpjes dus toen al aan de klus gegaan tot vandaag :lol:

het kwam nog redelijk goed uit ook want ik had ochtend dienst en mijn man eindelijk ook eens vrij … nu ben ik deze hele week vrij dus dat schiet dan lekker op

voel me ook steeds beter in mijn vel zitten en mijn energie gaat omhoog

dus : IK HAD ER DE KRACHT WEER VOOR ! :lol:

@ellen84 wrote:

Was toch even nieuwsgierig en heb het even bij ons in het cao opgezocht:

Indien de arbeidsovereenkomst tijdens of binnen 6 maanden na het einde van het ouderschapsverlof op

verzoek van de werknemer wordt beëindigd dan wel er in deze periode op verzoek van de werknemer

een vermindering van de arbeidsduur plaatsvindt, dient de werknemer het doorbetaalde salaris over het

opgenomen ouderschapsverlof aan de werkgever terug te betalen.

Het is blijkbaar toch verschillend per cao. Bij ons dus niet altijd gunstig als je daarna niet terug wil naar je oude uren. :?

Oh ja maar dan vergoed jou werkgever waarschijnlijk een extra deel, dit is gunstig! Mijn schoonzusje haar werkgever doet dit ook, wel tot 75% geloof ik. Dat lijkt me helemaal heerlijk en ook wel begrijpelijk dat je dit terug moet betalen als je weggaat of minder gaat werken. De baas doet dit puur om je te helpen dan. Mijn baas betaald verder niks, dit is ook niet verplicht. Ik zou dus alleen recht hebben op de 4,11 die je van de belasting vergoed krijgt.

Opaal: Ja dit is 25% als ik het zo las in het cao. Dus dat moet terug zeg maar. Maar ja als je dat op je rekening elke maand krijgt en dan opeens terug moet betalen na een jaar is lijkt mij toch ook een domper. Tuurlijk wel logisch, maar als je van plan bent om daarna minder te gaan werken, dus niet heel gunstig lijkt mij.

Ja meiden ik ga ook voor 3 tegelijk :dance: :dance: :dance: :dance:

Zou wel heel leuk zijn :inlove:

goede morgen ladies

zo tygo is naar de psz dus lekker mijn handen even vrij

vaatwasser staat al te draaien dus dat is stap een

even ontbeten met een kopje thee… heerlijk zo’n ontspannen weekje

moest gister zelfs helemaal even nadenken wat voor dag het was

zat steeds met woensdag in mijn hoofd… maar het was natuurlijk gister dinsdag :mrgreen:

morgen ga ik mijn vriendin hier in de buurt om haar nieuwe wii uit te proberen … eerst tygo naar de psz brengen en dan race ik door naar haar.

is echt 1 min. verder ofzo.

ga ik wel even mijn wekkertje zetten op mijn foon want vorige week was ik er ook en toen was het zomaar van 14:10 in ene 15:50 en om 15:30 moest tygo weer opegehaald worden :oops:

daarna gaan we nog wel even terug … tygo vind het er ook altijd heel gezellig.

@ellen84 wrote:

Opaal: Ja dit is 25% als ik het zo las in het cao. Dus dat moet terug zeg maar. Maar ja als je dat op je rekening elke maand krijgt en dan opeens terug moet betalen na een jaar is lijkt mij toch ook een domper. Tuurlijk wel logisch, maar als je van plan bent om daarna minder te gaan werken, dus niet heel gunstig lijkt mij.

Nee dan kun je beter minder gaan werken en dan alsnog een dag extra ouderschapsverlof opnemen. Deze dag kun je daarna weer gewoon gaan werken. Wel heerlijk lijkt me!

Opaal: Ja inderdaad op die manier kan je het ook doen. Wieweet voor mij in de toekomst ook wel lekker als ik nog meer kids heb :lol: Vindt het nu nog niet nodig om minder te werken dan 23 uur, maar ja misschien in de toekomst wel en dan is het wel gunstig natuurlijk.

Poeizi: Veel plezier bij je vriendin…haha en Tygo vandaag niet vergeten he :naughty:

Heerlijk he zoveel vrij…ik geniet er ook van hoor. Straks komt me sm en dan gaan we beginnen met behangen in de babykamer. Ben benieuwd hoe het gaat worden als het straks weer helemaal klaar is!

nee hoor ga hem zo halen… :lol:

morgen ga ik naar mijn vriendin

oh haha verkeerd gelezen :oops:

Even een update: omdat ik werkelijk geen idee heb waar ik zit in m’n cyclus (heb 2 mogelijke-eisprong-momenten gehad tot nu toe), heb ik toch maar een testje gedaan, hij is negatief. Tis ook nog vroeg, dus ik houd goede moed!