Dat vroeg ik mij ook af :mrgreen:
nou gewoon BIB hoor :mrgreen:
Al begin ik me wel steeds hoogzwangerder te voelen :?
Bekken doen ineens veel pijn, kan Thijmen nu echt niet meer tillen…
Kleren zitten niet meer lekker en als ik niet weghoef doe ik ook maar niet eens de moeite om iets te zoeken wat wel lekker zit, draag dan maar gewoon een shirt van R.
Vanochtend en begin van de middag veel pijn in mijn buik gehad, kon er niet meer van rechtop lopen.
Daarna om het half uur naar de wc…enne tijdjes het uuuh nou ja uuh meedrukken zeg maar, voelde ik iets aan de voorkant zakken :eh:
Voelde niet echt prettig…zou de beeb toch niet zijn he, lijkt me vrij sterk…
Oja en om nog even goed door te gaan met klagen;
Vanochtend kwam ik erachter dat ik de ‘trotse’ eigenaar ben van…
aambeien :oops: :x
Goed nu hebben we weer genoeg geklaagd, we gaan weer lekker op ons wolke zitten en vinden vanaf nu het zwanger zijn 1 grote oase van plezier.
:liar: :mrgreen:
aiaiaia, José een ‘vriendje’ erbij dus… ships meid, dat kan pijnlijk zijn :? . Ik kreeg er eentje kado bij de bevalling en eigenlijk heb ik hem nog steeds bij tijd en wijle :roll: . Je kunt je huisarts of VK vragen om een recept voor Curanol, dat is een creme en tabletten. Volgens mij moet je het zelf betalen, maar het verzacht wel. Je mag het gebruiken bij zwangerschap en BV.
:silenced: vaak terugduwen is een goede remedie :silenced:
Sterkte met je hoogzwangere buik meissie! :hug:
:-* hazze
:lol:
Ik zeg het net tegen Vicky.
Curanol zalf helpt goed…
Je kan hem beter weg hebben voor je gaat bevallen dat is fijner…
En het lijkt mij stug dat je de baby voelt zakken :think: tenzij je stiekem aan het bevallen bent
Maar je bekken zijn waarschijnlijk erg week nu had ik ook…dan moet je iets meer ze recht houden,dus niet halve draaien en omdraaien in bed enzo zonder ‘‘tussenstop’’ op de rug…duurt allemaal langer maar helpt wel…
Je moet meet je hele lijf draaien bij dagelijkse dingen en niet teveel je benen ongelijk en draaien met het bovenlijf zeg maar :shifty:
Nog even genieten hoor van die oase van plezier :lol: :hug:
Nee ik ben niet stiekem aan het bevallen.
Tenminste dan zou het wel heel stiekem zijn.
Pff dat zou ik echt niet graag willen, zo zonder waarschuwing even bevallen.
Dat is me trouwens de laatste tijd weleens door mijn hoofd geschoten, wat als dat gebeurt…dat ik beval zonder dat ik het in de gaten heb.
Het klink zo aanlokkelijk…even bevallen, maar als ik het dan mag zeggen dan doe ik liever weer een bevalling van 17 uur, dan eentje waarbij dr ineens een baby op mijn buik ligt…
Werd jij toen het jou overkwam Sas niet overspoelt door paniek?
Of nam je lijf het gewoon over?
Kan me voorstellen dat je daarna nog geregeld even moest rillen bij de gedachte dat het ook anders had kunnen gaan…
Nee lijkt me ook stug dat ik die kleine echt voelde zakken…denk eerder dat beeb ergens een duwtje oid tegenaan gaf.
Hmm curanol…hebben ze dat ook bij de vk?
Want die zie ik deze week nog.
Zal het haar anders wel vragen.
Dank voor de knuffels :-*
het is op recept verkrijgbaar en je VK kan het recept ook uitschrijven. En dan even naar de apotheek. Ik hoop voor je dat ze het hebben.
ja, oei, stiekem bevallen… foei… mijn buurvrouw ook deze week. Toen ze de VK belde om te vertellen dat het nu begon, was ze een half uurtje later al bevallen… de VK kon niet meer op tijd komen. Extreem hoor… :shock: heftig lijkt me dat…
Jouw beebje kondigt zich vast op tijd aan José. 17 uur gun ik je niet… :hug:
@joseetje wrote:
Werd jij toen het jou overkwam Sas niet overspoelt door paniek?
Of nam je lijf het gewoon over?
Kan me voorstellen dat je daarna nog geregeld even moest rillen bij de gedachte dat het ook anders had kunnen gaan…
Dank voor de knuffels :-*
Nee geen tijd voor paniek…
Een oergevoel…en een inmens vertrouwen in mijn lijf en mijn man

We déden het ‘‘gewoon’’ er zit niets anders op als je lijf gewoon de baby eruit drukt :shifty:
Ik heb alleen de laatste wee meegdrukt maar alles daarvoor deed mijn lijf en ik deed mijn best het iets te ‘‘controleren’’ door mijn hand dus op Celiza haar hoofd te houden om te voelen ‘‘waar ze zat’’

De dagen daarna was ik hyper…heb 2 of 3 nachten niet geslapen :shifty: en toen kwam de klap

Ik prijs me dan snel gelukkig dat dat allemaal niet is gebeurd…
Maar nee…als ik mocht kiezen…deed ik liever die van R. nog een keer over,hij is een prachtige 6,5 uur geboren (gerekend vanaf het ‘‘echte’’ werken en volgens de vk de duur van mijn bevalling) mijn water brak zelfs netjes 12 uur voordat hij geboren werd,dus alle stadia heb ik doorlopen,heel bewust…allemaal prima te doen…
Met de bevalling van C. ben ik dan ook véél langer bezig geweest om het een ‘‘plekje’’ te geven…
Van mij hoeft het idd niet meer zo :oops:
Mijn bevalling duurde ook maar 6 uur, opdat moment vond ik het wel veel te snel gaan!
Hopelijk duurt het bij jou geen 17 uur Joseetje maar wel iets korter dit keer, maar stiekum bevallen lijkt me ook “eng”
Nog ff doorbijten meid want je bent er bijna :dance:
Renzomam: bij jou ging het wel erg snel zeg! wat lijkt me dat verschrikkelijk om alleen te doen, ik kan me voorstellen dat je achteraf denkt aan wat er allemaal had kunnen gebeuren!
joseetje hoe is het vandaag met je?
rustig in je buikje, of lig je al weeen weg te puffen?
BIB
Jeetje Sas wat heb je dat gecontroleerd gedaan zeg.
Maar inderdaad…een geluk dat alles goed is gegaan.
Fiep: alles is weer rustig in het buikje…behalve de beeb :inlove:
Ondertusen ben ik echt wel klaar om te bevallen, maar goed dat zal nog wel eventjes duren.
Ik vind het trouwens wel heel gek om bij andere maandmama’s hun afspraken te lezen.
Iemand die bijvoorbeel begin april voor het eerst naar de vk moet…oeh dan begint het bij mij te kriebelen hoor, want dan ben ik waarschijnlijk al bevallen :shifty: :mrgreen:
Spannend hé meid…
Zo gek je leeft er zo naar toe en als straks die kleine er is ben er zo snel aan ‘‘gewent’’ :inlove: dat vind ik altijd zo apart.
Tja ik was niet bang voor de bevalling hé…R. had ik ook zonder hulp gedaan in principe,heb alles zelf gedaan met mijn man als hulp alleen 2x getoucheerd en 1 knip :eh: heeft de VK gedaan,verder had ik het allemaal goed onder controle.
Maar goed,als het zo snel gaat ben je gewoon een oermoeder denk ik :think: je moét wel… :shifty:
Nog even…mop…nog even en je hebt het achter de rug en kan genieten :inlove:
:-*
BIB…
Vanochtend naar de vk geweest, gelijk gevraagd naar die curanolzalf.
Zegt dat het beter is om daar na de bevalling mee te beginnen, aangezien ik tijdens de bevalling weer kans heb op nieuwe… :?
Nou lekker is dat he, dat ik tot dan amper naar de wc kan en niet al te prettig loop soms word maar even vergeten :doh:
Alsof zij die kuur dan 2 keer moet doen ofzo.
Vind dit zo’n doos… :silenced:
Ik heb verder niets tegen pas afgestudeerde vk’s hoor, maar deze is bijna een oud als ik ben en soms denk ik dat ik haar meer kan vertellen dan zij mij
Voor de rest was alles weer prima.
bloeddruk: 110/70
gewicht: 1 kilo erbij ( in 1 week :oops: :mrgreen: )
hartje was prima.
kleine lag met het ruggetje in het midden en dan de beentje naar mijn buik toe…heel vreemd
Wel ingedaald en vast, tenminste neem aan dat cvibi dat betekend toch?
We hebben nu een afspraak voor volgende week en de week erna.
Over 2 weken zou ik al overtijd zijn dus die afspraak hoop ik echt niet te halen :shifty:
Nou ze llt ook uit haar nek…
Deze aambei kan je iig weg werken of verzachten dan toch!?
Wat een stom advies zeg :wall:
Ik had ze ook op het end en allemaal al bijna weg voor ik beviel…ik heb er geen 1 gekregen met de bevalling (maar goed ook weinig geperst hé :lol: )
Ik had dat bij R ook een net afgestudeerde…is niet erg maar wel als jij al op je end loopt…ik zei toen ook gelijk…die hoef ik niet aan mijn bed,kan ik straks háár gaan vertellen wat ze moet doen :roll:
Het is een gevoel hé…is wel belangrijk dat je op ze kan vertrouwen straks en niet dat je bloednerveus wordt van haar ‘‘praten volgens het boekje’’ (dat deed die van mij zo erg…dreunde letterlijke teksten op voor mijn gevoel :shifty: )
Maar fijn dat alles goed is!
Ja vibi is idd vast in bekken volgens mij ja.
Spannend hoor José!
Ik ben bevallen bij R. op de dag dat ik naar de vk moest :mrgreen: (2 dagen voor de datum,netjes afgebeld en gezegt dat ik ze later die dag wel zag aan mijn bed :lol: en even gevraagd wie er dienst had ) en bij C. 2 dagen voor de afspraak (6 dagen voor de datum) dus ik duim voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: dat jij dat ook mee mag maken!!
:-
Ja het is inderdaad een gevoel wat je bij iemand hebt.
Deze is gewoon nog te ‘bang’ om dingen anders dan het boekje te doen.
In het begin vertelde ze me dat ik deze keer geen rhesus-prik zou krijgen, door een tekort en blablabla.
Uitgezocht de de keer erna bij een andere vk gezegd dat ik hem toch wel graag wilde
Was geen probleem kreeg ik toen te horen, zo’n tekort was er ook niet meer.
Dus waren we gewoon verkeerd geinformeerd.
Ook zoiets, 2 weken geleden vraagt ze hoe groot Thijmen was en daarna zegt ze dat ze denkt dat deze wel groter word.
Dus R en ik bedachten ons dat dat mischien nog wel lastig kon worden, aangezien Thijmen met moeite naar buiten wilde en hij was gemiddeld.
Vraag ik vanochtend aan haar hoeveel groter ze deze dan schat, aangezien die kleine er ook nog uit moet en ik niet zo groot ben.
Word ze ineens onzeker…moeilijk te voelen en dan moest ik dat de volgende keer maar aan degene vragen die dan de controle deed.
Ik was toch al van plan om naar het ziekenhuis te gaan en ik vermoed dat als zij mijn bevalling moet gaan doen, ik redelijk snel overgedragen word aan de gyn
Ohhhhhhhhhh nou daar zou ik ook slecht tegen kunnen :roll:
Soms snappen ze niet dat ze dingen zeggen die voor jouw echt blijven hangen…dus als je dan iets niet zeker weet (zoals gewicht) hou dan lekker je mond :silenced: :shifty:
Ik snap dat je dan denkt :shock: hoe ga ik dat doen…
Maar lief…R. was maar een half pond groter dan C. en die kreeg ik er zonder knip niet uit,was echt zijn grote hoofd…C. had een enorm klein koppie,terwijl ze dus maar een half pond minder was maar dát maakte alle verschil.
En ze zitten er volgens mij vaak naast met schatten,daar moet je echt goed in zijn als VK.
Bij ons zat er 1 *mijn favo :mrgreen: ) die daar echt heel goed in was :thumbup: had het bij beide ook juist.
Maar ik ken het gevoel wel…stom dat sommige er niet zo bij stil staan dat je gevoelig bent wat dat betreft als zwangere vrouw…
Ik had dat met C. stond ik een afspraak te maken voor de week erop toen en toen zei ik ‘‘ik hoop dat ik die afspraak niet haal’’ (was op de uitgerekende datum) en die zelfde stond er als toen bij R. (nu dus 4 jaar verder in de praktijk :roll: maar ik voelde ‘‘het’’ nog steeds niet bij haar :lol: ) zegt ze ‘‘tja dát maakt de baby uit hé…die geeft het eerste signaal als hij/zij er klaar voor is,het moet precies goed zijn tussen moeder en kind,en ze gaan vaker over de datum héén hoor’’
:eh:
Ik had echt zoiets van…goh…dát is nog eens een vrouw een hart onder de riem steken zeg :roll:
(máár i proved her wrong de volgende dag had ik C. :lol: …kon het ook niet laten om ff te zeggen toen ze later die week kwam in mijn kraamweek :silenced: )
Ik had ook een pas afgestudeerde vk, maar gelukkig is dat juist een hele goede.
Maar die van jou is echt een muts!!!
Fijn dat alles goed is :thumbup:
Spannend Joseetje.
Dat met die pas afgestudeerde VK komt me bekend voor hoor:
Toen ik 39 weken was van mijn oudste zoon zij ze: Goh, hij is wel vrij klein, ik twijfel of ik je door moet sturen naar de gyn, ik denk niet dat de baby 6 pond wordt.
Ikke ongerust, en een week later aan de andere vk gevraagd wat zij dacht, zegt ze:
Nee joh, hij is zeker 8 pond :shock: .
Hmmmm 2 pond in een week aangekomen leek mij veel, dus de nieuwe had gewoon niet goed kunnen voelen :? .
Hij was 8,5 pond bij de geboorte inderdaad.
Succes met de laatste loodjes :-*
jose, je kan de curanol gewoon online bestellen :thumbup:
curanol met www ervoor en punt nl erachter :mrgreen:
succes met de laatste loodjes :hug:
BIB :mrgreen:
Vannacht niet zo heel lekker geslapen en wel wat gerommel weer gehad.
Maar goed, we zijn weer een dagje dichterbij de dag dat die kleine toch echt naar buiten zal komen :inlove: