soooheeeee ik heb kriebels brrrrrrr in me benen me borsten onderarmen en me rug …
op me rug heb ik het meeste als ik of op de bank lig of op bed , dus als ik echt aanraking heb op me rug kriebelt het mega .
en voor de rest op me armen en me benen , als ik in me bloot loop heb ik ook wel jeuk maar veel minder als dat ik kleding aanheb.
dacht eerst dat het door de wasmiddelen kwam omdat ik het al 2 weken heb , dus ben overgestapt op die neutral waspoeder , maar nog steeds … heb al andere badschuim genomen maar ook dat werkt niet .
ik neem wisselbaden maar ook nee … niks helpt .
wie van deze onwijze behulpzame mama’s (in spe) heeft voor mij HET middeltje of tip ??
moet ook wel zeggen dat me huid heel anders reageert op de zwangerschap als met de 1e.
wie oooohhh wie …
ik heb het alleen op me bene en vooral savond , irri he , misschien een zalfje dat helpt?
gr
Hoi, ik heb helaas geen verlossende tip voor je maar wil je wel even sterkte wensen. Jeuk is vreselijk als het aanhoudt!
:hug:
nou … wat voor zalfje ? lees maar gezellig mee !! miss voor jou ook tips die komen gaan !!
nee idd miss , ik heb liever pijn als jeuk hoor aan de pijn kan ik wat doen … van de jeuk word je helemaal kriegel .
het gekke is alleen wel dat ik niks kan zien op me huid , die is gewoon nog normaal .
Misschien kan je je verloskundige bellen of dit vaker voorkomt? Wie weet heeft ze zo een verlossend antwoord voor je!
Trouwens, ik heb er geen last van hoor, als je dat dacht. Ik kan me alleen voorstellen dat het niet fijn is!
nee nee was reaktie op toet :mrgreen: jij was alleen iets eerder die 2e reaktie is voor u :mrgreen:
en morgen ga ik zoiezo bellen want het lijkt me niet de bedoeling dat ik dalijk de vellen erbij heb hangen van het krabben.
He gat, nee zeg, haha! Beter een keer teveel bellen dan zelf in de stress zitten. Dat is niet goed voor jou en je baby!
Hoop dat de verloskundige iets weet voor je!
haha
ik weet niet wat voor een zalf ik zei misschien is er zalf voor .
je kan het altijd vragen , maar volgens mij is er niks aan te doen dan allen krabben :lol:
groetjes
nee toet hahaha zo vervelend die klemtonen die je niet kan lezen .
je zei miss is er een zalfje voor … waarop ik zei nou … wat voor een zalfje , lees maar lekker mee , miss is er voor jou ook wel iets.
ik hoor net van me moeder dat ik karnemelk moet gaan drinken …
:sick: GOOR
Ik heb wel een ander soort jeuk, soort eczeem plekken op tere velstukjes, maar goed. ben begonnen met Calendula zalf smeren maar dat werkte uiteindelijk niet voldoende. Kreeg van de gyn de aanrader talkpoeder te strooien en douche met zwitsal (had ik een fles van cadeau gehad voor uk haha). Heb uiteindelijk voor de rode plekken wel hormoonzalf gekregen, ben er niet dol op maar plekken werden beetje te erg en genezen nu mooi.
Als je zo gek wordt van de jeuk dat je jezelf kapot gaat krabben wel aan de bel trekken bij de VK ofzo hoor, eer dat die plekken weer helen en dan krijg je nog meer jeuk. Sterkte ermee!
lekker badje met havermout ( bijvoorbeeld in een washandje doen, anders word je bad zo vies :mrgreen: )
en mentolpoeder
sterkte :hug:
Ik had pas geleden ook veel jeuk, ik heb toen dit topic gestart: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67558&highlight= Er staat het e.e.a. aan info in, en ook weer een link om nog verder te lezen.
Wat bij mij hielp wat mentholgel en douchen met douche-olie.
Veel sterkte, jeuk is afschuwelijk!
bij veel verhalen lees ik dat men uitslag e.d. heeft …
bij mij zie je helemaal niks noppes…
ik ga morgen ( straks ) eerst de vk bellen kijken wat zij zegt en dan ga ik maar de douche olie kopen en nog een paar dingen die mogelijk zouden kunnen helpen …
***zucht ***
en PUPP of zoiets word beschreven met eczeem en dat het meestal later in de zwangerschap is. ik ben net pofferdikkie 14 weken !!!
AAAAHHRRGG :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: duimen maar dat ik een middeltje kan vinden.
Misschien ligt het wel aan een (te) droge huid. Daar is het ook het jaargetijde voor. Dan zou je baat moeten hebben bij douche-olie en vette zalf.
Sterkte! :hug:
talkpoeder!!!
Ik weet hoe je je voelt, ik had dit ook in mijn vorige zwangerschap, maar pas vanaf 32 weken.
Ik had vooral jeuk aan mijn armen en benen, er was niets te zien, maar het hield maar niet op.
Volgens de gyn was het zwangerschapsjeuk, een soort allergische reactie op de hormonen die van binnen uit komt, en waar niet veel aan te doen is, je kunt dan wel je huid insmeren met vanalles maar als de jeuk van binnen uit komt heeft het geen zin.
Ik heb alles geprobeerd; mentholgel, mentholpoeder, douchespullen, kruiden, zelf middelen tegen allergie… maar NIETS hielp. Ik werd er helemaal gek van en sliep 's nachts nauwelijks.
Er was een ding wat mij uiteindelijk hielp en dat was bevallen, ik werd vanwege de jeuk met 38 weken ingeleid, drie uur na de geboorte was de jeuk weg, dat was zoooo fijn!
Ik hoop dat jij wel een middel kunt vinden, jeuk is verschrikkelijk. Anders even contact opnemen met je vlos en je door laten sturen naar de gyn of dermatoloog.
En, heb je de verloskundige al gebeld?