IVF/ICSI deel 14

Hmm, Gabby, ik vind het toch wel redelijk positief klinken allemaal :pray: . Maar het is wel mogelijk dat het nog van de pregnyl is, dus ik zou gewoon over twee dagen nog een test er tegenaan gooien en kijken of de streep dikker is geworden.

Jippie, het wordt weer eens een spannende week voor jou. Hoewel, het is allemaal relatief natuurlijk, of voel je dat niet zo? Zou in ieder geval mooi zijn als je voor de kerst een punctie hebt en er een mooi aantal emmies ingevroren kunnen worden. Ik duim lekker door hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Rhiannon, wat goed dat je toch energie hebt kunnen vinden om de kerstboom op te tuigen. Maar kan me voorstellen dat het helemaal tegen je gevoel indruist. Zoiets feestelijks terwijl je je helemaal niet feestelijk voelt. Aan de andere kant kunnen de letterlijke lichtjes in deze donkere dagen je misschien ook wat opbeuren. Morgen bellen met het zh? Hoop voor je dat ze je snel kunnen helpen. :hug:

Corien, nog ff volhouden! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hier blijft het verdrietige gevoel. Er komt een hoop uit dit weekend. Gelukkig wel goed over kunnen praten met hubbie gisteren. Ik zie gewoon erg op tegen de emotionele spanningen voor de volgende poging. Als ik weer overstimu krijg dan is de kans groot dat we besluiten te stoppen… Daarom zie ik nu zelfs op tegen de fm’s. Pff, ingewikkeld allemaal.

x maya

Ladies,

Jajaja ik zit heel de dag te broekloeren en buikvoelen… Ik heb ter ondersteuning Pregnyl gehad… eerste 16 dagen geleden en 10000 IE en de laatste 9 dagen 5000 eenheden… Dus dit keer geen Progestanbolletjes… vandaar mijn twijfels en hoop enzo… En verder heb ik al een week een soort buikspierpijn en maagzuur…dat heb ik normaal nooit… zucht…en die tepels…oef wat een pijn pijn pijn…

maar ja ook doe ongikrampjes…pfffff…

Rhiannon… toch die kerstboom opgezet…goed hoor… Dat zal je kleine mannetje vast prachtig vinden…daar doe je het toch allemaal voor…

Corien… vreselijk he… duim duim duim

Jippie… ik duim voor mooie kerst-cryo’s… Kijk maar uit dat je niet ingesneeuwd raakt in je huisje :mrgreen:

Mloeska… gaaf zeg van je mooie echo…heerlijk toch! Vraag er maar lekker veel, hopelijk stelt dat gerust…

Maya… inderdaad lekker tijd voor jezelf nemen! Probeer te genieten!

Gabby spannend zeg…ik duim voor je!

En Corien natuurlijk ook, maar jij moet nog een paar daagjes langer wachten, met de kerst!

Jippie, ben benieuwd hoe het morgen is met de fm aangezien je nu een veel hogere dosis hebt. Hopelijk krijg je voor de kerst de punctie en worden er mooie cryo’s gemaakt!! :pray:

Rhi, dikke knuf :hug:

Maya, heftig dat je emotioneel zo in de achtbaan zit. Maar wel goed en fijn dat je er met je hubby over kan praten. :hug: en probeer het toch positief te benaderen…

Hier lekker 2 weekjes vrij en dan gaat op 6 jan de 1e lucrin spuit er alweer in. De tijd gaat zo snel! Ik voel me wel iets beter, maar ook niet top. Moe, veel hoofdpijn en zin in sex is ver te zoeken. Gelukkig is de bruinige prut wel verdwenen :mrgreen: Grrrrr die rotpil :evil:

Ik ga vanaf januari ook weer 3 dagen werken…mmm ben ik heel blij meer, maar zit ook met het dilemma van echo, punctie en tp…ga ik het vertellen op mijn nieuwe werk?? Liever niet eigenlijk! Moeilijk vind ik dat hoor. Wat zouden jullie doen?

Wat een sneeuw he!!! Heel mooi als je er niet uit hoeft, maar met de auto was het niet harder dan 20/25km/u. Maar het is goed gegaan en we zijn weer veilig thuis!

En wat denken jullie…komt er een witte kerst?! :lol: :lol:

:-* Nicole

zwaai Gabby over 2 daagjes nog eens proberen maar ik kan me helemaal voorstellen dat je al met een lichte grijns rondloopt! Jippie heeft al uitgelegt van de temp etc dus hopelijk over 2 dagen een meer definitief antwoord op de meest positieve manier! :thumbup:

Jippie idd spannend hoe alles groeit meis, mijn duimen draaien flink door!

En Maya pffff wat een boel extra spanning deze keer! Maareuh weet je nog wat Miranda eerder schreef over IVM, zou zoiets niet iets voor je zijn? Juist omdat je altijd zo overstimuleert vraag ik me dan af of je geen (verborgen) PCO hebt :think: Nu ja ik hoop zooooo dat het niet eens nodig is straks om daarover na te denken omdat de poging gewoon helemaal (positief) volgens het boekje gaat! :-*

Hier vandaag overigens met de auto op pad geweest. Wat een onderneming hahaha. Strooien was echt belabberd en mijn vader legde al uit dat het niet kon ivm de koude. Waren we al zo goed als bij de afslag naar mijn ouders (ong 60 km gereden uur over gedaan) belde mijn moeder of het mss niet verstandiger was om thuis te blijven 8) nah nee doe maar gewoon koffie over ong een kwartiertje :mrgreen:

Was wel even fijne afleiding iig zo is de dag nog redelijk snel gegaan met langzaam autorijden. Kleine man heeft heerlijk getukt in de auto.

En hij vermaakt zich ook altijd zo goed bij opa en oma. Heeft goed gegeten en heerlijk genoten van de rollade. En nog heerlijk even bij opa op schoot gezeten en daar nog een klein dutje gedaan voor het eten. Bij de Makro in het groot waxinelichtjes ingeslagen want dat is ook zo’n manie van me idd. Veeeeel lichtjes aan in deze donkere dagen.

En nu ga ik vanavond eens kijken of ik niet te laat in bed beland. Mss nog even een spelletje op de laptop en daarna op de DS en dan is het zo morgen. :shifty:

Gabby Het klinkt allemaal wel heel erg positief! Ik zou nog een paar dagen wachten met testen, omdat de Pregnyl nog in je lichaam kan zitten. Gelukkig dus geen bolletjes gehad, ik had liever de Pregnyl als extra ondersteuning. Toen ik zwanger werd van onze meid, heb ik dat ook gehad. Daarna hebben ze de bolletjes als standaard ingevoerd. Sterkte met wachten & broekloeren!

Maya Vervelend dat al het verdriet weer naar boven komt. Heeft misschien ook wel met de kerstperiode te maken, alles draait om familie en kinderen. Wel fijn dat je er goed met je hub over kunt praten, dat scheelt. Dan kun je het tenminste kwijt. Ik vind de spanningen rondom een behandeling erger dan het spuiten en de punctie… Mede daardoor wordt het steeds moeilijker, hoe verder je in het traject komt en hoe langer je bezig bent. Hopelijk krijg je de volgende keer niet weer overstimulatie. Hoeveel eenheden moet je spuiten?

Nu bezig zijn met een ICSI voelt heel vreemd. Ik mag niet eens zwanger worden, zeker de komende twee jaar is dat niet verstandig. En psychisch gezien ben je helemaal niet met een kindje bezig, je bent bezig om weer beter te worden. Daardoor voel ik die spanningen omtrent de ICSI ook niet zo. We hopen natuurlijk wel op een mooi aantal cryo’s voor later, maar je bent nu niet ingesteld op een zwangerschap. Dat voelt toch heel anders.

Rennic Dus nog steeds last van die rotpil? Hopelijk gaat het wat beter als je eenmaal aan het spuiten bent. Als het niet hoeft, dan zou ik het niet vertellen op je werk. Maar soms kom je er gewoon niet onderuit en moet je wel. Anders alleen je leidinggevende op de hoogte stellen?

Hier vandaag helemaal ingesneeuwd op de Veluwe. Eerst lag er maar een centimeter of vijf, vannacht en vandaag heeft het constant gesneeuwd. Nu ligt er zo’n 30-40 cm. We konden niet eens van het park af komen. Wel jammer. En zwemmen ging ook al niet, doordat mijn wonden nog niet genezen zijn. Maar we hebben ons wel vermaakt, gelukkig. Morgenochtend weer richting Friesland, hopelijk kunnen we er komen. Want 's middags om 13 u moet ik alweer in het ziekenhuis zijn voor een fm. Hopelijk kan de punctie dan gepland worden, zal wel woensdag of donderdag worden.

Rhiannon Je hoeft geen PCOS te hebben om overstimulatie te krijgen. Ik heb PCOS en ik reageer heel wisselend op de hormonen. Of ik heb heel erg veel follikels of ik heb relatief gezien weinig. Een vriendin van mij heeft een keurige cyclus, maar door een slechte zaadkwaliteit zijn ze aangewezen op ICSI. Ze is na elke behandeling opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege OHSS, inmiddels al een keer of vijf. Het is bij haar werkelijk niet te voorkomen, lang traject om je eigen lichaam te onderdrukken, minder stimulatie, maakt allemaal niks uit. :roll:

Lijkt me idd zoo vaag Jippie, je hoofd en alles is eigenlijk niet bezig met een volgend kindje. En toch ben je die nu al (al is het maar half) bezig te maken. Hopelijk brengt je dat niet extra spanning. En fijn dat jullie je vermaakt hebben ondanks het insneeuwen! Mijn arts in Apeldoorn was vandaag ook ingesneeuwd :shifty: en ik dus niet naar de afspraak geweest omdat we het zelf niet verantwoord vonden om op pad te gaan met die kleine jongen. Zoveel haast en spoed had het ook niet. En ik was niet de enige die heeft afgebeld. De VK heeft een snelle echo gemaakt en alles is al aan het krimpen, vruchtzakje niet meer te herkennen maar nog wel veel placentaweefsel. Dat moet er nog uit, is het niet uit zichzelf dan volgende week een curettage. Mag ik de gyn hier voor bellen. Dus morgen weer veel aan de foon hangen ook om Apeldoorn op de hoogte te brengen. Rare dag en voel me nogal vaag, moe, blegh…zal wel weer beter worden als alles achter de rug is. Al voelt het nog steeds oneerlijk dat ‘ik’ de statistieken van 1 op de 10 miskramen nogal ‘omhoog’ help door er zoveel te krijgen. :silenced: Maar er moeten natuurlijk ook stellen zijn die nooit een miskraam meemaken gegunt hoor maar maakt het niet eerlijker. Zal pas weer beter voelen als het wel weer een keer goed mag gaan ongetwijfeld. Als we toch eens die garantie konden krijgen :silenced:

pffff wat een dag :frowning:

zwaar beroerd, overgegeven en weer heel erg onzeker…

denk dat het komt omdat ik morgen de intake met de gyn. heb…

dan maken ze weer een echo…

ik hoop zo dat het hartje nog klopt…

en dan denk je dat de 2 weken wachttijd na de terugplaatsing lang is…

pffff

die 12 eerste weken zwangerschap zijn ook niet echt geweldig…

(sorry mensenm dat ik uberhaupt klaag…ik mag allang blij zijn dat ik zwanger ben… )

mloeska hahaha je mag wel even klagen hoor… maarre… dat overgeven kan idd van de spanning zijn, maar volgens mij zijn die zwangerschapshormoontjes al aardig aan het jagen!!!

gabby ben erg benieuwd hoor…

Het is wel fijn te weten dat die balletjes mn ongi kunnen uitstellen, want vanaf as donderdag zou ik ongi kunnen worden. Op 2e kerstdag mogen we testen… ik heb de laatste Pregnyl gezet op dinsdag de 8e december, dus die is mn lijf al wel uit! Wat een kerst wordt dit… we hebben alle familie-dineetjes afgehouden (ik moet de 2e kerstdag ook werken, hoe krijg ik het voor elkaar!!!) maar ik wil verder maar even niemand zien behalve mn hubbie uiteraard!

Volgens mij zitten de meeste meiden hier op het forum uit het midden/oosten/noorden van het land…? Ikzelf kom uit de randstad maar ook wij zijn redelijk ingesneeuwd! Ik kreeg mn auto vanochtend niet van de parkeerplaats dus ben maar gaan lopen naar de metro-halte. Bel ik mn hubbie op dat ik klaar ben met werken (hij ligt ziek op bed), wil hij geen discussie met me, hij komt me ophalen, want ik kan zwanger zijn, hahahaha toch wel lief! Maar ik hoop niet dat hij zich teveel hieraan vasthoudt…

hebben jullie dat ook dat je je hubbie in bescherming wilt nemen voor de teleurstellingen…?

Mloeska je mag gerust klagen hoor! Juist ook als je al een tijdje in de medische molen zit denk je dat het helemaal top is als je maar eenmaal zwanger bent. Dan kan het best zwaar zijn zeker die eerste 12 weken. Succes morgen en sterkte met je kwaaltjes!

Corien weet je ik heb het met mijn man meestal maar niet eens over testdata en meer van die dingen. Alleen de FM’s bespreken we als hij er niet bij is geweest, de punctie is ie uiteraard bij en ook bij de TP. En verder ach hij heeft ook al zoveel aan zijn hoofd :wink: teleurstelling is voor ons al lastig te verwerken kan er dan niet nog 1 bij hebben die ook zwaar teleurgesteld is. Hij is meestal ook mijn nuchtere kant terwijl hij een behoorlijke intuitie heeft gek genoeg zeker voor een man. :shifty:

Zo ik gooi er zo een preventieve paracetamol in ook tegen de hoofdpijn want ik kan geen pillen slikken. En dan kruip ik lekker onder wol. Trusten dames alvast voor straks en Mloeska succes morgen!

Rhiannon, een hele dikke :hug: voor jou. Ik hoop voor je dat het snel allemaal achter de rug is. Maar blijft zwaar natuurlijk. Je hebt de statistieken inderdaad niet mee. Maar daar hebben we allemaal last van hier, anders hadden we niet op dit topic gezeten…

Jippie, wat een raar gevoel moet dat zijn. ICSI zonder direct ‘nut’. Het allerbelangrijkste is natuurlijk beter worden en daar helpt die icsi natuurlijk niets bij. :hug: Hoop toch voor je dat het op de lange termijn wel iets moois oplevert. Zijn jullie nog goed thuis gekomen vandaag? en is de punctie al gepland?

Corien, wat lief van je hubbie! Ja, die van mij heeft dat ook altijd wel een beetje hoor. Als de gyn zegt dat je een paar dagen ‘rustig aan’ moet doen na de tp houdt ie de volledige wachtweken altijd in de gaten dat ik niet teveel moet doen. Volgens mij is het ook wel fijn voor mannen dat ze het idee hebben dat ze in ieder geval nog iets kunnen doen. Sterkte met de laatste loodjes!

Gabby, al een extra testje gedaan?.. :pray:

Mloeska, duim voor een mooie echo voor je. Komt vast goed! :thumbup: :thumbup:

Waarschijnlijk heb ik wel een lichte vorm van PCOS, maar ik heb er verder geen last van in de zin van een onregelmatige cyclus ofzo. Er liggen bij mij alleen altijd giga-veel follikels klaar iedere cyclus, vandaar het risico op overstimu. En ja, IVM zou misschien een optie kunnen zijn. Ik ga er wel naar vragen als het nu met de IVF niet lukt, maar weet nog niet of ik dat psychisch aan kan. Nog meer onzekerheid.

Ik moet nu drie dagen 100 IE gaan spuiten en daarna 75 IE. Dat is een middenweg tussen de laatste pogingen.

Voor die tijd gaan we waarschijnlijk nog een weekje op vakantie. Heb vandaag al een leuke wintersport-aanbieding gezien. Vanavond maar even met hub bespreken.

x maya

Hoi meiden,

Weer even een ego-bericht(je)…

Nu 15 dagen na punctie en moet officieel nog drie wachten…bleeee…tot donderdagavond ofzo…laatste Pregnyl was afgelopen vrijdag een week geleden…dus dat is nu wel 10 dagen en zou het uit mijn bloed moeten zijn… en gisteren nog niet…hmmmm… maar het voelt best goed, en anderszijds bescherm mij zelf op mislukking… echt tussen hoop en vrees. Zei tegen hubbie… ja jij weet het zeker he? Zegt die… nee… want ik weet alleen nog niet wat het word… oh my god! ik denk dat ik morgen stiekum test, maar durf dit keer niet… suf he… vorige keren was ik 99% overtuigd dat het echt niet was gelukt en durfde ik wel te testen…wel 100 keer geloof ik… HELP!

Waarom ik zo enorm twijfel… vorige keren snel al bruinverlies en hoofdpijn, altijd al gehad, zowel bij IVF als IUI en normale ongi. Nu al een week maagzuur s’avonds, tepels die snijdend pijn doen, en niet alleen van de kou, opgezetten buik (niet aangekomen gelukkig), minder eetlust, steken in buik, plas/spierpijn-gevoel, donkerde tepels en een sterk vermoeden… en dat is echt heel erg allemaal, want de kans het het is gelukt si zo minimaal, dat weet ik ook… ben bang om opnieuw te testen of naar de wc te gaan en bruin te ontdekken… wat een ellende :wall: maak mezlef gek… kappen, kappen… :wall:

Rhiannon… ik denk aan je!

Jippie… go go go… succes!

Corien… erg he die wachtweken… kunnen ze daar dan niets aan doen?

Mloes… duim duim duim voor een mooie kloppende echo…

Maya… je klinkt best relaxed en positief… echt top!

Rennic… jeetje 6 jan alweer… wauw de tijd vliegt! Probeer volop energie op te doen komende tijd en laat 2010 super beginnen!

Ooooh Gabby meis dat wachten en die onzekerheid is zooo bagger! En toch wil je ook niet uit die onzekerheid ‘gegooit’ worden door ongesteld te worden. Dan liever tussen hoop en vrees want dan is er iig hoop. Zo dubbel he al die gevoelens. Het enige wat zeker is, als je zwanger bent en het zit goed dan kun je morgen testen en krijg je evt al duidelijkheid maar OOK als je die 3 dagen tot de testdag wacht. :pray: Ik duim voor een mooie positieve test!

Maya klinkt iig goed even ertussenuit! Even de stress van alledag achter je laten en tot rust komen. :thumbup: Hier zijn er ook altijd veel die lijken mee te gaan doen in het begin, maar na een dag of 8/10 zijn er meestal minder over. Aan de andere kant, de poging waaruit Casper is ontstaan…pfff toen zaten we ook aan 18 eitjes! :shifty: En ja toen kreeg ik ook extra echo’s en controles ivm overstimulatie. Dus ik herken je gevoel van onzekerheid en extra spanning die dat met zich meebrengt.

Oh ik hoop trouwens dat het gevoel wat ik nu heb bij een volgende poging in mijn hoofd blijft zitten. Ik wil nl niet gaan testen. Maar ‘gewoon’ naar de afspraak toe 3 weken na de testdatum. Eens kijken of ik dat volgend jaar nog zo voel.

De miskraam lijkt overigens wel goed door te zetten. Heb er ong een uurtje geleden een paracetamolzetpil van 1000 mg ingedaan. Mijn hoofdpijn is nu wat afgezakt maar ik voel nog steeds mijn buik en het vloeien lijkt toe te nemen. Dus ooooh ik hoop zo dat het vannacht helemaal doorzet en ik geen curettage meer hoef. Dan is het alleen nog een controle-echo om te kijken of alles netjes schoon is en we weer mogen gaan denken aan een volgende poging. Ik zou er bijna blij van worden.

Owww wat wordt dat geduld toch op de proef gesteld hier!

Ik duim voor je Rhi!

enne… was jij ook niet zo’n test-freakje? :think:

Ow vergeet ik weer de helft, nu ja ik besta ook nog voor de helft uit placenta dat vreet geloof ik hersenweefsel of zo :mrgreen:

Rennic jij twijfelde of je het wel op je werk wilde vertellen. Je bent er niet toe verplicht natuurlijk. Wat je als compromis kunt doen is ofwel een vertrouwenspersoon (als die er is op je werk) inlichten of de arboarts of dienst. Zo is je ‘afwezigheid’ verantwoord zonder dat je voor je gevoel verantwoording aan ‘iedereen’ op je werk hoeft af te leggen. Ik ben er altijd overal open over geweest maar ja dat heeft me bij 1 job wel een verlenging contract gekost helaas. Gelukkig zijn niet alle werkgevers zo :wink:

Rhiannon Ik hoop voor je dat het bloedverlies gaat doorzetten, al is dat natuurlijk iets vreemds om iemand toe te wensen. :roll: Maar het zou fijn zijn als je niet meer voor een curretage hoeft en het met de kerst grotendeels achter de rug hebt. Jullie hebben geen cryo’s meer, toch? Nu weer voor een volledige IVF-behandeling? Hopelijk dan meer en blijvend geluk! Je hebt je bijdrage aan het miskraam-gemiddelde nu wel gedaan, knuf!

Gabby Het klinkt allemaal wel heel erg positief, die kwaaltjes! De Pregnyl zal nu wel uit je lichaam zijn, aangezien dat maar 5000 IE was. Suces met testen en ik hoop op een mooi resultaat. Ik heb er wel een goed gevoel over!

Corien Ik geloof niet dat mijn hub meer bezorgd is dan anders, wanneer we een terugplaatsing hebben gehad. Misschien dat hij meer de zwaardere dingen tilt en ik het een beetje rustiger aan kan doen. Hij weet wel dat ik uit mezelf al erg op mijn lichaam let en het niet extra belast. Hopelijk op tweede kerstdag een mooie positieve test, dat zou wel bijzonder zijn. Heb je er zelf al een bepaald gevoel over?

Maya Groot gelijk om nog een week op vakantie te gaan, voordat jullie met de IVF beginnen!

Wij zijn vanochtend weer thuisgekomen van ons weekendje weg. Gisteren zaten we al helemaal ingesneeuwd en vannacht was er nog veel meer sneeuw bij gekomen! Maar goed, we hadden weinig keus. Ik moest vanmiddag weer naar het ziekenhuis voor een fm en voor morgen wordt ook weer sneeuw voorspeld.

De punctie staat gepland voor woensdag, gelukkig nog voor de kerst. De verhoogde dosis Puregon heeft er helaas niet voor gezorgd dat er follikels bij zijn gekomen, het zijn nog steeds een stuk of acht. Omdat we alleen voor cryo’s gaan, was iets meer toch erg welkom geweest. Maar wie weet zorgt de Pregnyl nog voor een groeispurt. Spannend! Toch wel even emo vanmiddag, onze lieve fertiliteitsarts zag ik vandaag voor het laatst. We zijn jaren bij haar onder behandeling geweest, je bouwt toch een band op. En ze is zo lief en meelevend altijd. Dan is het extra zuur dat je om zo’n rotreden je kinderwens opzij moet zetten en ineens moet vechten om weer gezond te worden.

Meiden,

even snel… ik durfde dus geen echte test meer te doen… dus ik dacht goh ik pak een OV-test… nou ja… hop in de urine en ik zag het alweer gebeuren hoor… twee strepen…potverdrie…toch een gewone doen? ik krijg het eigenlijk een beetje Spaansbenauwd nu… zit nl. nog in de ontkenningsfase en in mijn beschermende “het is toch niet gelukt” modus… help

Gabby als een OVtest aangeeft 2 streepjes is de kans heeeeeel groot dat bv de kruidvat test ook positief aangeeft! :lol:

Test doen! Als jij al een OV-test doet, dan zit jij niet meer in de ontkennende fase. Je wilt het al weten. En ik ook!! Je kan het! Kom op. Succes, ik duim voor je!

Inderdaad… kom gaby, houd ons niet langer in spanning!!!

Rhiannon: gek hè, dat je daar blij van kan worden. Vooruit kijken werkt meestal toch het best om overeind te blijven. Hoop voor je dat het nu doorzet en je inderdaad geen curettage meer hoeft. :hug:

Jippie: morgen dus de punctie. Spannend hoor. Ook al zijn je gedachten natuurlijk vooral bij het beter worden, hoop voor je dat je behoorlijk wat goede eicellen hebt. Bevruchten ze ze ook al of vriezen ze ze zo in?

Rennic: ik heb het met het beginnen aan IUI verteld op school. Wel alleen aan de collega’s, niet aan de kinderen. Dat ging me te ver. Ze waren dus allemaal op de hoogte. Was makkelijk, gezien wij altijd vervangen moeten worden als we er niet zijn en dat dus nogal vaak was. Mijn vriend heeft het alleen aan zijn baas verteld, hij wilde liever niet dat al zijn collega’s het wisten. Je moet dus echt doen wat goed voelt…