Rhiannon Lekker dan, een curretage onder plaatselijke verdoving. Dat kan toch niet?! Om zoiets te ondergaan is psychisch sowieso zwaar, laat staan als je het ook nog bewust moet meemaken. Ik vind dat echt niet kunnen! Al helemaal niet na wat jullie met Bregtje hebben meegemaakt! Dit hoef je niet te pikken, hoor. Gewoon aangeven dat je dat niet trekt en dat is niet meer dan logisch. En dan ook nog eens op oudejaarsdag… :wall: Hopelijk is er eerder een plekje vrij en dan onder volledige narcose. Dikke knuf!
Maya Ik ben wel bang voor overstimulatie, aangezien we in januari met dezelfde dosis op een gegeven moment 40 follikels hadden. Dat is niet echt de bedoeling. En ik heb de ervaring dat de kwaliteit van de eicellen en embryo’s toch wat minder is als je zoveel follikels hebt. Maar goed, de meesten zaten nog rond de 10 mm. Het kan best zijn dat ze niet allemaal gaan meegroeien. Inderdaad een vreemd idee om ICSI te doen, terwijl je geen kans op een zwangerschap hebt. Hopelijk in de toekomst wel door middel van een cryo-terugplaatsing. Maar ze zullen sowieso voor minimaal twee jaar de vriezer in gaan.
Ik snap wel dat je het moeilijk vindt om de pijn aan te wijzen en je eigen gevoel te snappen. Soms voel je je gewoon verdrietig en dan weet je niet waarom, terwijl je het idee hebt dat je op zich best goed in je vel zit. Ik denk dat je dan gewoon moet toegeven en moet doen waar jij je het beste bij voelt. Dan maar verdrietig, down of boos. Opkroppen werkt ook niet. Van opkroppen krijg je misschien weer lichamelijke klachten en dan kom je in een cirkel. Als je wilt kletsen, dan kun je altijd hier je hart luchten.
Ineke Ik mail je snel weer, kus!
Carenza Hoe gaat het nu met je? Nog steeds last van je buik? Volgens mij had ik na de curretage nog wel een hele poos last van bandenpijn. Het duurt toch eventjes voordat alles weer op de juiste plek zit, zeker als je al een behoorlijk eind uitgedijd was. Toen ik 10 weken zwanger was, leek ik wel ruim 20 weken. Je lichaam heeft tijd nodig om weer te herstellen. Rustig aan!
Rhiannon, wat een vervelend bericht , dit is inderdaad niet jullie maand, hoop dat er nog een klein wondertje gebeurt en zoniet ONDER NARCOSE een curretage.
Jij en alle andere dames veel succes nog met de huidige pogingen en alle geluk met veel geslaagde pogingen en gezonde beebs in 2010!
Corine
Rhiannon… dat meen je niet… wat een sukkels zeg! En ook onder plaatselijkie verdoving? huh … Kan je niet wat eerder… ik duim voor je!
Hier trekt het vocht vasthouden weer een beetje bij… nog wel gevoelig rare borsten… trekkende buik enzo… maar ja dat kennen we ondertussen wel… Het was wel grappig dat hubje er naar vroeg… hoe is het met je borsten, laat eens zien, hoe voel je je, kun je al testen hahhaa de arme schat!
Nog 1 dagje werken… gelukkig bijtijds opgestaan en veilig aangekomen want er lag echt veel sneeuw hier en moest 35 km naar Adam…
Vanaf morgen lekker veel KOKken hahhaa
Bij jullie alles ook al wit?
Nou Rhi, inderdaad een super slechte timing…ze staan er gewoon niet bij stil en dat is zo jammer! Bij mij wilden ze bijv. ook al es de hechtingen na de EUG, verwijderen in de verloskamer…sorry hoor.
Ze schaamde zich zelf ook achtera wel toen ze door had dat dat net echt taktisch was. (ze doen het ook niet bewust natuurlijk…).
Maya, wat je zegt herken ik ook hoor. Ook vanuit wat ik heb moeten leren en vanuit mijn werk nu als psychiatrisch verpleegkundige. We moeten ook steeds maar doorgaan en proberen dat ook te doen. Dan stop je toch soms je gevoelens weg, anders hou je het ook niet vol. Toch moeten die gevoelens er wel af en toe uit.
Ik las af en toe een baaldag in. Zit me zelf dan enorm in de weg maar probeer er op die manier toch wat aan toe te geven.
Heb het hier al es geschreven geloof ik maar vorig jaar tijdens de vakantie kwam ik mijzelf zo tegen! We waren aan het ‘wandelen’, pittige helling en het was warm en ik moest mijzelf maar blijven toespreken om door te zetten, wilde het opgeven. Uiteindelijk moest ik zo huilen…natuurlijk niet alleen om die helling maar gewoon vanwege het feit dat we maar door moeten gaan en door moeten zetten…ik had het er even helemaal mee gehad en wilde niet meer doorzetten. Maar moest toch die wandeling afmaken natuurlijk. Wat een kick toen we boven op de berg stonden! Vond het achteraf wel een hele mooie ervaring. En totaal onverwacht.
Maar zo is het ook met vakantie, die eerste dagen zitten we niet lekker in ons vel terwijl we er zo’n zin in hebben altijd. Tja, dan kom je pas aan jezelf toe.
Dank voor je compliment m.b.t. freya. Vind het zelf ook erg fijn om te doen!
Hier ligt een flink pak sneeuw. Zal es uit mijn badjas gaan en in de kleren, maar even een flinke wandeling gaan maken!
liefs
Ineke
Hier een hele hoop sneeuw in Friesland! Het sneeuwt de hele ochtend al, ik denk dat er nu zo’n 30 cm ligt en de rest van de dag blijft het hier ook sneeuwen, zo te zien op Buienradar. Wel mooi.
Ik had vanmiddag naar het ziekenhuis gemoeten voor een gesprek met een oncologieverpleegkundige over de praktische zaken omtrent de chemo. Maar normaal is het al 40 minuten rijden. Met dit weer doe ik er zeker 2 uren over en 2 uren weer terug, dus ik heb afgebeld. Kan een andere keer ook wel, de chemo is pas in januari. Morgenochtend wel naar de gyn, dat kan niet anders. Hopelijk zijn alle wegen dan een beetje schoon!
Hai hai,
Begrijp me allen goed; ik ben ook gewoon gaan werken hoor! Maar ik bedoelde meer of je de dag na de tp nog een dagje rust moest nemen. Heb ik dus nu niet gedaan, ik ben gewoon aan het werk gegaan.
Ik voel van alles en ik voel niets, gelukkig dat die afleiding er is!
(K) voor iedereen
schaam schaam :oops: :oops:
sorry dat ik jullie zo verwaarloos , maar ben jullie niet vergeten hoor, integendeel jullie zitten allemaal in men hart!
eerst en vooral jippie een héél dikke knuf meid, wat moet je toch allemaal doorstaan, de wereld is zoooo oneerlijk
ik duim voor je ICSI nu en dan natuurlijk dat de chemo z’n werk doet en die rotziekte verslaat! :hug:
rhi, jij ook een héél dikke knuf!! nog een voorbeeld van hoe oneerlijk de wereld is!! goh en wat een datum is dat nu! hebben ze echt geen verstand die dokters! oh meid vind het echt zo k*t!
blijf wel nog stiekem duimen voor een klein wondertje hoor!
pff zitten ook weer een aantal dames op het wachtbankje las ik, ik duim voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Alvast fijne feestdagen (in de mate van het mogelijke) en ik duim dat 2010 een megasuper jaar wordt voor ons allemaal en onze vrienden en familie!
Met ons gaat alles goed, Mauro is alweer 4 maanden, slaapt al weken door van 22u tot 9u en volgende week gaan we proberen starten met groentepap, ben benieuwd
hebben afgelopen dinsdag ook een afspraak gehad in het fertiliteitscentrum om in januari te starten met een cryo-poging voor een brusje voor mauro
we hebben groen licht gekregen dus ls ik ongi wordt in januari mag ik bellen en dan plannen ze ons in
sommige vinden het misschien snel maar als de weg weer zo lang is dan zijn we er ten minste al aan begonnen en moest het nu toevallig wel direct lukken (waar ik niet van uit ga) dan is het meer dan welkom!
ik ga proberen hier vaker te reageren , ik lees wel mee maar kom zo zelden aan reageren toe, ben al terug aan het werk sinds 3 november dus met het huishouden en ons apeke kom ik soms tijd te kort
maar vergeet niet dat ik aan jullie denk en dat jullie allemaal in mijn hart zitten he!!
knuf voor iedereen die het kan gebruiken!
Rhiannon, onze berichtjes hadden elkaar ‘gekruist’ dus lees nu pas van die brief. Weer een typisch gevalletje van ‘NIET TE GELOVEN!!!’ :wall: :wall: :wall: . Er zal wel iemand goed hebben zitten slapen daar. Ik hoop voor je dat je er niet teveel woorden aan vuil hoeft te maken en dat je snel een afspraak krijgt op een andere dag voor een behandeling waarbij je niet bij je positieven bent… :hug:
Ineke, die van die hechtingen verwijderen in de verloskamer is ook slecht zeg. Misschien moeten we toch eens een top 10 genante zh blunders op gaan stellen. Ik heb er ook nog wel eentje. Ik ben tijdens mijn laatste opname voor overstimu na de echo een keer bijna naar de kraamafdeling teruggebracht ipv gynaecologie. Zegt dat meisje van transport nog doodleuk: ‘ik dacht al, u heeft ook snel weer een platte buik’…
Jippie, goed dat je bent thuisgebleven met al die sneeuw. Hier niet zo’n dik pak helaas. Ik hou er altijd wel van. Hoop voor je dat morgen alles een beetje beter begaanbaar is. Ik snap dat je bang bent voor overstimu. Dat kun je nu echt niet gebruiken en ze moeten natuurlijk wel een punctie kunnen doen. Ik duim voor een mooie fm hoor! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Malky! gezellig dat je er weer bent en fijn te horen dat het zo goed gaat met Mauro. Snap best dat je snel weer die cryo wilt laten terugplaatsen. Dat zou ik denk ik ook wel willen. Je weet als de beste hoe lang het allemaal kan duren…
Bedankt voor jullie lieve woorden. Rhi, het is waar van dat luikje in je hoofd. Ik ben wel iemand die het nodig heeft om te weten waar het gevoel vandaan komt om het te kunnen verwerken. Op een of andere manier komen de tranen vaak pas als ik de vinger erop kan leggen. Als het langer duurt ga ik zeker naar de psych, maar verwacht dat het in de kerstvakantie wel weer over gaat. Jippie, je hebt helemaal gelijk dat opkroppen geen zin heeft. Buikpijn wijst bij mij daar vaak wel op. Het komt denk ik ook doordat ik de laatste weken zo’n sterk gevoel had en dan baal ik gewoon dat het weer boven komt, maar misschien moet ik net als Ineke gewoon af en toe een baaldag inlassen om het eruit te laten. Morgen in ieder geval een dag voor mezelf. Kan ik ook weer een beetje uitrusten, dat helpt ook vast wel. En nu ga ik ff lekker in bad!
liefs maya
ps: las trouwens op een ander topic dat mloeska wel een kloppend hartje heeft gezien, maar veel bruinverlies heeft door een hematoom, dus toch een beetje zorgen. Mloeska, ik duim voor je dat het gewoon goed komt!
een dikke knuf voor iedereen die het zo hard nodig heeft…
sorry sorry dat ik niet eerder van me heb laten horen…
ben gewoon zo ongelovelijk moe… kan de hele dag wel slapen…
moet echt de wekker zetten als ik dan 's middags om 5 uur moet gaan werken…
en ja, kloppend hartje was er!!! en de groei was ook perfect voor mijn 8 weken!!! :lol:
bruinverlies is wel eng, maar kon geen kwaad voor me kindje…
het is trouwens alweer over… 3 dagen bruinverlies gehad…
komt heel vaak voor zei de gyn…
hoop dat het goed blijft gaan… nog iets minder dan 4 weken en dan zijn we de risico tijd voorbij!!!
zal nu proberen jullie meer op de hoogte te gaan houden…
anders voor de nieuwsgierigen onder ons… :
ww= pebble
Mloeska, fijn te horen dat alles goed met je gaat! :dance:
Corien, Gabby, hoe is het op het wachtbankje?? :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jippie, hoe was je fm vandaag? Ging het goed door de sneeuw?
Vanmorgen heel lang uitgeslapen, toen een fikse huilbui gehad, daarna een heel eind hardgelopen door de kou en nu voel ik me weer prima. Heerlijk, zo’n dagje voor jezelf
Fijn weekend allemaal! liefs maya
Mloeska Gefeliciteerd met je goede echo!
Gabby Hoe gaat het, zijn de wachtweken een beetje vol te houden? Wanneer mag je eigenlijk testen?
Maya Dus lekker uitgeslapen? Waarom had je een huilbui, meis? Knuf! Even al het gedoe helemaal zat?
Gelukkig heb je de rest van de dag genoten, dat moet ook op z’n tijd. Nog plannen voor het weekend?
Hoe is het met de rest van de meiden?
Vanochtend waren de wegen gelukkig redelijk schoon, dus ik kon zonder al te veel moeite het ziekenhuis bereiken. In totaal zitten er nu acht iets grotere follikels. De grootste was 14 mm, de rest 10-12 mm. Dus het gaat niet zo hard deze keer. De dosis Puregon is nu verhoogd van 150 IE naar 225 IE! Zoveel heb ik nog nooit gespoten, ik heb met 150 IE en 175 IE overstimulatie gehad. Maar de gyn wil er nog een paar follikels bij, omdat we nu voor cryo’s gaan. Ik moet er nu Cetrotide bij spuiten om een eisprong tegen te houden. Maandagmiddag weer voor een fm en dan hopelijk woensdag of donderdag de punctie.
We zijn een weekendje weg, we zitten op de Veluwe. Laptoppie mee, we kunnen internetten in ons huisje. Dus jullie hoeven me niet te missen!
Fijn weekend allemaal!
Jippie kan het zijn dat ze ditmaal ook niet zo bang zijn voor (een beetje) overstimulatie? Je krijgt niet direct een terugplaatsing dus je lijf kan ook wat sneller herstellen. :think: Fijn wel dat de wegen wat beter waren! Ik blijf duimen dat het met de cryo’s ook allemaal goed gaat komen.
Mloeska super meis dat je dat kloppende hartje hebt gezien! Wel balen dat je nog veel stress hebt (gehad) vanwege het bloedverlies. Een kloppend hartje is dan wel een heel goed teken en dat het nu weer weg is. Die vermoeidheid eigenlijk ook. Blijf duimen tot je de 12 weken voorbij bent en je daarna eindelijk meer durft te genieten. :thumbup:
Ik heb de kerstboom neergezet vandaag! Durfde eerst niet zo en had zoooo geen puf ervoor. Maar vandaag heb ik me ertoe gezet. Wel verder pyamadag gehouden samen met Casper. Ook mede in de hoop dat als we maandag de echo hebben gehad we toch ergens in die week een curettage kunnen krijgen onder narcose ergens. Dan heb ik vast nl helemaal geen zin om dat ding neer te zetten. Nu is het huis iig in kerststemming en de stemming van ons zal ook tzt wel weer komen. Dit weekend heb ik me voorgenomen om niets te plannen. Vriendin gaat misschien nog met haar man uit eten en evt komt haar dochter een nachtje slapen. Die kun je er prima bij hebben, bij ons slaapt ze soms zelfs uit 8) maar verder heb je er weinig mee te knoeien. Ze vermaakt zichzelf prima en ze leidt ook wel lekker af. :inlove: We zien wel, evt doet haar opa de opvang maar als ze daar geen zin in heeft weten ze dat ze hier ook terecht kan. Toen haar oma overleed was het hier al afgesproken dat ze hier zou komen, en dat werd letterlijk last minute en zelfs dat is goed gegaan. Nou dan heb je toch een fijne dochter nietwaar? :thumbup:
Zo en nu ga ik zo even naar mijn verlichtte boompje met alternatieve antieke verlichting kijken (ben mijn eigen kwijt hoe dat toch mogelijk is!! :wall: ) de kaarsjes aan en een bak koffie erbij. Manlief is ook lief geweest en heeft lekker mac gehaald met een mcflurry Magnum erbij dus mijn portie choco is ook binnen.
Maya soms kan een dagje ‘ikke’ een mens goeddoen! Fijn dat het bij jou ook geholpen heeft! :-*
Fijn weekend dames!
Rhiannon Het groeit allemaal op dit moment zo langzaam, dat de gyn niet zo bang is voor overstimulatie. Mocht het ineens wel de pan uit rijzen, dan proberen ze de punctie te rekken totdat je lichaam weer iets hersteld is en de bloedwaarden goed zijn. Je zit nu inderdaad niet met een terugplaatsing. Maar goed… overstimulatie leidt vaak tot een mindere kwaliteit eicellen en daardoor relatief minder goede emmies, dus liever niet.
Ik snap het helemaal dat je niet in kerststemming bent en geen puf had om de kerstboom te versieren. Erg herkenbaar. Je hebt zoveel te verstouwen, Bregtjes verjaardag en nu de missed abortion. Verplicht blij en vrolijk kerst vieren gaat niet, logisch. :hug: Hopelijk krijg je maandag meer duidelijkheid over de curretage. Sterkte!
Gaby … en en?
jippie heerlij zo’n weekendje op de veluwe… zeker met deze sneeuw!
en verder wachten wij … en wachten wij…
Hoi meiden,
Ik heb even alles nagelezen … en gelukkig is niemand ingesneeuwd.
Ik heb een belangrijke vraag… ik heb 9 dagen geleden de laatste Pregnyl gehad… en zit 14 dagen na punctie… vorige keer werd ik toen ongi… maar had de progestanbolletjes… (die schijnen zelfs een ongi uit te stellen)… na hoeveel tijd is de Pregnyl uit je lichaam…??
aaahhhhhhhhh
pregnyl is na 2 weken uit je lichaam hebben ze mij gezegt…
en ja, de bolletjes stellen je ongi uit…
maar mijn eerste icsi kwam de ongesteldheid er na 2 weken gewoon doorheen, ondanks de bolletjes…
nog een paar daagjes wachten dus… ik duim voor je!!!
Dan zeg ik pompitopomtidom en ga er maar vanuit dat het eventueel dus vals POSITIEF is… :mrgreen: nog een paar dagen geduld… maar ja onderbuikgevoel onderbuikgevoel… wat een heftige wachtweken zijn dit 8)
PS vorige keer werd ik 14 dagen na punctie ongi en was de test duidelijk negatief… aaaaaaaaaaahhh ik zie spoken… maar loop met een lichte grijns rond… maar weet dondersgoed dat ik nu Pregnyl heb gebruikt en dat het dus nog daarvan kan zijn (duurt geloof ik 10 dagen dat het uit je lichaam is, enhet is nu 9 dagen na de laatste)… maar ja je wil zo graag he? Mijn eigen luteale fase is ook altijd 12 dagen geweest… dus ja ik heb alle calculatoren op internet ook al afgestruind… net als deze vragen… maar toch… adem blijven halen en nog drie dagen wachten? Dus ik voel van alles, ga 10 keer per uur naar de wc en de badkamer voor temperaturen… (dat klopt altijd als een klok) en nu maar hopen dat ik geen hoofdpijn krijg… Dit is echt te erg!
De Pregnyl zit ongeveer 10-12 dagen in je lichaam, als je 10.000 IE gespoten hebt. Met 5000 IE is het eerder uit je lichaam. Als je nu test, dan kan het inderdaad nog vals positief zijn door de hormonen. Als je nu twee weken na de punctie zit, dan is de Pregnyl toch al 16 dagen geleden? Of heb je daarna nog aanvullend Pregnyl gehad? De meesten mogen of twee weken na de punctie testen of twee weken na de terugplaatsing. Anders over twee dagen nog eens proberen! :thumbup: :thumbdown:
Temperaturen is trouwens niet betrouwbaar als je hormonen gebruikt, want de progesteronbolletjes kunnen voor een tempstijging zorgen.
oh gabby… ik snap je zo goed, ik begin de stress ook al te voelen.
ikzelf heb op de donderdag de punctie gehad en op de maandag de tp. Ik mag as zaterdag testen…
maar nu begrijp ik dat door de bolletjes de ongi uit kan blijven… is de test dan wel betrouwbaar? Of is de kans aanwezig dat die positief aangeeft door de hormonen terwijl dat misschien niet zo is???
De progesteronbolletjes kunnen je ongi tegenhouden. Dat je dus overtijd gaat en je pas ongi wordt, als je met de bolletjes bent gestopt. En zelfs dan kan het nog wel een paar dagen duren. Maar het kan ook zijn dat je ongi door de bolletjes heen komt. Ik had alleen krampen en bruinverlies, de ongi zette pas door nadat ik gestopt was.
Een zwangerschapstest reageert alleen op HCG en niet op progesteron. In Pregnyl zit puur zwangerschapshormoon, dus daarmee kun je vals positief testen. Met de progesteronbolletjes kan dat niet. Een test is in dat opzicht dus betrouwbaar, mits je pas test als de Pregnyl uit je lichaam is.