Nah een late innestelling kan gebeuren zeker met cryo’s, maar dan praat je over een weekje verschil ong. en ik weet zeker dat deze ook later is gaan nestellen. Maar dat maakt een verschil van een dag of 4/5. Dat betekend dat ik ipv 7.1 weken ong 6.1 weken zou zijn. En meestal zie je dan minstens een vruchtje heeeeel soms zelfs al een kloppend hartje. Geloof me mijn echoplaatjes is een warboel en ziet eruit als een warrig bolletje waarin dan nog een bolletje zou horen te zitten met een vruchtje erin. Dan ‘zwemt’ het ook nog eens in een zwarte massa, dat kan vocht zijn maar ook al bloed van een vruchtje wat al aan het loslaten is. Ik kan redelijk het gezicht aflezen van de arts en die stond niet op feestje. De week extra wachten is meer om in alle rust te stoppen met de medicatie en te hopen dat het komende week zelfs loslaat. Ik heb ook gelijk de medicatie opgeruimt want gebruik het echt niet meer. De arts gaf me daarin gelijk en ik mocht ook gelijk stoppen. Als het ‘wel’ (dan praat ik over een Godswonder en het is bijna kerst maar ik ga vast niet vaak genoeg naar de kerk voor zoiets ;)) goed mocht zitten dan blijft het ook wel zitten en een weekje zonder extra progestan is niet erg. Is het niet goed dan houdt de progestan de miskraam misschien tegen.
Het kan simpelweg niet veel goeds betekenen als je een dikke week achterloopt op de echo. Als je natuurlijk zwanger wordt kan je eisprong en bevruchting etc later zijn dan je verwacht maar bij ons niet natuurlijk. Mocht volgende week het vreemdste scenario uitkomen en er een kloppend hartje zijn dan nog heb ik het vertrouwen al wel verloren want vaak stopt het dan even later alsnog met kloppen.
Ik wacht het af en ga ondertussen zoetjes aan mijn zinnen zetten op volgend jaar, geniet extra van het wonder wat al hier thuis is (die is net wakker dus ga ik halen en dan snaaien we wat lekkers) en wacht zo rustig mogelijk volgende week maandag af. :-*
T’is weer eens de natuur die het laatste woord heeft hoeveel techniek we ook uit de kast halen.
Ik heb meer vertrouwen in verse emmies en dan ook nog bij voorkeur per 2 teruggeplaatst, want daarmee zijn we al 2 x zwanger geweest en telkens van 1 baby. Soms denk ik wel eens dat de ene embryo in het begin de andere nodig heeft of zo. :think:
Ach geen zomerbeeb iig we zijn blijkbaar van de beebs voor het einde van het jaar!
Ik ga mijn kleine mannetje eens even lekker knuffelen en van een schone luier voorzien, die heeft zich samen met mij door de kou gewaagt vandaag en morgen wordt hij ook alweer geplaagt met zijn tweede prik
ah, gadver, rhiannon, wat een pech! :hug: :hug: :hug: . Die cryo’s willen blijkbaar niet zo bij jullie. Gelukkig wel goede ervaringen met verse emmies (ik weet het, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar toch…). Maar goed, daar heb je nu even niets aan. Je had je natuurlijk al verheugd op de zomerbeebs. Sterkte en even extra knuffelen met je mannetjes geeft hopelijk een beetje troost. :hug:
Jippie, hoe was je fm?
Mloeska, wanneer is jouw echo?
x maya
Lieve meiden,
O, ik had nog nooit gehoord van IVM, daarom vond ik het interessant en dacht dat deel ik even met jullie. Alles wat ik nu tegen kom over vruchtbaarheids behandelingen vind ik zo interessant, vroeger interesseerde het mij niks maar nu! Toen ik wat jonger was vond ik het idee van IVF ook zo raar, reageerbuis bevruchting… Dat zou ik nooit doen! Maar nu… ja nu is het anders…
Rhiannon, wat ontzettend balen zeg! Heel veel sterkte gewenst! Ik hoop dat er inderdaad een wonder mag gebeuren! Je had graag een zomer kindje gewild, ik hoop dat je dat ooit nog mag krijgen! Het leven heeft ups en downs, hoe moeilijk het ook is we moeten sterk blijven en naar voren gaan! Hopelijk komen al je dromen uit! :hug:
Jippie, gelukkig goed nieuws! Ik hoop dat je vanaf nu goed nieuws krijgt en dat de spoed ICSI goed mag verlopen!
Corrien, dat alle drie de eitjes bevrucht zijn maakt alles weer goed! Hopelijk kunnen ze ingevroren worden zodat ze later eventueel nog gebruikt kunnen worden, hopelijk is het niet nodig en raak je gelijk zwanger! Maar ze kunnen dan bewaard worden voor de volgende zwangerschap! Veel succes!
Vandaag was het intake gesprek, we werden heel hartelijk ontvangen, dat vond ik zo fijn, ik was eigenlijk wel zenuwachtig maar eenmaal daar aangekomen waren alle zenuwen weg! We hebben een gesprekje gehad over hoe de behandeling te werk ging en de nodige informatie gegeven. We moeten 23 december terug komen voor een bloedonderzoek, semen onderzoek en een inwendige echo. We krijgen thuis een uitnodiging gestuurd voor een informatie avond, daar vertellen ze het nodige en leggen ze ook uit hoe ik moet prikken. 29 januari hebben we een startgesprek en hebben ze gelijk de uitslagen van de onderzoeken. Ze vertelde mij dat we waarschijnlijk maart/april gaan beginnen, dat ligt natuurlijk aan mijn cyclus en de uitslagen.
Hmmm het lijkt zo ver weg allemaal. Ik hoop dat de tijd snel gaat…
Liefs, Miranda.
Bijzonder he Miranda hoe je je grenzen verlegt in zo’n proces! En informatie is goed hoor! Ga je alleen niet teveel verdiepen in verhalen over puncties etc, ja de technische kant, hoe het werkt etc prima, maar qua ervaringen zit er zooooveel verschil in. Laat sommige stukjes ook maar op je af komen. :thumbup: Maak flink plannen en klinkt misschien gek maar iets van een weekendje weg kort voor jullie starten kan zooo goed doen! Even lekker de focus op iets anders en wat rust is super. Gaan wij waarschijnlijk net na de kerst oid doen.
Jippie mijn duimen draaien natuurlijk knetterhard door dat alles helemaal gaat lukken voor de kerststop! :-*
Corien al aan het broeden? Als je met 2 weken ong nog niets weet over cryootjes gewoon je ziekenhuis bellen. Bij mij waren ze ooit eens vergeten de brief op te sturen gni gni. Het is toch mensenwerk en de kerstpost is natuurlijk ook een stuk drukker. :thumbup:
Oh Rhiannon, wat erg om te horen.
Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop toch nog op een kerstwonder. :-* :hug:
Jippie ook ik blijf duimpjes draaien :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Rhiannon, na al jouw goede tips en adviezen bij het topic over verstopte eileiders etc, lees ik nu jouw nare mededeling. Ik wilde je even laten weten dat ik het erg naar vind en goed dat je nu lekker met zoon en manlief van de kerst gaat genieten!
Sterkte hoor en ondanks alles een liefdevolle kerst.
Dat geldt natuurlijk voor iedereen hier!
Liefs Yolande
He Rhi wat balen zeg…en wat verdrietig sterkte maar weer!
Trouwens dat van 2 terugplaatsen dat denk ik ook wel een beetje, maar mijn hubby vindt het ook wel eng…stel dat het er wel 2 worden…! Jorn is ook 1 van 2 matige emmies. Ik wacht het tzt wel af en laat het afhangen van de kwaliteit denk ik.
Jippie hoe is het met je?
Dikke zoen voor jullie allemaal :-*
Dank je Yolande en Rennic ook.
Ja maf is dat he dat gevoel bij 2 emmies terug. Ik vraag me wel eens af hoe groot de kans is dat er van 2 emmies (zelfs als er bv 1 wel heeeel goed is en de andere ietsje minder) ook daadwerkelijk 2 blijven plakken. :think:
Nu ja, 1 dag verder alweer pilloos maar nog steeds zwanger. Morgen ga ik bellen naar de VK kon vandaag niet ivm de tweede spuit voor de griep van Casper en ik hoop een beetje dat ze evt vrijdag nog een plekje heeft voor een echo. Dan kom ik misschien het weekend wat beter door als ik meer zekerheid heb. Stel het meest bizarre scenario komt uit en er is groei etc dan zou ik misschien toch nog weer aan de progestan etc beginnen. :silenced:
Rhiannon, wat vervelend om in de onzekerheid te zitten zeg! Hopelijk mag je voor het weekend nog een echo om te kijken hoe of wat… :hug: :hug:
hallo allemaal,
Gisteren hebben we de terugplaatsing gehad!!!
1 van de drie heeft het toch niet gered, maar de andere 2 waren van goede kwaliteit en deelden zich zoals het hoorde. Dus 1 is er daarvan ingevroren en de andere zit nu bij mij…
en nu maar wachten. ik gebruik die witte bolletjes, daar hoorden ik laatst iemand hier over. Hahaha het geeft idd een smeerboel, maar ja als het zorgt dat het vruchtje goed kan nestelen, hoor je mij niet klagen.
Nu even een paar dagen rustig aan doen… (hoe doen jullie dat gaan jullie de dagen na de terugplaatsing gewoon werken?
Succes voor alle andere meiden!
He Corien goed dat er 1 toch ingevroren kon worden! En nu wachten en hopen en duimen draaien dat jullie dit jaar goed mogen afsluiten!
Na de terugplaatsing mag je gewoon alles doen. Je kan gewoon werken en sporten. Wanneer mag je testen?
Heel veel suc6! :thumbup:
Hoi hoi
@ Corien… ehhh twee weken wachten…tjsa dat is wellicht nog het allermoeilijkste… gewoon doorwerken, sporten, veel afspraken maken, shoppen, een paar dagen weg, puzzelen… en heel veel op internet en KOK… hahaha Ik moet nog ruim 1 week… duim met je mee!
@ Rennic… ehhh nou dat sporten in de WW durf ik niet…althans ik doe hardlopen en dat durf ik echt niet… wellicht in de loop van komende week…
@ Rhiannon… potverdriedubjes… het blijft zo zenuwslopend dus nog even… bah (ik duim heel stiekum voor de bizarre goede afloop… want een ander forumvriendinnetje had ook zoiets bizarssssss… dat wil ook ook voor jou)
Hier is het de “normale” ww gekte… ik zie en voel van alles wat hoop geeft en ook dus totaal weer net… Complete gekte slaat weer toe…
Verder heb ik echt nog steeds last van mijn buik… vorige keer echt een paar dagen … maar nu al/nog steeds … een spier/buikpijn/volle blaas gevoel… bij elke stap voel ik gewoon nog steeds mijn buik…alsof ik moet plassen en ook weer niet… verder hou ik denk ik toch wel lichtjes vocht vast… ik twijfel om het ZH te bellen… denk echt dat ik overdrijf… het is net niet raar genoeg ofzo… snap je…
Nou ga er over na denken en gauw weer verder werken…
kussen voor jullie allemaal… en duimen draaien en kaarsjes branden voor iedereen…
Gabby De wachtweken zijn nog het allerellendigste van de hele behandeling, vind ik. Die zijn niet door te komen! Als je je zorgen maakt, gewoon de gyn bellen. Buikpijn kan nog door de terugplaatsing komen, je eierstokken die nog wat gevoelig zijn of door de hormonen. Zolang het niet heel erg is, heeft dat vaak niks te betekenen. Vocht vasthouden kan op overstimulatie duiden, maar meestal zwelt je buik dan heel erg op en kun je amper meer lopen of zitten, en dan kom je ook in gewicht heel veel aan. Maar als je twijfelt gewoon bellen!
Rennic Hoe is het met jou? Nog steeds last van de pil?
Corien Jammer dat één embryo het niet gehaald heeft, gelukkig kon er wel nog eentje ingevroren worden. Je mag na de terugplaatsing alles doen, dus je kunt gewoon gaan werken. Progesteron-bolletjes zijn inderdaad een ranzige bedoening, het kan ook voor veel typische zwangerschapskwaaltjes zorgen en het kan je ongi tegenhouden. Maar ja, als het de slagingskans vergroot dan doe je dat natuurlijk. Succes met wachten!
Rhiannon Hoe gaat het nu met je? Heb je de vk nog gebeld? Ik hoop dat je voor het weekend nog voor een echo kunt, dan weet je waar je aan toe bent. Sterkte & ik duim gewoon nog even door, wie weet…
Miranda Alle nieuwtjes gewoon met ons delen, hoor. Maakt niet uit of we op de hoogte zijn of niet, nieuws mbt IVF/ICSI is altijd welkom. Wie weet heeft iemand er iets aan. Balen dat je nog zo lang moet wachten totdat je mag beginnen. Maar goed, eerst alle onderzoeken nog van tevoren. Daar gaat vaak wel een maand overheen en nu zit de kerst er nog tussen.
Maya Hoe gaat het met jou? :-*
Mloeska Hoe is je eerste echo gegaan, dat was toch vandaag?
Ineke Hele dikke knuffel voor jou! :hug:
Ik moest vanochtend voor de tweede fm, ik zit nu op cyclusdag 10. Rechts zaten er een stuk of 10-12 follikels, links wat minder. De grootste was 13 mm, de rest nog rond 10 mm. Vrijdagochtend weer voor een meting en dan zullen de Cetrotide-injecties er wel bij komen, die moeten de eisprong tegenhouden.
Verder vandaag nog naar de internist geweest. De eerste chemo is in de eerste week van januari. Gelukkig niet tussen kerst en oud & nieuw, kunnen we enigszins nog een beetje genieten van de feestdagen zonder ziek te zijn. Ik ga mijn haar verliezen, dat is zeker. Dat begint zo ongeveer 3 weken na de eerste chemokuur. Gisteren heb ik een pruik uitgezocht. Ontzettend confronterend, maar we hebben iets kunnen vinden wat bijna precies overeenkomt met mijn eigen kleur en model. Eigenlijk is het niet van echt te onderscheiden. Iemand die het weet, zal het zien. Voor een onbekende valt het niet op, en dat is de bedoeling.
Liefs,
Jippie
Gabby ellendig dat je lijf ook zo een loopje met je neemt. Maar als je het gevoel hebt dat je vocht vasthoud is het sowieso verstandig om meer dan de anderhalve liter per dag te drinken. Een zwangerschap kan overstimulatie in de hand werken dus gek genoeg (maak ik je nog gekker? ) kan het een goed teken zijn. Maar wel goed in de gaten houden!
Corien je mag alles, maar je moet niets natuurlijk. Als je je bij sporten niet prettig voelt niet doen. Als je lekker even wilt relaxen, bijkomen van de poging etc vooral doen! Het belangrijkste is dat het voor jou goed voelt. :thumbup:
Jippie vreemd en confronterend lijkt me dat idd een nieuw kapsel uitzoeken. Wel prettig dat je tussen kerst en oud en nieuw de kans hebt even bij te komen van alles. Ook tijd wellicht dat alles wat meer bezinkt en je emoties wat meer aan de oppervlakte komen te liggen. Hopelijk gaat dat laatste meevallen en kun je ook wat genieten. :-*
Ik ga niet nog bij de VK langs. Ik bewaar mijn geduld voor maandag. Vind het wel even best en ga wat rust nemen. Even extra genieten van mijn kleine mannetje want ik denk dat ik dat nog het lastigste zal vinden. Als het dan toch niet goed is en ik onder het mes moet kan ik er niet voor hem zijn. En loslaten is al niet zo mijn ding… :silenced:
Eerst maar een beetje rust want de hectische kerstdagen heb ik ook al niet zo’n zin aan (goh gek he… :eh: ) maar zijn toch van die ‘moetjes’.
Rhiannon, even snel tussendoor; wat vind ik het k… voor je! Ik was zo blij en hoopte dat je prachtig zwanger zou zijn en nu dit.
Voor de rest; knuffels van mij! Ik hoop binnenkort weer bij te kunnen lezen.
Hoe is het eigenlijk met mloeska? Die heeft toch vandaag haar echo? Ik keek haar berichten na, maar sinds vorige week woensdag heeft ze niks meer geschreven. :think: Ik hoop dat het goed met haar gaat en dat ze gewoon te moe is om hier te pennen.
He meiden,
Even kort iets van mij…neem weer es wat afstand.
Rhi, wat weer vreselijk om te lezen van je echo. Wordt dan meteen weer zo pissig vanwege het feit dat het zo oneerlijk kan lopen en waarom, waaom, waarom moet je dit nu ook nog es doormaken.
Maar zoals altijd is daar ook nu geen antwoord op te vinden. Wat een bagger!
Voor jullie allen een knuffel! Suc6 met de wachtweken en op naar nog wat goed nieuws voor 2009!
Mloeska kom je melden!!! Ligt je internet eruit?? We zijn bezorgt om je.
Carenza hoe gaat het? Las dat je nog last van je buik hebt… hopelijk gaat het snel beter :-
Ineke, afstand aan het nemen kom je wel af en toe even kletsen? Ik blijf iig erg benieuwd naar hoe het met je gaat :-
Ik kreeg vandaag een niet leuke brief van het ziekenhuis. Ze hebben een plekje voor me…Oudjaarsdag :? daar kan ik dus echt niets mee! Maandag maar eens over hebben want het is ook onder plaatselijke verdoving! Maak me helemaal gek…ik wil het niet eens zo bewust meemaken! Een punctie kan ik aan, dat is ook omdat het een POSITIEF stapje in een proces is. Dit is toch niet gewoon? Ze weten notabene dondersgoed wat we met Bregtje* hebben doorgemaakt en dit komt gevoelsmatig weer zo dichtbij dat ik dat ws geestelijk niet ga trekken. :silenced:
Corien, lekker broeden! Gewoon gaan werken hoor, anders zijn die wachtweken helemaal niet door te komen. Afleiding, afleiding, afleiding, is de enige tip.
Gabby, begint nu echt spannend te worden he? … En het is waar wat rhi zegt, overstimu-verschijnselen zoals vocht vasthouden kunnen ook op een zwangerschap wijzen… Maar ja, had je nu maar een luikje in je buikje
Rhi, knap van je dat je nog tot na het weekend kunt wachten. Tja, die kerst-moetjes zit je natuurlijk niet echt op te wachten. Lekker gezellig doen terwijl je je helemaal niet zo gezellig voelt. :hug:
Jippie, best mooie score toch? Lijkt me echt zo raar om een icsi te doen terwijl je al weet dat je geen tp gaat krijgen. Maar ja, op de lange termijn is het natuurlijk voor een heel goed doel. Fijn dat je een goede pruik hebt kunnen vinden, lijkt me ook raar om uit te moeten zoeken… :hug:
Ineke, las je artikel in het Freya-magazine en heb het met veel interesse gelezen. Wat vreselijk moeilijk is het toch om een besluit te nemen. Wij hikken er ook al een tijdje tegenaan, maar ook nog maar even niet dus… Heb het idee dat jullie daar al wat verder in zijn. :hug: Goed dat je dit soort stukjes schrijft, ik ben trots op je! 8)
Hier gaat het wel ok geloof ik. Ik weet af en toe niet zo goed wat ik voel. De afgelopen dagen had ik af en toe wel weer ineens een brok in mijn keel en ook weer vage buikklachten. En, echt waar, ik heb geen idee waar het vandaan komt. Ik dacht altijd mezelf best goed te kennen, maar in deze emotionele molen snap ik soms helemaal niets van mijn gevoelens. Heb wel veel geleerd daarover bij de psych, maar ben me ook wel bewust geworden dat het soms moeilijk aan te wijzen is waar precies de pijn zit. Hebben jullie dat ook wel eens?
x maya
Maya…je hebt het over luikjes in buikjes maar we hebben ook geen van allen luikjes in ons hoofd. Juist iemand die ‘verderaf’ staat zoals een psych kan jezelf soms beter ‘doorzien’. En vergeet niet er zijn dingen die wel in je hoofd rondzweven maar waar je helemaal nog niet mee bezig wilt zijn. Een psych kan soms zelfs al zien dat er dingen in je hoofd spelen waar je nog helemaal niet aan wilt denken. Soms is het ook even ‘genoeg’ waar je NU mee bezig bent en is het best gezond om nog niet te ver in de toekomst te kijken. Je hoeft jezelf geen geweld aan te doen daarmee. En verdriet tja toelaten hoe raar het soms ook lijkt, het hoeft niet meteen verklaard te worden. :hug:
Als je denkt dat je jezelf beter kunt voelen door het wel te kunnen verklaren en benoemen kun je mss weer contact opnemen met de psych?
En niet te vergeten die kerstsfeer, overal gezinnen, knusheid jahdieblah niet altijd bevorderlijk voor je eigen gevoel van vrolijkheid :shifty:
ik hoop overigens morgen wel op flink wat sneeuw hier, het geeft iig meer licht overdag! Altijd goed voor het humeur.