IVF/ICSI deel 14

pff, vannacht een heftige droom gehad dat ik ontzettend ongesteld werd. Het leek net echt en was er kapot van. Wat was ik blij toen ik wakker werd, maar wel een beetje weer met beide benen op de grond nu.

Aan de andere kant… ben ik heel de dag al licht misselijk en heb weinig eetlust (dat laatste al een paar dagen) wat me toch weer hoopvol stemt…

Wat minder smakelijk, maar ik heb best veel last van wittige, nogal natiige afscheiding :oops: denk steeds dat dat niet goed is, maar op internet lees ik dan weer dat dat ook vaak ‘symptomen of kwaaltjes’ van zwangerschap zijn. Hadden jullie hier ook last van?



En poppetje… hoe was jullie beeb? genoten van een knipperlichtje? :inlove:

O, Alice, naar zo een droom. En die witten afscheiding heb ik geen last van maar idd wel eens gehoord dat het een zwangerschapsverschijnsel is.



De echo… Tja. Het kindje lag erg tegen de baarmoeder aan en was daardoor moeilijk te zien en te meten. Het hartje klopte goed 133 p/m (moet tussen de 120 en 150 zijn) maar dat kon ik niet heel goed zien. Soms zag ik het even en dan was het weer weg (niet de hartslag maar het beeld zeg maar). Ik ben nu 7,3 weken en bij de eerste meting was het 6,3 weken, bij de tweede 6,5 en bij de laatste 7.0. Iedere keer dus moeilijk te meten maar het is dus OF iets te klein (3 dagen) OF niet goed te meten. Nu heeft mijn vriend even gegooglded en het blijkt dat het wel vaker zo is met cryos, ietste klein. Daar hebben ze daar in het ziekenhuis alleen niets van gezegd. Maar nu moeten we dus volgende week terugkomen om te kijken hoe het er dan voor staat.



Niet echt met een supergoed gevoel na de echo dus. Maar nu is dat gevoel wel weer wat beter. Het voelt goed en we wachten maar weer af.

Wat jammer dat zo’n echo je dan toch weer een beetje onzeker maakt. Maar volgens mij hoeft het inderdaad niet echt iets te betekenen. Kan dan toch inderdaad zijn dat het niet goed te meten was. Daarbij… volgens mij was onze dochter ieder echo wat kleiner dan ‘gemiddeld’, (ik heb later inderdaad ook gelezen dat het vaker voorkomt met embryo’s uit IVF of ICSI) en bij haar geboorte was ze ook klein (2430 gram), zelfs nu is ze nog klein en tenger (ergens tussen de 10 en 11 kilo), maar toch is ze helemaal gezond en wel.

Maar desondanks toch wel weer even spannend voor jullie dan :hug:



Wij hebben besloten morgenochtend te gaan testen. Kan het niet langer volhouden, voel me zo anders dan ‘normaal’ (hoop niet dat ik mezelf voor de gek hou) dus we gaan de gok wagen :shifty: (hoop dat ik de slaap nog kan vatten, want slaap ook slecht de laatste week). Nog even heel hard duimen voor een positieve test morgen :pray: :pray: :pray:

oh, en onze cryo’s waren van een icsi, van jullie?

Bij ons uit IVF. Vroeg het ook een beetje omdat je een dochter hebt en volgens mij jongens vaker voorkomen bij IVF.



Spannend Alice!! Ik heb er een goed gevoel over dus ben heel benieuwd naar morgen!

oh echt? Dat wist ik niet. En denk je dat jullie weer een jongen zullen krijgen?



Zelf ook nog steeds een goed gevoel… wat zal dat tegenvallen zeg, als het negatief blijkt te zijn… :? vind het nu echt wel spannend worden. Heel de week hoef je er nog niet aan te denken en nu is het dan zo ver… zo m’n bed maar 's opzoeken en kijken of ik kan slapen.

helaas, een negatieve test :cry:

wat een enorme domper zeg…

M’n man denkt dat het nog te vroeg is om te testen, maar zelf denk ik toch dat er al wel een licht streepje had moeten zijn. Hebben jullie ervaring met testen van testjezelf.nu?

Het voordeel is dat ik nu een beetje voorbereid ben op het moment dat ik ongesteld kan/ga worden, het zet me weer even met beide benen op de grond. Blijft het weg dan gaan we dinsdagochtend weer testen.

Jeetje, wat vervelend Alice. Dat is een behoorlijke domper ja!! Op welke dag zit je nu na de tp?



Ik heb geen ervaring met die tests. Ik teste met kruitvat.

zit op dag 9 na tp. De gyn die de tp deed zei dat we opp z’n vroegst 10 dagen na tp konden testen en later zei ze weer 14 dagen, dus was een beetje onduidelijk. Maar m’n nod is morgen, maandag of dinsdag, m’n cyclus wisselt van 25-27 dagen dus wat dat betreft kan het nog wel, maar zelf ben ik de hoop nu wel een beetje kwijt. Al ben ik de ‘kwaaltjes’ nog niet kwijt. Ngo steeds zeurende steken in m’n liezen af en toe en ook bij tijd en wijle wat misselijk (maar zou nu ook van de teleurstelling en spanning kunnen zijn…?)

Ach, we wachten het maar even af, iets anders kan ook niet :lol: :?

Alicia Hier mochten we 12 dagen na een cryo-tp testen, dus je bent wel aan de vroege kant.

Ik zou het even afwachten, het kan nog alle kanten op. Succes!

Moeilijk Alice… Wij moesten met 12 dagen naar het ziekenhuis en met 10 was mijn eigen test positief.



Maar ja, die kwaaltjes. Ik hou nog wat hoop!

Nou, hier is alle hoop vervlogen hoor. Vanmorgen wat roze bij het afvegen en dat is toch echt een voorbode van m’n menstruatie. Voel me echt kl*te. Onbegrijpelijk dat m’n lichaam me zo heeft kunnen foppen, en nog steeds want ik ben nog steeds niet lekker, bijna continue misselijk, wat ik normaal nooit heb.

Zat zelf al te denken dat het misschien toch ingenesteld is maar daarna al heel snel misgegaan is, ik kan het niet anders verklaren dat ik me zo ‘zwanger’ voelde…

En dan het vooruitzicht van weer een nieuwe behandeling, zie er zo tegenop :cry: , maar we gaan toch door want willen graag een brusje voor onze kleine meid, hopelijk komt die droom toch snel uit… :pray:

he Alice… Wat KL#TE!!!



kan me voorstellen dat je enorm baalt en je vreselijk voelt. Je zal idd wel opzien tegen de nieuwe behandeling. Zou ik ook hebben.



Inderdaad gek dat je je wel echt zwanger voelt. Misschien idd wel een innesteling geweest. helaas heb je daar nu niet meer zoveel aan.



sterkte meid!

Alicia Heb je ook Utrogestan gebruikt? Dat kan heel veel “zwangerschapskwaaltjes” opleveren. Sterkte daar!

Nee, Jippie, niets gebruikt, was compleet in m’n eigen cyclus zonder extra hormonen of wat ook. Heb echt het gevoel dat er wat geweest is zeg maar. Als het doorbreekt morgen meteen maar de poli bellen en dat meteen vragen. Wie weet kunnen ze dat nog zien (weet niet of ze het ook zullen checken maar goed) We hebben het samen alweer over een nieuwe poging. Gaan weer vol goede moed, maar wel na de verjaardag van onze kleine meisje, verder…

Oke, dus geen Utrogestan. Dan kan er inderdaad iets gaande zijn geweest, wat niet doorgezet heeft. Maar je bent nog niet echt ongesteld geworden, toch? Wie weet blijft het bij roze-verlies. Of zijn al je kwaaltjes ook verdwenen?



Ik denk niet dat de gyn hier iets mee gaat doen. Over het algemeen is er niks meer van terug te zien in je bloed als het zo vroeg mis gaat. En het heeft eigenlijk ook niet zoveel meerwaarde om te weten, omdat je er toch niks mee kunt. Pure pech…

Misselijkheid is er nog steeds. Verder geen krampen of steekjes in m’n liezen meer. Maar ik maak me geen illusies, roze verlies is volgens mij echt geen goed teken en normaal gesproken heb ik het ook voordat ik ongesteld ga worden.

Ik heb wel 's gelezen dat je na een heel vroege mk verplicht een rustmaand moet nemen, maar dat willen we toch sowieso dus maakt inderdaad niet uit voor ons.

Wordt weer even doorbijten en door een moeilijke tijd heen.

Wat een teleurstelling AliciaC :hug:

Maar ben je niet gewoon misselijk van de hormonen? Of gebruik je die na een Cryo tp niet :think:

Sterkte meid!

Nee Maria, ik heb een tp in mijn eigen cyclus gehad. Daarom had ik ook zo enorm het gevoel dat ik zwanger was. Voelde me echt totaal anders dan normaal zeg maar. Weet nog hoe het was met de utrogestan van de eerste keer en vorige tp van een cryo heb ik met hormonen gedaan, toen voelde ik me echt waardeloos (maar juist niet misselijk of wat dan ook).

Zal morgen echt wel doorbreken… gek is dat he, dat je dan ook maar liever hebt dat het komt, dan kun je weer verder.

Hoe is het nu Alice? Al helemaal doorgezet?