IVF/ICSI deel 14

Leuk leuk! Dat mooie herinneringen en fijne momenten.



Vandaag gaat ons cryootje als het goed is uit de vriezer, dus wie weet op dit moment al aan het delen, ik hoop het!

Nu alweer zenuwachtig voor morgenochtend. We worden tussen half 10 en half 11 gebeld… :shifty:

AliciaC wat spannend weer! Op welke dag in je cyclus heb je dan nu de terugplaatsing? Best snel of niet :think: ?

Ik duim mee!

We hebben vanmorgen een terugplaatsing gehad van een sterk eskimootje :smiley:

Werd om half 10 gebeld dat we al om 11.20 uur verwacht werden! En toen we aankwamen mochten we meteen naar binnen. Ze vonden het daar ook heel bijzonder dat ons eskimootje gewoon 2 x invriezen en ontdooien had overleeft, dus het moet wel een sterk cryootje zijn… laten we het hopen. We konden in ieder geval de vloeistof waarin het zat goed in het midden van de baarmoeder zien zitten en hebben er nog een afdrukje van gekregen. Hadden dezelfde gyn als bij onze dochter, dus dat was wel erg leuk. BMS was mooi dik, zag er allemaal prima uit, dus nu maar duimen dat dit ukkie lekker gaat innestelen :pray:



Maria, ik zit inderdaad vroeg in m’n cyclus, vandaag dag 15, maar heb meestal ook een cyclus van 25 of 26 dagen. Officieel mag ik over 2 weken testen, maar ze zei dat het ook vaak al na 10 dagen kon. Dus denk niet dat we ons in gaan houden dit keer (of ik moet natuurlijk al ongesteld zijn geworden tegen die tijd, maar we gaan er nog even van uit dat dat niet gaat gebeuren :pray: )



Met jullie ook nog steeds alles goed? Wanneer zijn ook al weer jullie eerste echo’s?

Ja, dat klinkt als een sterk embryootje!!! Hopelijk blijft ie zo z’n best doen, AliciaC :smiley:



Ik heb morgen de echo. Ben erg zenuwachtig nu :shifty:

Wauw Alice. Superembryo! Nu maar afwachten… :pray:

Hadden ze al eerder een embryo voor de tweede keer ontdooid?



Maria, veel succes morgen! Wanneer is eigenlijk jouw uitgerekende datum?



Ik mag volgende week vrijdag voor een echo komen!

Spannend Maria! Ik zou ook zenuwachtig zijn, dat blijft het steeds en elke keer is het weer een mijlpaal.

En poppetje dus volgende week :smiley:



Volgens mij gebeurt het tegenwoordig wel vaker, maar ik denk niet heel vaak want ze waren echt wel opgetogen dat deze het invriezen en ontdooien twee keer heeft doorstaan en er goed uit was gekomen. Laten we hopen dat het ukkie het bij mij ook zo goed doet… :pray:

Moet zeggen dat ik me wel heel goed voel. Zo’n enorm verschil met de tp met hormonen, was toen echt mezelf niet…

Fijn dat het zo goed voelt Alice!



Hier vandaag buikpijn en een weeïg gevoel. Dat heb ik normaal altijd als ik ongesteld moet worden… Word er toch een beetje gespannen van. He bah! Hier had ik geen zin in op mijn vrije dag! Hoop maar dat er niets ernstigs is

Poppetje, ik kan me herinneren dat ik dat in een iets later stadium ook had de vorige keer, heb toen zelfs de verloskundige gebeld omdat ik me ook zorgen maakte. Zij zei toen dat het normaal is omdat de baarmoeder gaat groeien, zou kunnen dat het dat bij jou ook is. Snap dat je je zorgen maakt hoor, zou ik ook hebben, maar meestal is het allemaal normaal wat je voelt. Komt vast goed :hug:



Heb vannacht niet best geslapen, zo warm, heb vreselijk liggen zweten en wist niet hoe ik moest gaan liggen. Ben wel nog steeds positief en meer dan hoop hebben kan ik nu toch niet doen… :pray:



Maria, hoe was de echo? :smiley:

De echo was goed!!! :dance: :dance:

Het was weliswaar echt maar heel klein en ik vond het zelf eerlijk gezegd moeilijk te zien, maar de gyn en mijn man vonden het duidelijk en zonder twijfel: het hartje klopt!

Wij zijn super opgelucht. Hebben het vanmiddag meteen gevierd met de kids bij een pannekoekenrestaurant :mrgreen:

Over 2 weken heb ik weer een echo, nog net even voor de vakantie dus dat is fijn :smiley:



Poppetje, ik heb al sinds de terugplaatsing regelmatig buikpijn en dit blijft. Van de week was het ook erg en ik werd er ook onrustig van. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook. De tweede helemaal niet. Je kan er denk ik weinig van zeggen. :angel:

AliciaC, ik duim mee! Zou geweldig zijn als jij straks ook kan aanhaken bij de februari moeders…

super Maria :dance: is toch weer een spannende echo en een opluchting als het hartje klopt :smiley: fijn!

En leuk om het zo te kunnen vieren met jullie kids. Hebben jullie het al aan familie en/of vrienden verteld?



Hoop zeker dat ik bij jullie aan kan haken, hoor ik dan nog bij de feb moeders, even rekenen… nee mijn uitgerekende datum zou volgens mij 13 maart zijn, maar weet het niet zeker hoor. Eerst maar 's zwanger zijn haha :lol: had vandaag wel een paar keer pijn in m’n linker lies, hoop dat het de innesteling is geweest… :pray:



Poppetje, hoe is 't met jou?

Goed hoor… Gewoon ff niet zo een lekkere dag. Ben ook echt enorm moe. Was ik bij sil helemaal niet zo. En dat weer van vandaag werkt ook niet zo mee hè?!



Maria, wat fijn dat het helemaal goed was. Gefeliciteerd! Wanneer is nou je uitgerekende datum?

Hoe gaat het Alice?

Tot nu toe gaat het goed. Was eigenlijk steeds heel positief. Heb vandaag alleen een wat krampachtig gevoel, net zo’n gevoel als wanneer je ongesteld gaat worden en heb dat vaak zo’n 3 Ã 4 dagen voordat het doorbreekt dus begin nu weer te twijfelen… nouja, je kent het wel :wink:

Ik probeer mezelf maar voor te houden dat het niets hoeft te betekenen en probeer goed hoop te houden, kan er nu toch niets aan veranderen. Denk wel dat we zondag al gaan testen, dat is 10 dagen na tp. Wanneer hadden jullie getest poppetje?

Eerste keer 8 dagen na terugplaatsing… Dat was wel erg vroeg. Met 10 was het een duidelijker resultaat. Kan volgens mij prima rond die datum.



Die onzekerheid is killing hè… Zo spannend! Nog even doorzetten. Ik hoop het zoooooo voor je!

ja, ben bang dat als ik eerder ga testen en het is negatief, dan blijf je toch hoop houden omdat het nog zo vroeg is, is dan ook niet fijn en schiet je nog niks mee op. Dus we wachten netjes tot zondag :shifty: :roll: echt killing hoor deze dagen, maarja, aan de andere kant zijn het ook weer dagen van hoop op een 2e kindje en die gedacht is wel fijn. Al zou het nog fijner zijn om te weten dat ik zwanger ben haha :lol:

Probeer maar zoveel mogelijk bezig te zijn met andere dingen en die kleine meid houdt me ook wel bezig natuurlijk, maar steeds als ik dan weer krampjes hebt loop ik er weer aan te denken en ga ik piekeren…



Jij hebt bijna de eerste echo poppetje. Super spannend! weet nog dat ik toen ook weer zo bang was dat het niet goed was gegaan. Elke keer is het weer spannend en een opluchting als alles goed gaat. Voel jij je wel weer wat beter nu?

Jahoor! Deze keer ook veel minder onzeker als bij onze zoon. Heb eigenlijk wel het idee dat het allemaal goed zit dus het gaat erg tegenvallen als dat niet zo is!

Hoi dames

AliciaC, verschrikkelijk hè dat wachten. Ik had ook op dag 8 na TP een positieve test. KV test was toen het meest duidelijk. Ik duim voor jullie! En buikpijn heb ik sinds de TP, wordt laatste week pas minder. Zegt dus niks.



Alles goed poppetje? Mijn uitgerekende datum is 11-2-14. Voel me prima, eind vd dag wat misselijk maar prima te doen zo. Kijk toch stiekem weer erg uit naar de volgende echo volgende week :slight_smile:

denk dat ik dat ook wel zou hebben poppetje. Misschien toch door de wetenschap dat het de eerste keer ook goed gegaan is? En de eerste keer was het natuurlijk allemaal zo spannend, juist ook nog eens door de IVF enzo.



Ben nu alweer wat positiever hoor, heb er eigenlijk nog steeds een heel goed gevoel over. Zou echt heel erg tegenvallen als het niet gelukt is, al hou ik daar in m’n achterhoofd natuurlijk wel degelijk heel veel rekening mee. Maar m’n gevoel zegt me dat het goed zit, maar kan ook zijn omdat ik me zoveel beter voel dan de vorige keer met die rothormonen… nog 3 dagen wachten… :roll:

Alice, ik had ook een goed gevoel dit keer! Natuurlijk wel eens dipjes maar over het algemeen een goed gevoel. Hoop dat het bij jou ook klopt :pray:

Zijn jullie cryo’s eigenlijk van een IVF of icsi?



Maria, wij zijn dezelfde dag uitgerekend! Wat grappig!



Wij hebben morgen echo! Ben niet eens zenuwachtig. Heb er gewoon in! Hoop maar dat het niet tegenvalt.

oh echt poppetje, wat grappig. Ja, het is zo gek, net alsof ik al het gevoel heb zwanger te zijn. Ben ook enorm aan het ‘fantaseren’ over een tweede baby (had ik bij de vorige tp ook niet, en bij de verse poging wel). En dan denk ik ineens weer, maar wat als het nou niet zo is… Aan de andere kant probeer ik maar te genieten van dit gevoel, wie weet is het morgen of overmorgen weer weg. Ach, weer een dagje dichterbij onze testdag… :shifty:



En jullie morgen de eerste echo! Wat bijzonder weer, en wat fijn dat je helemaal niet zenuwachtig bent. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn om nu gewoon meer te kunnen genieten. Gewoon omdat je je zekerder voelt omdat het al eerder goed gegaan is :smiley: . Heel veel plezier en geniet van die eerste live beelden van jullie 2e kindje :smiley: :dance: