IVF/ICSI deel 14

Wordt het een tp met een Cryo aliciaC? Hoeveel zijn er dan ingevroren?

Hier zit het (nog) goed. CB was gewoon een dikke plus gelukkig net… :smiley: Eerlijk gezegd zie ik het nut er niet zo van dat ik morgen daar heen moet. Ze doen een urine test en dat kan ik zelf ook. Vervolgens krijg ik gewoon een echo afspraak denk ik…bij de IUI hoefde ik ook niet te komen dus waarom nu wel? Ze doen toch geen inwendige echo lijkt me :think:

Nee, dat is wel gek dat ze gewoon een urine test doen. Meestal doen ze dan een bloed test. Ik hoef niet naar het zh voor een test. Heb bij de verse poging gewoon thuis mogen testen en toen gebeld voor een echo afspraak. En dat is nu ook weer zo. Ik krijg trouwens als de (of het?) cryo goed ontdooid een cryo tp en dat is meteen ons laatste cryootje. Dus daarna zouden we weer opnieuw moeten beginnen. Hoop toch zo dat dat niet nodig zal zijn.



Maar klinkt goed hoor, dikke vette plus. Zoals poppetje zei, deze horde is genomen en het blijft natuurlijk spannend, zeker met jou geschiedenis Maria.

Hihi… Wel gek idee hoor. Gewoon zwanger!



Net zo een cb gedaan met indicator. Stond 2-3 weken na bevruchting. Dus iig genoeg hormonen denk ik zo. Want het was gisteren 2 weken.



Bij ons in het ziekenhuis ook een bloedtest. Dan krijg je meteen de hoeveelheid hormonen door. De eerste echo is bij ons met 6 weken. Volgens mij is dat wel standaard zo. Of met 7 weken misschien.



Ik had met Sil een fantastische kraamverzorgster. Een zzper die altijd heel snel vol zit. Denk dat ik haar morgen na de uitslag maar meteen bel.



Alice, jij bent de volgende hoor!!! Hopelijk snel ongesteld.

Ja poppetje, bizar dat het gewoon weer in 1 keer gelukt is! Geweldig, maar wat zal het nog onwerkelijk voelen. Is echt een super cryo geweest dat je al 3-2 weken hebt staan op de test. :dance: Dat wordt morgen de kraamverzorgster bellen dan :lol:



Oh, ik hoop het zo dat ik de volgende ben… :pray: ongi nog steeds niet echt doorgebroken, zal morgen wel komen, en dan op dag 9 beginnen met testen… pfff kan niet wachten haha :shifty:

Nou, vandaag dus in het ziekenhuis getest: ook positief gelukkig (zou wat zijn als het negatief was daar :wink: ). Vrijdag de 21e heb ik al een echo…de ultieme test voor mij :smiley:

AliciaC, al ongesteld?

Poppetje, wanneer heb jij d echo?

Gelukkig! :smiley: Nu weer spannend op de 21e. Is al snel! Misschien heb ik rond die tijd wel een tp… :pray:



Vanmorgen was ik ongesteld, dus volgende week vrijdag mag ik beginnen met testen… ben er helemaal klaar voor :smiley:



Poppetje, hoe was het bij jou?

Haha… Bij mij was het… Nogal bijzonder. Mijn buisje bloed is kwijtgeraakt in het lab en ze konden me niet bereiken. Heb dus vanmiddag opnieuw bloedgeprikt. Heel fijn, 2 armen lekgeprikt :wink:



Ik krijg dus morgen de uitslag pas. Naja. Zit toch wel goed. Heb de kraamverzorgster dus maar alvast gebeld. Haha. Wel grappig, bij sil was ik zoooooo bang voor een miskraam. Nu heb ik dat veel minder. Heel gek.



‘Fijn’ dat je ongesteld ben Alice! Spannende tijd weer!



Wij gaan morgenochtend lekker voor een lang weekend naar Terschelling. Zin in!

Fijn dat je nu zo relaxed bent poppetje. En heerlijk even een weekendje weg om het te vieren :dance:

Wel bijzonder inderdaad dat ze je buisje bloed zijn kwijtgeraakt, beetje erg slordig ook… maarja, het is mensenwerk zullen we maar zeggen.

Fijn weekend!

Zo, hier vandaag ook het goede nieuws gekregen dat ik officieel zwanger ben ;-). Hormoon gehalte was zo goed dan ik niet nog een keer voor bloedprikken hoefde te komen. Maar dat hoefde vorige keer ook niet dus ik wist niet eens dat dat een optie was. Haha. Helaas wel pas 28 juni de echo terwijl dat vorige keer met 6 weken was. Nu dus met 7. Op zich prima want met 7 weken moet er een hartslag zijn en met 6 hoeft dat nog niet en dat is natuurlijk ook wel prettig om te controleren.



Verder zijn we nu heerlijk aan het onthaasten op Terschelling. Heel fijn!

:smiley: fijn poppetje!

wij hadden ook met 7 weken de eerste echo, inderdaad wel fijn dat je dan de hartslag kan zien, zo mooi weer! :inlove: hoop het ook weer mee te mogen gaan maken… :pray:

onthaast ze en geniet!

Alice, ik hoop dat zich een mooi eitje aan het vormen is… Of hoeft niet eens mooi. Als hij maar lekker door groeit. Bij mij waren er uitgerekend afgelopen maand 2 eitjes die groter werden waardoor het ook allemaal wat langzamer ging. Maar goed, gehaaste spoed is zelden goed! Ben je normaal gesproken regelmatig ongesteld?



Maria, hoe is het bij jou? Al kwaaltjes? En de onzekerheid?



Ik heb me vandaag aangemeld bij moeders voor moeders en voorzichtig ook bij 9 maanden mama’s. Verder heb ik gebakjes besteld om met vaderdag tegen onze ouders te vertellen dat we zwanger zijn. Bij de IVF wisten ze dat we bezig waren maar dit keer hebben we het geheim gehouden. Ik wil het wel al snel vertellen. Mocht het mis gaan kan ik het iig met ze delen.

Ha! Hier prima hoor. Maar eigenlijk ben ik graag misselijk als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

Onze ouders weten het al. Ik ben erg beroerd in geheimen dus ze waren van A tot Z op de hoogte hier :slight_smile:

AliciaC wanneer heb je de echo nu dan?

voorlopig nog geen echo :wink: maar hopelijk eentje ‘strkas’ bij 7 weken (als het allemaal mee zit :pray: )

Hier een beetje een ziekenboeg de afgelopen dagen, gelukkig voel ik me vandaag weer wat beter en mag ik morgen aan de LH-testen :dance: wie weet ben ik binnen nu en 2 weken ‘zwanger tot het tegendeel is bewezen’ (vond ik wel een leuke uitspraak in het programma babyboom)…

Haha… Dat programma is ook mijn favo tegenwoordig. 2 jaar geleden waren we zwanger tijdens dat programma en toen leek het wel een soort verwerking van die hele iui / operatie en IVF periode. Ik heb toen wat afgehuild zeg!



Alice, morgen beginnen met testen! Ben je nogmaals gesproken regelmatig ongesteld (had ik volgens mij al eens gevraagd maar weet het antwoord niet meer).



Wij hebben vandaag bezoek gehad van moeders voor moeders. Vanaf nu weer fijn in de flessen plassen :roll:

Ja was toen inderdaad ook net zwanger, zijn ook aardig wat traantjes gevallen, je kan ook zo goed meevoelen met die mensen. Vond het daarom ook zo leuk om te zien dat dat ene stel -waar het zoooo lang bij duurde en toen ze eenmaal zwanger was eindigde het in een miskraam- nu zwanger waren en al dik 20 weken ofzo. Mooi om dat dan te zien.



Ik heb altijd een vrij korte maar wel regelmatig cyclus. Net dus de eerste LH test gedaan en dat is maar goed ook want hij knalt er uit. Straks dus even het ziekenhuis bellen van hoe en wat. Zal morgen nog wel een test moeten doen en als die dan lichter is weten we het zeker. Kan best kloppen hoor, heb altijd het gevoel dat mijn ovulatie rond de 10e dag is en zit nu op dag 9 dus wat dat betreft klopt het helemaal (en ben ik blij dat m’n gevoel daarover zo goed is)

Dus wie weet al wel sneller dan gedacht zenuwachtig zijn over of ons cryootje wel goed gaat ontdooien…



Nou poppetje, hoop dat ik over een tijdje ook weer in die stinkflessen mag plassen hoor :wink: (al vond ik het over het algemeen best meevallen, even neus dicht, snel er in gooien, dop er op en snel de wc uit haha)

En morgen gaan jullie het jullie (schoon)ouders vertellen, leuk! wat zullen die ook weer blij zijn.

Wij hebben het bij de laatste tp wel verteld maar twijfel of we het nu zullen vertellen…

als alles goed gaat, dinsdag of woensdag een tp :smiley: dat hoor ik vanmiddag of anders maandag.



Poppetje, hoe ging dat bij jou, had jij sowieso de pregnyl gekregen of was dat omdat je geen positieve test had ofzo?

Wauw, wat goed en snel! Doen ze dan helemaal geen echo?



Bij ons spuit je altijd pregnyl. Dat mag je dan als het eitje 18 mm is. Dan kunnen ze makkelijker plannen wanneer precies de eisprong is.



Halen ze hem maandag uit de vriezer Alice?

Nee, geen echo, ze gaan echt af op de LH-test. En dus ook geen pregnyl oid. Ik had er ook eerst mijn vraagtekens bij, maar heb me er maar bij neergelegd en besloten dat zij het toch ook wel zullen weten. Al die andere behandelmethodes, je maakt je zelf er gek mee… (begon vanmorgen al, nog vóór de test, dat ik ineens dacht, misschien moet ik toch die utrogestan maar vragen, want misschien heb ik wel een korte luteale fase, zo heet dat toch?) maar die twijfel is nu wel weer weg omdat m’n ovulatie dus toch vroeg is, zoals ik altijd al dacht :smiley: dat is wel een lekker gevoel, dat dat dus toch klopt. Moet er niet aan denken dat ik pas was gaan testen op dag 12, wat de standaard is, dan hadden we weer moeten wachten :roll:



Ik hoor nog wanneer ze 'm uit de vriezer halen, zal ma of di zijn.

Poppetje, hoe was het gisteren om het goede nieuws te vertellen? :smiley:



Wij hebben donderdag een tp (als alles goed gaat). :dance: :pray:

Ja, was heel leuk! Iedereen superenthousiast! We hadden van die foto gebakjes van de h.ema. En daar had ik dan een gegooglde afbeelding op " ik word grote broer"



En voor mijn vader had ik in maat 50 een shirtje gekocht met daarop iets van: mijn opa is de allerliefste. Die kreeg hij voor vaderdag.



Alice… Wat spannend weer! Wordt de cryo er dan woensdag uitgehaald? Ik ga voor je duimen!