IVF/ICSI deel 12

Hallo meiden, ik ben nieuw hier, nou ja nieuw… Ik ben al een hele tijd hier niet meer geweest op het forum… In het begin schreef ik hier geregeld en sommigen ken ik ook nog wel. Maar voor al die anderen hier nog even ff een story over knuffeltje.

Ik ben knuffeltje, ik ben 26 jaar, net getrouwd :inlove: :smiley: en woon in friesland. Samen met mijn teddybeertje zijn we al sinds maart 2003 bezig met zwanger raken. ongeveer na 1,5 jaar geoefend te hebben zijn we naar de ha gegaan. Die heeft ons gelijk door gestuurd naar de gyn waarna al snel bleek dat mijn teddybeertje geen zaadcellen had. Dus hebben ze ons door gestuurd naar groningen. Na tijden wachten en testen bleek dat mijn teddy het chromosoom Taaislijmziekte (ook: cystische fibrose (CF) bij zich draagt. Aangezien we alles willen uitsluiten ben ik ook hiervoor getest maar gelukkig, ik heb het chromosoom niet. De kans dat we kinderen krijgen met cf is 0 maar dat onze kinderen (mochten die er ooit komen) kunnen wel drager zijn. Door deze afwijking mist mijn teddy de een leider waar de zaadcellen langs gaan naar buiten. Daarom gaan we nu beginnen met IVF-pesa behandeling. Vorig week zijn we voor een gesprek geweest en eind november kunnen we beginnen. In groningen zijn ze net net begonnen met deze behandeling en wij zijn de eersten die er aan mogen meedoen :dance: . mijn teddy word begin november geopereerd om te kijken of er ook zaadcellen zijn. Deze week en volgende week staan er al afspraken klaar al kunnen we zelf nog niet helemaal verklaren waarom dat deze nodig zijn aangezien we over 2 maand pas beginnen. Alle testen hebben we al gedaan…misschien omdat we weer aan de pil moeten na 3.5 jaar??? Ben daar wel blij om. Ik had op zich wel een regelmatige cyclus maar een buikpijn elke maand…maar geloof dat hier wel meer zijn die weten hoe dat voelt… we zijn benieuwd hoe het gaat en wat ons allemaal te wachten staat…mischien dat iemand van jullie ons dat een beetje kan uitleggen ??? spannnend… Nou meiden dit was het wel zo’n beetje…ik wens jullie veel succes en toy toy toy.

Groetjes knuffeltje

Knuffeltje: welkom hier en jij ook succes.

Weet iemand trouwens hoe lang na de terugplaatsing je een nestelingsbloedinkje kan krijgen?? (niet dat er wat aan de hand is hoor, maar gewoon nieuwsgierig :wink: )

Knuffeltje: Welkom hier! Altijd een beetje dubbel, als er nieuwe mensen bij komen. Gezellig om mee te kletsen, maar zo jammer dat het nodig is…

Geen idee van die innestelingsbloeding…

@Roheryn wrote:

Weet iemand trouwens hoe lang na de terugplaatsing je een nestelingsbloedinkje kan krijgen?? (niet dat er wat aan de hand is hoor, maar gewoon nieuwsgierig :wink: )

Roheryn, ik weet niet wat ‘normaal’ is maar ik had nog innestelingbloeding toen ik 7 weken was.

Spannend he, zo dat wachten en hopen dat die kleine emmie goed zit…

@Roheryn wrote:

Knuffeltje: welkom hier en jij ook succes.

Ik heb het niet gehad in ieders geval!!

:-*

Knuffeltje Welkom hier. Heb jij niet een tijd bij Meiden met een lange cyclus meegekletst? Als dat zo is, dan hebben we je gemist. Ik kan me herinneren dat jullie toen voor de uitslagen naar Groningen moesten en daarna ben je niet meer op het topic geweest. Ik heb nog vaak aan jullie gedacht hoe dat afgelopen was. :think: Succes met alles!

Roheryn De innesteling van de embryootjes is ongeveer op dag 3 t/m 5 na de terugplaatsing. Ze blijven eerst een beetje rondzweven om (hopelijk) een goed plekje te zoeken, pas daarna is de innesteling. Ik heb het zelf die dagen heel duidelijk gevoeld: krampjes en steekjes aan de voorkant van mijn buik, die uitstraalden naar mijn liezen. Voelde heel anders dan anders. Ik heb geen innestelingsbloeding gehad. Geen drup sinds de laatste ongi, geen bruinverlies/roze/rood (afkloppen!). Ik denk zelf dat innestelingsbloedingen niet vaak voorkomen, alleen dat mensen bloedverlies daar snel aan wijten omdat ze hopen zwanger te zijn. Maar goed, sommige mensen hebben wel innestelingsbloedingen, dus het kan… Succes met de laatste wachtloodjes!

Sien Ook succes voor jou voor de komende week! Heb je er al een bepaald gevoel over wat het resultaat zal zijn? Zet 'em op!

Suzanne & Danielle Even een knuf voor jullie! Sterkte met alles! :hug:

Tans Succes met de stimulatie, hopelijk heb je niet al te veel bijwerkingen!

Kus voor alle anderen!

Groetjes,

Jippie

hoi

Tans

heb jij ook veel bijwerkingen en welke dan…

ik reageer ook zeer snel op de hormonen.

jippie

ik durf bijna niks te voelen, ik hoop er het mooiste van mijn dromen van…

:shifty: :?

roheryn

hou je het nog wel, het wordt nu aftellen geblazen…

heb jij al wel kwaaltjes…

knuffeltje

welkom hier en dat het allemaal voorspoedig mag verlopen.

voor mij mag het snel 17 oktober zijn, hcg bepaling en dan weten wij meer…

x sien

heej jippie dat klopt,maar door omstandigheden had ik het wel even gehad vandaar dat ik niet meer reageerde…las af en toe wel mee :smiley:

Ik zie dat jij eindelijk maar toch ook zwanger bent geworden…gefeliciteerd meid…alles goed???

Knuffeltje

ps bedankt voor een warm onthaal :mrgreen:

ik heb vooral een kort lontje, voor de rest valt het wel mee…

Nog een 4 spuiten en dan de echo …

Roheryn voel je al iets hetzellfde geldt voor Sien, spannend hoor…

Het is mijn 3de poging voor ons 2de kindje… bij stijn ging het meteen goed hopelijk is het nu de 3d e keer scheepsrecht :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray: !!!

Tans

Tans spannend joh!! We duimen hier volop!!

Hier wordt de stress al wat heviger hoor…moet me echt bedwingen niet elke 10 minuten naar de wc te rennen om te checken of er niet heel per ongeluk toch een roze kliedertje zit. Ben toch best bang hoor om weer blij te zitten wezen met een dooie mus, maar ja dat zien we dus over een kleine week. Ik ga zo maar naar bed, dan is het eerder weer ochtend en weer een dagje verder :wink:

Volgens mij gaat het hier niet goedkomen. Begin bruinig slijm te verliezen. Weet niet of er dan alsnog eentje kan blijven zitten, dat zie ik dinsdag wel als ik test. Of ik moet ervoor ongesteld worden, kan ook nog. Heb er in ieder geval weinig vertrouwen meer in eigenlijk… :cry:

Roheryn ik duim voor je , zolang het niet rood is is er toch nog niets aan de hand…

Gr Tans

Spannend zeg! En inderdaad, zolang er geen echte ongesteldheid is, blijven wij flink doorduimen! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Roheryn, duimen draaien hier ook gewoon door…

Tans, wat ontzettend spannend allemaal. Beleef je het nu anders nu dit de 3e poging is? Of ,hopelijk niet nodig, gaan jullie hierna nog door?

Danielle, voel je je al iets beter?

Groetjes

Roheryn: ach nee toch meid :hug: Ik blijf duimen dat het niet je ongi is die er aan komt. En misschien blijft er inderdaad wel eentje zitten. ik weet eigenlijk niet of dat kan; maar ik hoop het heel erg voor jou en je hubbie…

Tans: ik hoop op een mooie echo voor je met genoeg blaasjes!

Knuffeltje: welkom hier!

Angebaby: Inderdaad een prachtig verjaardagscadeau. Ik hoop dat je dan ook snel kan starten.

Ik ben met de deca bezig: wat een rotspuiten zeg; echt botte naalden. Ik krijg ze soms haast niet in mijn buik geprikt. En ik heb toch een lekker zacht laagje vet waar ie doorheen moet :oops: Maar alles voor het goede doel he? Suzanne: ik lees dat jij ook deca spuit; heb jij hetzelfde met die naalden?

Iedereen een prettige dag!

Engel: ik had hetzelfde met die naalden hoor, af en toe moest je echt even doorduwen hihi. En de vloeistof prikt. Ook lekker. Sterkte ermee, en inderdaad het is maar even.

oooh Roheryn, houd moed! poeh, het lijkt me wel heftig, die wachtdagen. Dikke :hug: voor jou in ieder geval. Ik hoop heel hard voor jullie dat het allemaal goedkomt :pray:

Sien, jij ook veel succes deze week. Ik leef met jullie mee hoor. Nog een kleine week en dan weet je het… :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Danielle, fijn dat je ha achter je staat. Zorg goed voor jezelf. Het is nogal wat allemaal. Hoe is je hubbie eronder?

Knuffeltje, welkom hier. Ik ben niet bekend met de behandeling die jullie gaan doen. Kunnen ze eventuele zaadcellen ook operatief geschikt maken voor ivf? Alvast veel succes in ieder geval.

liefs maya

hoi

ben blij dat jullie allemaal meeleven.

vind het echt een hele spannende tijd. :shifty:

tans

dat opvliegerige heb ik tijdens het hormoongebruik ook, laten we het maar niet over mijn zwangerschap hebben had werkelijk medelijden met mijn vriend.

op naar de fm en dat er mooie follikels mogen zitten :thumbup: :thumbup:

roheryn

ik heb gehoord zolang het niet rood is, je echt hoop moet houden.

lijkt mij ook wel moeilijk hoor in de wachtweken.

ik denk aan je.

suzanne en danielle

gaat het weer een beetje met jullie :hug:

Jippie

hoe voel jij je trouwens nu je zwanger bent en hoelang ben je bezig geweest om zwanger te raken.

engel

die naalden zijn echt bot, maar ja wat harder knijpen en doorduwen dan ging het wel, hield ik mij zelf voor.

maya

thanx, hoop dat de operatie niet te lang op zich laat wachten.

liefs sien

@sien wrote:

hoi

ben blij dat jullie allemaal meeleven.

vind het echt een hele spannende tijd. :shifty:

tans

dat opvliegerige heb ik tijdens het hormoongebruik ook, laten we het maar niet over mijn zwangerschap hebben had werkelijk medelijden met mijn vriend.

op naar de fm en dat er mooie follikels mogen zitten :thumbup: :thumbup:

roheryn

ik heb gehoord zolang het niet rood is, je echt hoop moet houden.

lijkt mij ook wel moeilijk hoor in de wachtweken.

ik denk aan je.

suzanne en danielle

gaat het weer een beetje met jullie :hug:

Jippie

hoe voel jij je trouwens nu je zwanger bent en hoelang ben je bezig geweest om zwanger te raken.

engel

die naalden zijn echt bot, maar ja wat harder knijpen en doorduwen dan ging het wel, hield ik mij zelf voor.

maya

thanx, hoop dat de operatie niet te lang op zich laat wachten.

liefs sien

Het gaat wel redelijk Vandaag te veel gedaan merk ik en zie behoorlijk witjes en ben moe. Heb nog niks kunnen spotten van dat er iets is afgekomen zal mij benieuwen wat de bloed test zal zeggen.

Vanmorgen dus bloed wezen prikken krijg ik om half 5 de uitslag van.

En mijn ouders zijn zaterdag 40 jaar getrouwd en nu hadden ik en mijn zus en haar gezin een leuke foto laten maken. Dus ga ik hier pinnen om de foto te gaan halen wat denk je slikt hij mijn pas zo maar in eens in dus ik op stop gedrukt niks nada. Dus ik een winkel in om de bank te bellen en de boel laten blokkeren ik zo ja maar heb wel geld nodig dus toen moest ik weer naar huis want was te voet gegaan is vlak bij hup de fiets op en gaan en toen geld gehaald en weer naar huis fiets de schuur in en snel de auto in en de foto wezen halen en nu doe ik niks meer.

:-* Danielle

Danielle: dat kun je er dan net niet bij gebruiken he?

Hier net het ziekenhuis maar gebeld. Wist niet wat ik er nou mee moet hoor. Maar zij zeggen ook dat zolang er niet veel helderrood bloed komt het nog niet afgelopen hoeft te zijn. We wachten dus nog maar even af…