IUI deel 7

oh wat balen, ja had ik niet meer aan gedacht cinzia! Nou, hopen dat er morgen mooi 2 op springen staande follikels te zien zijn!

Ik gebruik de ovulatietesten van sensitest…lekker goedkoop. Tja, erg gezellig vaak maar ook wel eens confronterend. Zo gaan we eigenlijk nooit op zondag bij mijn ouders op bezoek omdat er dan alleen maar aandacht is voor de kinderen en veel drukte…

Net weer naar het ziekenhuis gebeld maar een afspraak met de oncoloog krijg ik niet zomaar. Hij heeft een erg druk spreekuur en zal mij morgen eerst zelf weer terug bellen…Heb in ieder geval gevraagd aan de secretaresse of ze goed duidelijk wil maken dat ik hem echt graag persoonlijk wil spreken en uitleg etc. wil. We wachten maar weer af.

Die testen ken ik niet. Wij moeten vanuit t ziekenhuis Ovulady bestellen en die zijn erg duur, 34 euro voor n setje v 6 maar ja we doen toch maar wat ze zeggen. En Cinzia nog nieuws?

Nou, dat is echt asociaal duur zeg! En waarom ‘moet’, dit dan? Krijg je ze dan ook vergoed via een recept ofzo??

Ik bestel ze via de senstitest punt nl site… of via zwangerschapstest punt nu…ze werken prima in mijn geval.

Ik moest inderdaad ook van die belachelijk dure ovulady testen kopen van het ziekenhuis! Zullen ze wel geld voor krijgen ofzo, om die aan te smeren. Ik was namelijk de tweede keer te laat met bestellen, ben toen naar de apotheek gegaan en daar kreeg ik precies dezelfde testen va het huismerk van de apotheek, en veel goedkoper!

martensea, ik zou gewoon zeggen dat je op dag 14 na de iui kunt testen hoor! tenzij je net als ik pregnyl gespoten hebt na de eisprong, dan krijg je dat zenuwengedoe dat ik had vorige week.

Hier alles goed, blijf alleen zo zenuwachtig. Eigenlijk is het nooit goed! :roll: Als ik iets voel ben ik bang om ongesteld te worden, als ik niks voel (meestal dus) ben ik bang dat het mis is. Hoop dat ik iets meer rust krijg als ik volgende week :pray: een goede echo heb!

Ja het is ook echt belachelijk duur en zal ik jullie nog eens iets vertellen… ik had eerder op t forum al verteld dat dit onze 2e x iui is en dat wij thank god een geweldig lief zoontje hebben gekregen na 3 iui behandelingen de vorige x. Nou is het zo dat ik toen ook die testen moest gebruiken maar bij de 3e poging dachten mijn man en ik heel sterk dat we te laat zouden zijn als we op die test zouden vertrouwen. Ik heb nl ALTIJD nl cyclus v 28 dgn en de ov.test was bij 14dgn nogsteeds niet positief…we hebben toen gelogen tegen t ziekenhuis en zeiden dat hij wel pos. was dus mocht ik dezelfde avond de pregnyl (voor mn ovulatie) en kreeg ik de volgende dag iui en toen was t dus raak. Deze x hebben we het weer zo gedaan, weer was de test niet pos. en toch dachten wij dat t dan te lang zou duren dus weer gelogen en hopelijk ook deze x voor onze bestwil… Het voelt voor ons gewoon niet goed, zit je tegen je eisprong aan en met n vaste cyclus weet je wanneer t zover is en dan moet je wachten tot de test pos is, dan de prik en dan pas de volgende dag iui…gelukkig klopte ons gevoel. Mocht het niet raak zijn dan ga ik ook maar gewoon nr de apotheek want deze tests helpen ons toch niet verder.

Maria ik snap heel goed hoe onzeker je nog bent, ik had dat ook constant ik geloofde gewoonweg niet dat het nu wel gelukt was en elke x als ik nr de wc ging was ik bang vr bloed…dat heeft heel lang geduurd eer dat gevoel weg was. Na de eerste goede echo’s zul je zien dat t beter gaat!! Ik denk idd dat je gelijk hebt op dag 14 na iui testen, gelukkig maar want anders moeten we NOG langer wachten haha.

Nou meiden tot de volgende x weer en toi toi toi

Groetjes

ps beide keren kreeg ik na de iui n extra echo om te zien of mn ovulatie was geweest en beide keren was dat ook daadwerkelijk ook zo!!

Ik moest bij IUI om de dag naar het ziekenhuis voor een echo…hoefde helemaal geen ovu-testen gebruiken. Deze gebruik ik alleen maar wanneer we niet naar het ziekenhuis gaan. (zoals die keer dat ik van de gyn 3 maanden moest wachten na mijn miskraam).

Raar hoor zoals elk ziekenhuis er anders mee omgaat.

Kan me zo goed voorstellen maria dat je zo onzeker bent. dat zal helaas ook wel even blijven tot je inderdaad weet dat het goed zit. Nog even geduld!! En je banner loopt al mooi op!

Tja ik weet ook niet waarom t alletwee moet bij ons. Mn eitjes waren bij 12 dgn al 22 en 24 en nog deden ze toen niks… ze wachten bij ons echt tot de ovu.test pos is en pas dan mag je de pregnyl spuit…

Cinzia, nog nieuws waren ze optijd??

Groetjes

Ja, cinzia hoe is het gegaan? Of moet je nog?

Nou, ik vind het maar raar hoor. Die pregnyl zorgt er juist voor dat ze binnen 24 uur springen…maar misschien is er wel een theorie over dat wanneer het lichaam het zelf allemaal doet er beter eitjes zijn? Misschien moet je dat es vragen?

Hej dames,

hier ben ik weer.

Alsof het noooooooooit normaal gaat in mijn lichaam…

Had afgelopen vrijdag 1e FM (cyclusdag 9).

Had links 1 follikel van 11mm en rechts 1 van 12mm.

Vandaag 2e FM gehad (4 dagen na de 1e FM!).

Had verwacht en gehoopt dat mijn follikels 1 tot 1.5mm per dag waren gegroeid.

Lig ik daar, gyn inwendig kijken, en wat blijkt?!

Links: 1 follikel van 11m en rechts 1 van 12mm.

Oftewel, ZE ZIJN GEEN 1 MILLIMETER GEGROEID!!!

Gyn zei dat dit wel eens vaker voorkomt, ze kon zien dat ze niet gespongen zijn (godzijdank!) en dat ik maar ‘rustig door moest spuiten met Puregon, 50 eenheden per keer’.

Dat ga ik ook zeker doen, maar waarom zijn ze in 4dgn tijd niet gegroeid?

Waarom groeiden ze bij de vorige IUI wel keurig volgens schema?

Waarom kan het niet eens een keer ‘volgens plan’ bij mij gaan?

Ben wel wat teleurgesteld en bang dat ik ongesteld ga worden, vandaag of morgen, want theoretisch kunnen je eitjes dus springen bij 14mm. En aangezien 1 dezer dagen mijn eitjes (hopelijk) de 14mm zullen bereiken…

Voel ook bepaalde druk in mijn onderbuik… Of zal het allemaal geestelijk zijn, dat ik het denk te voelen?

Pfff, erg vermoeiend en zwaar hoor, zo’n IUI-traject!

A.s vrijdag 3e FM. Op hoop van zegen…

XX

Oh, Cinzia, ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent! Ik hoop zo voor je dat de eitjes mooi groeien en de inseminatie door kan gaan :thumbup:

He bah. wat irritant zeg!!! Nou, in ieder geval zijn ze dus nog niet gesprongen dus is er nog goede hoop voor deze maand. Hoop dat ze nu goed door gaan groeien zodat er vrijdag super follikels te zien zijn!!

Doen ze bij jullie in het weekend wel IUI?? Anders zou ik donderdag om een nieuwe meting vragen!

Hier nog niets gehoord van de oncoloog…netjes he?! De hele dag thuis gezeten tot ca. 15:30 uur toen had ik er genoeg van en ben ik nog even lekker met mijn moeder naar een tuincentrum geweest.

heb zo’n zin om in de tuin te gaan…maar dat kan nog niet boehoe… :frowning:

Heey meiden,

Tjee Cinzia wat raar maar tis wat Ineke zegt…nog geen eisprong dus nogsteeds kan voor deze maand!!

Wat lompt Ineke vd oncoloog, het lijkt wel of nog maar weinig mensen hun afspraken nakomen tegenwoordig iedereen is zo druk druk druk dat veel dingen vergeten worden. Morgen dan misschien maar weer zelf bellen? Hier nogsteeds vol spanning ah afwachten ik voel van alles maar uit ervaring weet ik dat ik daar maar niet op moet letten. Ik blijf maar hopen op n dubbele kans doordat er 2 eitjes zijn gesprongen deze x (de dag na de iui) nou meiden sterkte met alles en tot de volgende x

Groetjes

Wanneer is je NOD? Inderdaad altijd zo spannend he, hoop/vrees/hoop/vrees…

Ik wacht vandaag nog af en anders bel ik inderdaad morgen weer. Hoop dat ik vandaag gewoon over de post een bevestiging voor een afspraak krijg…

Nou het is morgen 2wkn geleden dat ik iui had en ik had mn eisprong op vrijdag dus dan zou ik denken dat ik vrijdag mn nod heb? de arts geeft aan de 21e te testen maar ik weet niet of ik dat volhoud…

en hebben ze je gebeld Ineke?

De 21e pas testen? Waarom dan pas?

Ik zou zeggen dat het a.s. vrijdag inderdaad 2weken geleden voor je is, dan is het 18 april en zou ik als ik jou was testen.

Waarom 3 dgn later testen? snap het wel, want dan weet je het zeker dat er genoeg waarde in je urine zit, maar ik had aankomende vrijdag getest, hihi…

Ineke,

en, al wat gehoord van de gyn? Anders inderdaad zelf maar even bellen morgen.

Hier gaat het wel, hoop ontzettend dat ik a.s vrijdag zie dat mijn follikels gegroeid zijn.

Heb alleen sinds gister een bepaalde druk in mijn onderbuik, kan het gevoel niet goed uitleggen. Ben zooo bang dat ik ongesteld ga worden, net als vorige maand…

Zal hopelijk tussen mijn oren zitten en misschien zijn het gewoon mijn darmen… Wat een stress he, zo’n hele cyclus!

XX

sorry, dat was ook zo de 21e…duim duim duim…

Vandaag maar weer es gebeld en kreeg de gyn ervoor. Hij heeft me belooft een afspraak te zullen regelen met de oncoloog en een afspraak voor bij hemzelf. Moet volgende week data krijgen…en weer afwachten.

Cinzia, geen ongi worden hoor!!

Hallo!

Ik ben het HELEMAAL met Ineke eens, Cinzia, broedt nog maar goed door en idd vrijdag moeten ze gewoon zijn gegroeid en mag je echt niet ongi worden!!! Misschien een hele stomme vraag maar omdat jij na je eisprong binnen 2 dgn ongesteld wordt…is het dan als het deze x raak is ook binnen 2 dgn bekend of heb je wel gewoon de 2 wachtweken? Tzal wel n hele stomme vraag zijn maar ik vroeg het me gewoon af.

Ineke wat n sukkel zeg die oncoloog…heeft zo’n man dan echt niet door hoe belangrijk dit allemaal voor je is!! Nou ja, gelukkig dan maar n afspr. met en via de gyn.

Ikzelf begin m n beetje te knijpen, het komt nu zo dichtbij en ik heb al de hele dag hfdpijn…da’s meestal n hele slechte voorbode voor mij :cry:

Ik ga echt niet zitten wachten tot de 21e hoor, dat hou ik nooit vol wahaha

Hoi Meiden,

Ik volg jullie al een tijdje ik heb de 4 de iui gehad en net als Martensea ook de 21 testen.

Ik vind het zo spannend ook omdat ik van alles voel net of ik ongesteld moet worden maar dat kan niet dat is dan veel ste vroeg zou zaterdag moeten zijn

Martensea hoe hou je het vol ik word er gek van

:roll:

Hoi modder (neem aan dat dit niet je echte naam is?) Ook jij kunt dit volhouden…maar tegenwoordig heb je al hele goedkope testen dus kun je natuurlijk best wat eerder testen, ookal geeft dat vaak ook geen duidelijkheid weet ik uit ervaring.

Het is gewoon een achtbaan van emoties de hele maand door. Las laatst een stukje van iemand die zei dat de maand voor haar niet op de 1e begon maar op de 1e dag van een nieuwe cyclus…tja, zo is het wel een beetje he?

Maar die ongi mag voor mij wel komen, dan gaan wij ook weer beginnen! :dance:

Sterkte nog even dames en ook hoofdpijn kan 2 kanten op he…zucht…