IUI deel 7

Hallo allemaal,

Allereerst van harte gefeliciteerd Maria! Wat een geweldig nieuws!!

Ik ben nieuw hier en zit in het wachtbankje na iui. 21 april mogen we de test doen…zo spannend!! Zitten er nog meer meiden op het wachtbankje?

Groetjes

Hallo allemaal. Dank jullie wel voor de lieve reacties. :-* Gisteren tegen mijn ouders verteld. Die waren zoo blij! Maar mijn moeder had al een voorgevoel, had zelfs die middag al een bos rozen voor me gekocht :think:

Nu afwachten tot de eerste echo, die we op 22 april hebben. Ik hoop zo dat we dan een kloppend hartje zien :pray: :pray:

Cinzia, slik je wel vitaminen (gravitamon ofzo?)? Misschien wel goed voor je. Gewicht verliezen is geen goed teken meid! Heb je niet toevallig even lekker vakantie ofzo?

Martensea, hoe lang ben je al bezig met de iui? Welkom hier! Ik hoop ook dat je snel goed nieuws hebt.

Ineke, nog nieuws?

Liefs

Maria: Hoe ver ben je nu al? Ohhh nog 2 lange weken wachte op de echo…

Ik ga hard voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor een krachtig kloppend hartje!!!

Martensea: Welkom hier!!! Ik ga ook heel hard voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor een mooie positieve test over 2 weken

Liefs, Chantal

Hoi Meiden,

Bedankt voor het warme welkom! Ik ben net weer gestart met I.U.I. dus het zal wel heel gek zijn als het de 1e x raak is. Dit is alleen wel de 2e x dat we iui doen en de vorige x is met succes gegaan want bij de 3e poging was het raak en kregen wij een geweldig lief zoontje!!We willen dolgraag nog een kindje en nu dus weer iui. De hormoon behandeling was deze x niet zwaar voor me terwijl ik de vorige keren echt dik n week plat lag met migraine. Er waren deze x 3 eitjes en er zijn er 2 gesprongen dus ik ben positief want nu hebben we (in mijn ogen dan) dubbele kans!

Ik zal vanavond even verder terug gaan lezen zodat ik hopelijk ook meer over jullie te weten kom en daardoor meer met jullie mee kan leven!

Groetjes en tot snel!

Martensea,

welkom hier, alhoewel ik je liever geen welkom had gegeheten op dit forum. Tis natuurlijk niet voor de lol dat we hier met zn allen zitten…

Maar ik hoop van harte dat het super snel gaat lukken bij jullie, en geweldig om te weten dat jullie eerder succes hebben gehad met IUI.

Maria,

wat lijkt mij dat dus geweldig, je eigen moeder vertellen dat je zwanger bent… Zucht…

Ineke?

Al nieuws? Je bent zo stil, gaat het met je?!

Hier gaat het zijn gangetje, ben druk aan het speculeren.

A.s. vrijdag 1e fm (is dan cyclusdag 9), en heb eerder fm gehad op cyclusdag 9, toen was mijn eitje ong. 12 mm.

Dus ALS vrijdag mijn eitje (hopelijk eitjeS) 12 mm is, zal ik waarschijnlijk eind volgende week mijn 4e IUI hebben…

Tja, allemaal speculatie, maar dat houd mij een beetje op de been.

(nu maar weer duimen en onbewust stressen dat mijn eitje niet wéér gaat springen bij 14mm :cry:

Liefs, Cinzia.

Hoi Cinzia,

Daar heb je dan ook weer gelijk in want we zitten hier idd niet voor de lol met zn allen. Ik heb ff terug gelezen zodat ik wat beter weet wat er speelt bij wie…Wat ik me afvroeg over de ruzie tussen jou en je vriend, is er geen mogelijkheid dat hij dat niet ih ziekenhuis hoeft te doen maar gewoon thuis? Mijn man mag dat nl thuis doen dus dat scheelt veel in sfeer en dan is er dus geen filmpje of blaadje voor nodig… Maar misschien wonen jullie te ver vh ziekenhuis? Het moet binnen n uur ih ziekenhuis zijn geloof ik. Spannend dat je bijna weer mag he! En idd nu maar hopen dat het eiblaasje niet te vlug knapt.

Zijn er ook meiden die n laparascopie (kijkoperatie) hebben moeten laten doen om te bepalen of er afwijkingen zijn? Ik heb dit moeten doen voordat ik de 1e x behandeld kon worden en vond dit erg pijnlijk ook al was het maar n heel klein sneetje…

Groetjes

hai meiden,

nadat de gyn maandag zei dat er cellen waren gevonden die mogelijk duidden eierstokkanker…zei de oncoloog gisteren dat alles goed was. Wat een dagen… de onrustige cellen komen zeer waarschijnlijk van die borderline (afwijking aan mijn eierstokken) en alles wat ze verder hebben laten onderzoeken was gewoon oke dus…alles is goed!!

We mogen nu gewoon weer zwanger worden, mogen ook IVF maar daar zien we eerst nog even van af. Eveng een mmm meer…zelf proberen met ovulatietesten.

2x per jaar controle voor die borderline via een echo en dan zien we over een half jaar dus wel of we op de wachtlijst voor IVF mogen.

Weet nog niet hoe ik me moet voelen. Merk dat ik toch nog enige twijfel heb of de oncoloog het inderdaad goed heeft of dat hij er van uit gaat dat het van die borderline komt. Zal dit nog met de gyn gaan bespreken waar we nog voor nacontrole moeten. Bestaat er bij hem ook wat twijfel dan zal ik toch meer onderzoek eissen.

Maar probeer er maar vanuit te gaan dat het inderdaad oke is!

Martensea,

ik kan er niet over mee praten, ik heb dat niet hoeven doen voor mijn 1e IUI.

Wat betreft zaad van mijn mannetje, hij produceert het gewoon thuis (als het voor IUI is), maar die keer was het voor IVF, en dat doen ze alleen in Groninger (dichtsbijzijnde ziekenhuis), en dat redden we niet in een uur te zijn, vandaar.

Ineke,

ik kan me goed voorstellen dat je even niet weet of je een gat in de lucht moet springen of dat je moet gaan twijfelen.

Ik denk maar zo, de oncoloog zal het heus niet verkeerd hebben gezien en mocht hij eningszins twijfelen, dan had hij dit nieuws je echt niet verteld!!!

Probeer dus opgelucht adem te halen en te genieten van het feit dat je geen ernstige dingen aan je eierstokken hebt.

En wat goed, dat jullie het eerst 'gewoon zo ’ gaan proberen.

Echt spannend!!

Ik had vanmorgen mijn 1e fm (cyclusdag 9)

Had links 1 eitje van 13mm en rechts 1 van 12 mm.

De gyn zei dat we nog niet over eitjes mogen praten, omdat ze onder de 14 mm zitten en daaronder zijn het nog geen echte eitjes.

Als ze onder de 14mm zitten, kan het zijn dat er 1 niet doorgroeid, dus ik mocht niet te luid juichen dat ik er (eindelijk!!) 2 eitjes heb!

Moet a.s. dinsdag terugkomen (en ben al aan het speculeren geweest, als de eitjes ongeveer 1mm per dag groeien, is/zijn mijn eitje(s) a.s. dinsdag ongeveer 16/17mm, oftewel, hopelijk eind volgende week de IUI)

Nu nog 1 eng iets, mijn duimen draaien volop dat mijn eitjes niet wéér spontaan gaan springen zoals een maand geleden, want eitjes kunnen theoretisch gezien springen bij 14mm, wat ik dus had, maar zelden tot nooit voorkomt… Pfff, wat zijn dit weer spannende dagen,gadver…)

Fijn weekend alvast!!

Liefs, Cinzia.

Nou, ik vind gewoon dat je 2 eitjes in wording hebt hoor! Volgens mij groeien ze ca. 2mm per dag toch? En alles vanaf 17mm spring mee na de pregnyl injectie volgens mij. Alvast veel suc6!!

Ik ga toch nog een afspraak regelen bij de oncoloog. Wil graag nogmaals duidelijk een uitleg en wil ook weten wat hij gedaan zou hebben wanneer ik geen ‘geschiedenis had met een borderline tumor…’. Hij zei ook dat het voor 98% zeker was dat deze tumor ook een borderline tumor zou zijn, dat was het dus niet…gelukkig wel goedaardig maar toch vielen we weer buiten de statistieken. Wil gewoon geen risico nemen dus.

groetjes

Ik snap je wel hoor Ineke, ik heb nu ook makkelijk praten.

Kan me heel goed indenken (en het is je goed recht!) dat je precies het hoe en wat wil weten.

jij zegt dat de eitjes 2mm per dag groeien, hoop van niet, want dan zouden dinsdag mijn eitjes 20 en 21 mm zijn!!

Bij mij groeien ze de ene keer 1.5mm per dag en heb ook wel eens gehad dat ze maar 4 mm waren gegroeid in 6dagen tijd!!

Tja, we wachen maar af en duimen dat mijn eitjes niet vroegtjdig gaan springen als vorige keer…

XX

Tja, gemiddelden he, kun je ook niet zoveel mee… maar waarom mocht je dan niet op maandag terug komen? Spannend allemaal hoor.

Maar…ik zou gewoon vanavond nog even ‘de liefde gaan bedrijven’. Dan zit er genoeg tijd tussen tussen de IUI (3 dagen onthouding) en mochten ze toch eerder springen dan ben je op tijd qua zaadjes… :wink:

Dus geef je vriend maar af en toe een hint, sla maar aan het flirten…lukt het vanavond niet dan morgenochtend ook nog een optie.

Veel plezier!!

Cinzia, ik duim voor je mee dat er twee eitjes komen :thumbup: :thumbup:

Ineke, ik kan me voorstellen dat je meer zekerheid wil. Maar het lijkt er gelukkig toch op dat het goedaardig is niet? Ik zou ook zeggen dat de oncoloog er het meeste verstand van heeft. Maar desalniettemin snap ik je twijfel. Goed dat je nog een afspraak maakt!

hier gaat alles goed. Ben veel moe en blijf een gespannen gevoel in mijn onderbuik houden waar ik onzeker van wordt. Heb zelfs net een nieuwe test gedaan om te kijken of ik nog wel echt zwanger was :oops: Gelukkig nog vet positief. Verder heb ik nog nergens last van…Nog anderhalve week voor de echo… :pray:

Ps: ik wilde graag een banner aanmaken, maar mijn HTML codes staan uit en ik kan nergens vinden hoe ik deze aan kan zetten? :think: Kunnen jullie mij helpen??

OOH, ik zie nu dat ie toch gelukt is :inlove:

(beetje vroeg misschien, maar kon het niet laten…)

Mooie banner!!! En dat gespannen gevoel komt omdat er veel gaande is in je baarmoeder!! Groei, groei! (kun je straks ook mooi zo’n babysite aanmaken!) Gefeliciteerd nog trouwens!! Had ik nog helemaal niet gedaan.

Hoi meiden,

Het wachten duurt zoals altijd te lang…ik wil zo graag weten of het gelukt is maar ja, ik mag pas de 21e testen…eigenlijk vind ik dat raar want ik heb op 3 april de iui gehad en vrijdagochtend de 4e had ik mn eisprong dus dan kan ik toch 2wkn later wel testen?

Cinzia het is bij mijn weten ook 2mm per dag en bij mij klopte dat ook echt (had om de dag n echo)

Ineke gelukkig is de operatie achter de rug. Ben je nu iets meer uitgerust of is er nog geen verandering?

Groetjes en fijn weekend

Nou, volgens mij kan het dan ook eerder!

Lichamelijk gaat het aardig goed hoor, ben wel snel moe wanneer ik iets teveel doe. Maar ja, dat doe je al snel wanneer je je verder aardig goed voelt. Toch doe ik het wel bewust rustig aan hoor.

Maar ben ook moe van het piekeren…kan het niet loslaten dat ik de ene dag hoorde dat het niet goed was en de volgende dag opeens weer wel…wil meer zekerheid daarover.

Heb nu een neefje te logeren. Wel leuk maar ook vermoeiend haha. Hij zit nu even in bad. Hij is aan het zwemmen als een schildpad, zo leuk die fantasiewereld.

Dat gevoel heb ik ook maar ja, de fertiliteitsarts gaf toch echt de 21e door… zij gaan natuurlijk op safer dan safe. Gezellig je neefje in huis hoe oud is hij? Rust houden is het beste wat je kunt doen maar oh zo moeilijk weet ik uit ervaring. Het zal even duren maar je wordt vanzelf weer de oude!

Hoe is het bij jou Cinzia?

Ik vind trouwens dat er maar weinig meiden actief zijn op het forum jammer…ik hoop dat er n paar meer meiden gaan reageren da’s wel zo gezellig. Niet dat het nou zo fijn is om met dit onderwerp bezig te zijn maar we kunnen wel steun hebben aan elkaar.

Groetjes

Ja, ik weet soms ook niet zo goed waar ik bij aan moet/kan sluiten. Denk dat ik hier maar blijf hangen. We gaan dan wel niet meer voor IUI en (nog) niet voor IVF maar wel weer bezig om zwanger te worden!!

Denk dat ik volgend weekend weer ongi ga worden en dan ga ik weer ovulatietestjes bestellen, ben ik net weer voldoende herstelt!! :oops:

Neefje is 4, heb er verder nog 1 van 4, 3, 2, 1 en nog 2 nichtjes van 2 en 1 en nog een 7e op komst…

Ineke,

even een reactie op wat jij schreef, dat wij zeker voor het onzekere beter kunnen vrijen dit weekend, mocht mijn eitje weer gaan springen met 14mm…

Nou, dat zou niks uit maken, omdat mijn baarmoederslijm te dun is, mijn b.slijm houdt geen eitjes vast, vandaar dat ALS mijn eitje vandaag zou springen, ik 2dgn later al ongesteld wordt.

Bij ieder ander duurt na het gesprongen eitje 2 weken voor je bloed ziet, bij mij na 2 dgn al, dit dus vanwege mijn slijm.

Dus vrijen omdat mijn eitje kan gaan springen heeft geen zin, vandaar dat ik na de IUI ook Progestan bolletjes vaginaal moet inbrengen, zodat mijn baarmoederslijm dikker wordt en een eventuele ei zich kan innestelen…

Gelukkig heb ik geen bloed gezien, maar knijp 'm deze dagen wel, je zult net zien dat het weer gebeurt, hoop van niet…

Mijn eitjes groien vaak 1 of 1.5mm per dag, dus vandaar dat ik dinsdag terug moet komen, Hoop echt eind volgende week IUI nummer 4, en dan eindelijk eens es RAAK!!!

XXX

Hoi Ineke,

Welke ovulatietesten heb jij? Ik hoop echt voor je dat het zonder IVF gaat lukken!!! Jeetje wat n hoop neefjes en nichtjes heb jij zeg! En leuk die leeftijden maar ook wel confronterend voor jullie waarschijnlijk.

Cinzia daar heb ik nog nooit van gehoord wat jij hebt, dat is ook lastig maar wel erg fijn dat ze jullie toch kunnen helpen! En idd nu maar hopen dat het ook gaat lukken!!!

Groetjes