Ik geloof dat het na 8,5 maand bv gedaan is voor mijn twee mannetjes
Ik heb zo’n vermoeden dat ze niet meer genoeg binnen krijgen (en dat ze daarom misschien wel steeds slechter slapen, zowel overdag als 's nachts :shifty: ). Een maand geleden ongeveer kregen ze nog 4x bv per dag, en kolfde ik elke avond voordat ik naar bed ging om genoeg ‘voorraad’ te hebben voor het kdv. Kon ik op die manier net bijhouden. Toen heb ik 1 voeding afgebouwd (rond 16.00/16.30, die was een beetje overbodig geworden toen de groentehap steeds meer een warme maaltijd werd). Aangezien ik toen voor kdv ook minder nodig had, ben ik ook gestopt met kolven voordat ik naar bed ging (dat was ik ondertussen ook wel heeeeeel erg beu dus was blij dat ik daar mee op kon houden… als ik het dan niet zou redden met kolven dan kon ik altijd nog aanvullen met af en toe een flesje kv).
Een week geleden ben ik ook gestopt met de bv 's middags na de boterham en ben een flesje gaan geven. Ik had steeds het idee dat er 's avonds voor het slapen gaan te weinig melk was. De jongens worden 's morgens ook steeds vroeger wakker, en ik moest ze af en toe ook weer 's nachts nog een keer voeden. En gisteren werd ik 's ochtends wakker met helemaal lege, slappe borsten :o Ze hebben toen wel gedronken. Gisteravond ook gedronken, ook uit ‘slappe’ borsten. En vanmorgen weer. Maar ook 's morgens in de box beginnen ze sneller te mopperen en ik dacht vanmorgen ineens ‘kijken wat ze nog drinken als ik ze nu ook nog een fles geef’. En ze dronken allebei in rap tempo een fles van 150 + 5 schepjes + pap leeg :shock: Het had ook nog best meer mogen zijn. Daarna op de normale tijd fruit gegeven, en ook dat ging er gemakkelijk in. Dus ik denk dat mijn gevoel klopt: de melk is niet meer genoeg Heb ze daarna in bed gelegd, en het is lang geleden dat ze zo zonder te mopperen tevreden zijn gaan slapen.
Dus dit wordt het afscheid vermoed ik van een hele mooie periode. Ik ben zoooooo blij en ook wel trots dat mijn mannetjes zo lang van mijn melk hebben kunnen genieten :inlove: :inlove: En stiekem kijk ik er ook wel weer een beetje naar uit dat mijn lijf weer van mijn is. Nu nog even uitzoeken hoe ik het beste helemaal kan afbouwen, misschien nog een paar weken (?) alleen 's morgens even voeden, met nog een fles na (ze drinken nog zo graag bij mij… ) ofzo.
Ik heb trouwens veel gehad aan alles wat hier op het forum wordt geschreven over bv!
Een paar fotootjes:
Een paar dagen oud… nog in het ziekenhuis
Bijna altijd samen gedronken
En twee recente foto’s… het wordt steeds krapper met z’n drietjes in de stoel
:lol: :inlove:
sorry, geen tip voor je hoe de bv af te bouwen. Maar,…Wauw, wat een ontzettend gaaf gezicht, twee kleine mannetjes aan de borst :inlove:
En ook ontzettend knap van jou, dat je het zolang hebt volgehouden
Dank dames :-*
Misschien is het toch nog niet klaar… nadat ik dit geschreven had ging het ineens weer beter :dance: en ik heb er toch nog wel zin in om nog effe door te gaan, als het tenminste goed lukt! Dus wie weet mogen we er nog even langer van genieten :inlove:
(oh ja, ehm of het knap is… ik weet het niet hoor, ik vind het vooral gemakkelijk. Lijkt me veeeeel meer gedoe om steeds voor twee beebs flessen te moeten maken. Zeker toen ik 's nachts nog voedde was ik daar erg blij mee )
Wauw wat gaaf hoop voor jullie dat je nog een tijdje mag door voeden :inlove:
:inlove:
geniet er nog maar lekker van
Wow wat een mooie foto’s en wat super dat je je twee kindjes zo lang gevoed hebt.
De laatste voeding afbouwen, ik heb mijn zus geadviseerd toen ze bij haar tweeling ging afbouwen om de ene dag de ene nog een keer de overgebleven voeding te geven en de andere dag de andere. Anders bouw je toch een dubbele voeding af omdat je twee kindjes hebt.
Ik vind je echt een topmoeder dat je je tweeling zo lang gevoed hebt. Je bent m.i. een voorbeeld voor velen! :thumbup: :thumbup: :thumbup: