Is dit slecht voor mijn zwangerschap en de Baby?

Weet niet of dit de juiste plek is :S

Hallo Allemaal

Momenteel gaat het hier erg slecht, we hebben alleen maar tegen slagen.

Mijn partner is ooit, in zee gegaan met dr heer A.meeuwenoord, het was een soort bedrijftje, dat online reclame maakte voor berijfen en zo.

Nadat er ineens geld verdween, en er rare inkopingen werden gedaan, is mijn partner opgestapt, omdat hij het zaakje niet vertrouwde, en dat bleek ook zo! klanten werden niet betaald, of kregen niet wat zij vroegen.

Nu jaren later, heeft mijn partner ineens een brief binnen gekregen waarin staat dat hij binnen 5 werkdagen, een hoog bedrag mag betalen, zo niet dan, word er bij ons beslag gelegt op onze inboedel.

Nu schiet bij mij dus de stres er helemaal in, en ook zegt mijn mannetje heel lief en zorgzaam, maak je niet druk, toch doe ik dat, ik voel gewoon dat ik elk moment kan instorten laat staan, wel uren wil jaken, en hier weg wil!

Inmiddels hebben wij een afspraak bij een advocaat om, dingen te regelen, echter ben ik gewoon erg bang geworden, en wil ik rust.

De kinderen hebben we afgezechtm dit omdat we hun er niet willen bij betrekken, want ja ze zullen veel mee krijgen, een gestreste pappa, en een gespannen en verdrietige stief mamma, dus ja ik wil ze het besparen… of ben ik nou zo stom om ze niet te laten komen? moet ik ze late komen, en meschien verwachten dat het mij allemaal te veel word?

Ik ben zo bang dat dit invloed heeft op de baby in mijn buik, dat er iets mis gaat en zo…

hey meid,

Het kan nooit zo zijn dat je ineens een brief krijgt met een bedrag erin vermeld, en als je het niet betaald er beslag wordt gelegd… zo werkt dat namelijk niet. Ik zou even langs gaan bij een advocaat met deze brief want volgens mij is deze door een amateur oplichter in elkaar geflanst in de hoop dat jullie betalen…

Normaal gesproken krijg je eerst een rekening opgestuurd…

betaal je die nie binnen 14 dagen krijg je een herinnering… die herinnering hoort nog 2 keer herhaald te worden als je nog niet betaald hebt… daarna komt het bij een incasso bureau terecht, en daarna pas bij een deurwaarder… en ook bij de deurwaarder kan je dan eerst nog een regeling treffen als je niet het hele bedrag ineens kan betalen. Pas als je dat niet nakomt, gaan ze over tot beslaglegging…

Ik snap dat je hierdoor van slag bent… maar ik zou jullie kinderen gewoon laten komen… juist als ze niet kunnen komen zullen ze denken dat er iets aan de hand is…

En wat betreft je babytje in je buik, die kan wel wat hebben hoor! tuurlijk voelt hij jou onrust, en zal de baby zich rustiger houden dan je gewend bent… maar het kan echt geen kwaad…

En ik denk dat die rekeing nep is!!

dus gauw naar je advocaat ermee!!

Heb hieronder een stuk gekopieerd.

Niemand kan dus zomaar beslag komen leggen. Er moet iiig een procedure bij de rechtbank zijn geweest.

Begrijp dat je aardig in de stress schiet hierdoor. Beslag leggen op inboedel betekend niet dat ze gelijk je spullen meenemen. Het wordt genoteerd en je mag het dan niet verkopen of weg doen. Het is uitzonderlijk als ze overgaan tot verkoop.

Geen enkele schuldeiser kan zomaar beslag laten leggen op uw roerende goederen (ondermeer uw inboedel). Hiertoe heeft de schuldeiser een uitvoerbare titel nodig. In de regel zal uw schuldeiser dus eerst een procedure voor de rechtbank dienen op te starten (uitz. notariële akte en fiscaal dwangbevel). Voor de rechtbank zal u via uw advocaat nog steeds:

• de vordering kunnen betwisten

• de vordering laten verminderen

• tegeneisen stellen

• tijd winnen

• uitstel van betaling kunnen bekomen

Eens een vonnis tussengekomen krijgt u de gelegenheid dit te voldoen door betaling aan de tegenpartij, de advocaat van de tegenpartij of de aan de aangestelde gerechtsdeurwaarder. Indien u hieraan niet voldoet en ook uw eventueel ultiem voorstel tot afbetaling verworpen wordt, kan er beslag gelegd worden op uw inboedel.

Samen of na de betekening en minstens 24 uur voor het beslag ontvangt u dan een bevel tot betaling.

Hierna kan overgegaan worden tot beslag op roerende goederen. Een gerechtsdeurwaarder zal u alsdan bij u aanbieden samen met een getuige. Bij de beslaglegging dient de gerechtsdeurwaarder u te wijzen op uw rechten en plichten. Hij doet dit door in zijn beslagexploot melding te maken van de artikelen 1408 §3 van het gerechtelijk wetboek (mbt uw rechten nopens de goederen die ten onrechte in beslag zouden zijn genomen) en het art. 1526 bis van het gerechtelijk wetboek (het recht tot minnelijke wederinkoop van uw goederen) en de bepalingen van het strafwetboek (art. 490 bis en 507 van het Strafwetboek); In het beslagexploot dienen op straffe van nietigheid de termijnen vermeld te worden om deze rechten in te stellen.

Indien u niet thuis bent of indien u niet oen doet, kan de deurwaarder een slotenmaker gelasten die zelfs buiten uw aanwezigheid de toegang tot de woning zal verzekeren aan de gerechtsdeurwaarder

De gerechtsdeurwaarder dient bij de beslaglegging nauwkeurige opgave te doen van de opgeschreven goederen. Hij mag de goederen evenwel dan nog niet meenemen.

Bah wat vervelend voor jullie. Stom geld gedoe ook altijd…

Stress is niet echt erg goed voor je kindje, maar zolang je niet negen maanden elke dag je rotstressed red je het wel, hoor. Ik denk dat de kans dat het hierdoor mis zou gaan wel nihil is.

Probeer anders ff een half uurtje te gaan wandelen, of lekker op bed te liggen met rustige muziek, of iets te maken voor je kindje… En probeer vooral niet te hard om perfect te zijn, dat lukt niemand. Je doet hartstikke je best, en dat is goed genoeg!!!

Sterkte met alles!

Groetjes,

Femke

Hier een ubergestresste muts met een megagezonde dochter van 4400 gram en 56 centimeter bij geboorte. Praat erover met mensen! En als stress gevaar op zou leveren voor je ongeboren kind, dan zou er niemand meer in ontwikkelingslanden of landen in oorlog kinderen krijgen (dacht ik altijd, als ik weer eens heftig in de stress schoot).

Sterkte met alles!

Even een aanvulling op het stukje van Zonnetje: als er al beslag roerende zaken wordt gelegd, dan is de kans dat er al gegadigden komen voor je inboeden, heel erg klein (zelf ooit in mijn werk beslag op een inboedel laten leggen). Bovendien, mogen ze bepaalde zaken helemaal niet verkopen. Ik zou me vooralsnog niet te druk maken dat er ook daadwerkelijk beslag wordt gelegd. Het is een dreigmiddel, die, zover ik uit je verhaal begrijp, nergens op gebaseerd is. En bovendien: wie eist, bewijst!