Inleiden

Ik heb een vraagje aan de moeders die ingeleid zijn. Als de kleine zich niet voor a.s dinsdag aankondigd moet ik dinsdag naar de gyn toe in het ziekenhuis. Ik ben dan 41 wkn en 5 dgn zwanger. Ik wil zoiezo niet langer als 42 weken lopen. Op dit moment moet ik al heel hard mn best doen en de laatste eindjes aan elkaar knopen om het vol te houden. Lichamelijk zit ik er door heen en geestelijk begint het wachten ook de restjes op te knagen. Mijn vraag was eigenlijk meer hoe het dan verder gaat in het ziekenhuis. Kan je aangeven dat je echt niet langer als de 42 weken wil. Kan het zelfs zo zijn dat je die dag nog ingeleid gaat worden? Heeft de gynacoloog vanaf dat moment alles te zeggen? Of heeft de verloskundge ook nog een steentje bij te dragen? Wat zijn jullie ervaringen wat het inleiden betreft. Kortom, ik hoor graag verhalen. Positief of negatief maakt me niet uit…

Hoi Esther,

Ik heb 2 kids die allebei met inleiding zijn begonnen, ben nu zwanger van de 3e.
De verloskundige trekt haar handen terug als je onder behandeling van de gyn komt te staan, of er moeten zich geen complicaties voor doen, maar ik denk dat ze dan niet meer bij je zal zijn, misschien helaas, maar het maakt je echt niet meer uit dan wie er naast je staat of zit, tenminste bij mij niet.
Succes met de geboorte van je kind en kopop…inleiden is in principe hetzelfde als zelf aan de gang gaan, alleen wordt het nu kunstmatig opgewekt door gel inspuiting om de baarmoedermond week te maken, en daarna een infuus om de weeen sterker te maken.

Grtz Blue

Ben daar ook heel nieuwsgierig naar!! Goeie vraag!!!
Ikzelf ben nu bijna 3 dagen overtijd, en op zich lichamelijk is het nog goed te doen maar inderdaad dat afwachten, en steeds maar weer denken…wanneer…? Ik heb er best slapeloze nachten van sinds een paar dagen. En ik ga me thuis wel een beetje vervelen hoor, jij niet?

hahahaha ;D ;D ;D

en ook ik met mijn 8 dagen overtijd wilde precies dezelfde vraag hier neerzetten.

Ik moet morgen naar de vk en dan wil ik echt afspraken gaan maken…Ik ga waarschijnlijk mee doen aan een studie die met 41w5d (zondag) mijn vliezen breekt…Als het dan allemaal niet natuurlijk gaat, wordt ik dindsdag alsnog ingeleid.
Natuurlijk wil ik vragen of ze dat breken van mijn vliezen ook op een zondag doen, zo niet, dan ga ik niet weg daar morgen totdat ze een afspraak hebben gemaakt om mij dinsdag (42) in te leiden…

Begrijp mij niet verkeerd, ik WIL helemaal niet ingeleid worden. Ik wil natuurlijk, maar ik kan het mentaal bijna niet meer aan…

Dus deze vraag geldt dus voor 3 vrouwen die overtijd zijn…

Liefs, Marlous

Ik ben zelf 3 keer ingeleid ivm pre eclampsie.
In alle 3 de gevallen kijken ze eerst of je baarmoedermond al week is,zo ja dan hoef je niet aan de gel die daarvoor moet zorgen.
Bij mij hebben ze voor het infuus al mijn water gebroken om te kijken of het zelf op gang wilde komen…niet dus :-/
Onsluiting vorderde niet en de weeen werden niet sterker.
Nadat je water is gebroken bevestigen ze een draadje op het hoofdje van je kindje om in de gaten te houden hoe het daarmee gaat tijdens de geboorte,hoe het reageert op de weeen en een band om je buik om de kracht van de weeen te meten.
Het infuus word aangesloten en dan bekijken ze telkens of de weeen sterk genoeg zijn en of dit voldoende is voor de ontsluiting.
Is dat niet het geval dan gaat de pomp telkens een tikje hoger,waardoor de weeen sterker worden en dat is weer noodzakelijk voor de ontsluiting.
Ik kan jullie niet vertellen wat het verschil is tussen een “gewone” bevalling en een inleiding,maar ik heb het alle 3 de keren niet als vervelend ervaren,als je een goede manier hebt om te puffen,puf je de toppen van de weeen goed weg en lukt het wel.
Meiden succes met de bevalling…

Maria

Hoi

Ik heb in die zin ervaring omdat ik ruim 1,5 jaar op de kraam hebn gewerkt

Wat betrefd dat de verloskundige de handen ervan aftrekt dat kan soms vershillen. Natuurlijk is de gyn verantwoordelijk maar bij ons kwam het vaak voor dat toch de verloskundige erbij was, simpelweg omdat je vaak een hele goede band al hebt, zij kan je dus best ondersteunen. Mocht je daar behoefte aan hebben zou ik dus zeker vragen aan je verloskundige of er een mogelijkheid is dat zij gebeld kan worden als je bijv 7 a 8 cm ontsluiting hebt.

De gyn zal de bevalling begeleiden maar je verloskundige zou er ook bij kunnen zijn om je mentaal verder te ondersteunen.

Dus misschien dat jullie hier iets aan hebben.

Verder is het zo dat door de medicatie je wel mag verwachten dat de weeen vaak heftiger beginnen en sneller doorzetten dan bij een normale bevalling.

Ook krijg je standaard twee banden om je buik, 1 om de weeen activiteiten te registreren en 1 voor de hartslag van de kleine in de gaten te houden, dus wees je wel bewust dat je dus wel aan wat draden/banden gebonden ben en je waarschijnlijk iets minder bewegingsruimte hebt dan normaal.

Verder valt er weinig meer over te vertellen alles word goed in de gaten gehouden en meestal is het dus een snelle bevalling.

Dames ik hoop voor jullie dat het toch nog spontaan gebeurd en anders heel veel succes ik hoop dat jullie iets metde info kunnen

Groetjes
Miranda

Ooooh Miranda,

Dank voor de info…en Blue natuurlijk ook…

Ik werd helemaal verdrietig van je bericht hier…Hoezeer ik er heeeeel veel aan heb, wil ik het zo ontzettend niet… :-/

Ik moet morgen naar de vk en ga gelijk ook de eventuele aanwezigheid van een van mijn 4 verloskundigen bespreken…Vind dit toch erg belangrijk…Als ik dan toch moet worden ingeleid, het liefst met een van hun er bij…

ik heb inderdaad ook gehoord dat de weeen pijnlijker en sneller zullen zijn…Misschien ben ik daar erg bang voor…Maar mijn hub is bij mij…

Ik duim heeeel erg dat ik alsnog natuurlijk mag bevallen, maar nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg…

En Maria ook bedankt… ;D

Graag gedaan hoor

Enne als de weeen te hard doorzetten gerust aangeven hoor, is al balen genoeg dat je nu en al zolang moet wachten en nu ook nog op een hele andere manier moet bevallen

toi toi

gr
Miranda

hoi hoi.

Mocht je het niet meer vol kunnen houden dan zetten ze af en toe ook het infuus wat minder snel, zodat je even op adem kunt komen, en anders zijn er ook nog pijnstillers, deze heb ik ook gehad met mijn 2e gewoon een prik in mijn been was ook wel even lekker.
Maar nogmaals…maak je niet druk maar laat het over je heenkomen hoe banger je je maakt hoe erger het wordt.
gelinspuiting voel je niets van, infuus vind ik ook niet…alleen de weeen is een zware dobber…hou je taai allemaal

grtz Blue

Meiden, bij mij mocht de vk wel komen hoor. Er was tegen mij gezegd dat als ik zeven centimeter had, de vk gebeld zou worden en gewoon mijn bevalling zou doen…
De gyn kwam mij toucheren, en zei de vk mag gebeld worden. Ik dacht dus zeven centimeter… Ze zeiden ook de vk is onderweg. Ik vroeg hoe ver ik was, en toen bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. De vk heeft het bij mij niet gered omdat Jaden het heel zwaar kreeg en snel gehaald moest worden. Dus uiteindelijk ben ik bevallen met 2 gyn’s, drie verpleegsters en mijn hubbie om mijn bed…
Mijn hele verhaal zet ik snel bij kraamtijd.

Ik heb trouwens ook een prik in mijn been gehad tegen de pijn… Helpt erg goed!

Heb net een telefoontje gehad van mijn vk dat ik volgende week dinsdag een afspraak het in het ziekenhuis bij een gynaecoloog.
Ze zullen dan wel niet meteen inleiden eerst controles van vruchtwater en placenta etc. dan ben ik dus 41 weken en 2 dagen, maar dan zullen er zeker verdere afspraken gemaakt worden. Ik wil ook weten waar ik aan toe ben.

Meiden enkele tips die ik kreeg toen ik op mijn eindje liep…

Chinees eten zei mijn gynaecoloog er schijnt iets in te zitten dat je bevalling in gang kan zetten,wonderolie drinken ,geslachtsgemeenschap hebben,in sperma schijnt iets te zitten waardoor je baarmoeder reageert,dus dames…
Haal een chineesje,spoel dit weg met wonderolie,ga romantische vroeg naar bed en …laat slapen  :wink: :wink:
Als je geluk hebt slaap je de hele nacht niet meer omdat je kindje word geboren  ;D

En nog even over die prik om de ergste pijn weg te nemen,heeeeeeerlijk is die,je bent net high ,je voelt de weeen wel,maar eigenlijk ook niet :smiley: