in slaap komen.....

Onze Stijn wil het liefst voordat hij in slaap valt HEEL HARD in z’n ogen wrijven…maar dat zorgt er weer voor dat hij z’n speentje verliest en gaat brullen!

Tot voor kort lag hij ingebakerd, heerlijk rustig, viel meteen in slaap. Maar de laatste tijd vinden we hem overal in bed, het liefst op z’n zij of buik. Dus niet meer inbakeren. Maar nu is het slapen gaan dus echt een ramp. Hij blijft maar wrijven en met z’n handjes door z’n gezichtje maaien.

Wat moet ik nu doen? Hij blijft zichzelf wakker houden en is nu inmiddels behoorlijk oververmoeid!

als je de mouw-gaten dicht naait loop je het risico dat je kindje in de slaapzak zakt… dus geen goed idee… Wellicht is zo’n bakerzak een beter idee?

heb wel een slaapzak gebruikt en de armsgaten dichtgenaaid… maar wat mv2kids zegt klopt: goed opletten wat de hoofdopening betreft… hier heb ik em 1cm aan elke zijde dichtgenaaid en zijn dikke hoofd past onmogelijk door de opening :mrgreen:

heel eerlijk had ik geen zin om weer een dure bakerzak te kopen… heb er destijds eentje overgenomen en die pastte nu niet meer… :frowning: vandaar de slaapzak…

maar omdat hij door 't hele bed bonjourt is een bakerzak of slaapzak met dichte mouwen toch niet veilig meer? Daarom heb ik hem juist weer met de armen vrij gelegd.

Stijn kan heel goed rollen/tijgeren etc. en ik vind hem dus regelmatig op z’n buik…

Celiza heeft tot 8 maanden in de bakerzak gelegen…die kon dus ook draaien…gewoon samen met haar geoefent…en ging gelijk naar haar toe als ze wakker was want dan ging ze pas omdraaien…

Hoi!

Misschien kun je hem iets geven in bedje om mee te knuffelen, zoals een tutdoekje of 1 knuffel. Dan heeft hij iets om mee te knuffelen in plaats van in zijn ogen te wrijven en vergeet hij wellicht de speen eruit te wrijven. Werkt hier super, na de bakerzak gebruikt te hebben. Olivier ligt nu in een gewone slaapzak met beer en tutdoekje.

Succes!

Groetjes, M-J

Heb je al geprobeerd je lakentje in de breedte te leggen, dan bovenrand vrij breed omslaan en héél strak instoppen met handjes eronder…

Ze kunnen de handjes dan nog wel vrij krijgen, maar niet zo makkelijk, en misschien geeft ie het dan op en valt hij gewoon in slaap…

hier werkt ook een tutpopje, dan gaat Cleo daar lekker tegenaan wrijven met dr gezichtje en valt de fop er niet uit!

Sam had ook altijd ruzie met zijn speen (idd, door het draaien/druk doen/wrijven etc, constant de speen kwijt… en toen hij kon staan in bed ging hij hem weggooien) Ik heb uiteindelijk een speenenkoordje (een korte, van stof) aan de speen gelaten, deze klik ik aan zijn slaapzakje :thumbup: werkt hier super! (Hoewel ik het doodeng vond, maar koortje is te kort en te zacht dat er iets mee kan gebeuren :thumbup:)

bedankt voor alle tips!

Ik stop Stijn nu in door een dubbelgevouwen flanellen luier om z’n armen te stoppen en daarna het lakentje er strak overheen.

Hij blijft zo alleen liggen als hij helemaal rustig en slaperig is. Als ik hem wakker in bed leg, is het nog steeds drama. Hij is gewoon ontzettend sterk, heeft zich in 2 seconden los en ligt dan hoppa op z’n buik (met z’n gezichtje in het matrasje te wrijven). Dus ik probeer er nu voor te zorgen dat hij lekker soezig is door hem even te masseren en tegen me aan te laten liggen voordat hij in z’n bedje gaat.

Overdag gaat het trouwens veel beter nu, hij is dan gewoon echt moe en gaat redelijk vlug knock-out :mrgreen:

Stijn heeft ook nog gewoon veel jeuk in z’n gezichtje, dat helpt natuurlijk ook niet echt. Ik heb wel verschillende zalfjes, maar hij heeft eczeem in aanleg dus het blijft ‘pappen en nathouden’.