In de avond meer drinken?

Lizzy is net 7 dgn oud.

Maar wat me opvalt is dat ze in de avond heeeeel vaak komt om te drinken

Het kan goed zijn dat ze om 20uur en om 21.30uur weer komt.

En soms voor 2 borsten 10 min.

Of 1 borst 10 min.

Ik kan er geen pijl op trekken…

Komt iemand dit bekend voor?

Af en toe denk ik aan flesvoeding omdat ze dit ook in de nacht wel eens doet(en dan kan hub het ook van me overnemen) , vind het lichamelijk erg zwaar…

Alvast bedankt voor de reacties…

Grt Bri

regeldagje misschien, meestal toch rond dag 7

Denk ook een regeldagje,volhouden meissie komt goed :-*

Regeldagen

Waarschijnlijk zul je rond de tiende dag na de geboorte merken dat je baby plotseling zijn voedingsritme verandert: hij wil ineens op andere tijden en met een andere frequentie gevoed worden dan voorheen. Bij zes weken herhaalt deze situatie zich en bij drie maanden nog eens. Deze perioden worden de regeldagen van je baby genoemd. Tijdens deze dagen geeft je kindje aan dat hij toe is aan grotere porties voeding.

Hoewel ze je eigen ritme behoorlijk kunnen verstoren, is het toch verstandig om je tijdens de regeldagen te schikken naar de behoefte van je kindje. Neem voldoende rust, drink wat meer dan normaal en leg je baby vaker aan om je borsten te stimuleren hun melkproductie te verhogen. Je zult merken dat er na een paar dagen vanzelf een nieuw ritme ontstaat. Daarbij is de tijd die tussen de voedingen ligt wat groter geworden en drinkt je kindje per voeding meer en langer dan daarvoor

Mijn dochter doet dat ook. Niet alleen rond dag 7, maar vanaf haar geboorte tot nu. Volgens mij is ze dan een voorraadje aan het aanleggen voor de nacht (met succes, want vannacht heeft ze geslapen van 22.30 tot 06.00 uur!). Inderdaad erg vermoeiend (maar op den duur krijg je er dus een goede nachtrust voor terug), maar sinds ik die uurtjes liggend op de bank bv geef met een filmpje aan vind ik het eigenlijk nog wel gezellig ook. Bij mij heeft het dus geholpen om het te accepteren en er mijn eigen draai aan te geven.

@joy-tje wrote:

Mijn dochter doet dat ook. Niet alleen rond dag 7, maar vanaf haar geboorte tot nu. Volgens mij is ze dan een voorraadje aan het aanleggen voor de nacht (met succes, want vannacht heeft ze geslapen van 22.30 tot 06.00 uur!). Inderdaad erg vermoeiend (maar op den duur krijg je er dus een goede nachtrust voor terug), maar sinds ik die uurtjes liggend op de bank bv geef met een filmpje aan vind ik het eigenlijk nog wel gezellig ook. Bij mij heeft het dus geholpen om het te accepteren en er mijn eigen draai aan te geven.

Yup, dat heet clusteren en dat doen ze idd in het begin vaak om zich vol te tanken voor de nacht :slight_smile:

Heel herkenbaar, onze Ralf heeft ook tijden gehad dat ie 's avonds heel veel wilde clusteren. Gewoon aan toegeven!

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik geef er ook gewoon aan toe.

Maar af en toe vraag ik me wel af waar ik aan begonnen ben.

Heb er ook nog een kleine bij rondlopen, dus kan niet altijd voeden op verzoek.

Ben nu bezig met een voorraadje aan te leggen.

Want ik heb meer dan voldoende melkproductie.

Nogmaals bedankt!!

Want ik ben nog een groentje en onzeker wat betreft BV.

grt Bri