Ikea vraagje! Update!!

Meiden kunnen jullie mij helpen.



Dinsdag ga ik met mijn moeder naar de Ikea om 3 kasten (en de rest) te halen. Maar dan moet ik met de VW Passat station van mijn man en ik vind dat ding echt veel en veel te groot. Ja ik ben nogal een angsthaas wat dat betreft. Ben maar 1,53 en zit haast onder het dashbord als ik erin zit. Verder is het een superwagen hoor. Het parkeren vind ik dus echt een drama.



Maar ik ga dus liever met mijn eigen Focus. Maar goed daar kunnen die kasten niet in.



Heeft iemand wel is wat laten bezorgen en wat waren de kosten daarvan?



:-* Gismo

Spoedtransport is 35 euro



En normaal transport is 60 euro (ja hoe verzin je het om spoedtransport goedkoop te houden).



Zodra ze trappen op moeten is het per verdieping iets van 35 euro extra of zo. Maar als het goed is kan je ook bellen met de vestiging en kan je het daar na vragen.



Verder is het zo dat je eerst naar de Ikea moet rijden, daar de kasten op de kar te leggen, afrekenen, naar de transportbalie lopen, de kasten daar afgeven, een afspraak maken en weer naar huis rijden en wachten op je spullen.

Kan er niet iemand met je meerijden in de grote auto?

Ben vergeten te kijken waar je woont, als het bij mij in de buurt is, wil ik wel voor je rijden hoor :wink:

Je kan ook een aanhangwagen huren. Heb je een trekhaak?

Met een aanhanger rijden lijkt me niet verstandig in dit geval :wink: (rijden met een grote auto is in mijn ogen minder moeilijk en gevaarlijk , dan met een aanhanger rijden, als je een minder grote auto gewend bent en het niet zo prettig vindt… :shifty: :wink: )

Ik rij in een grote auto, van mij part een vrachtauto. Of in een kleine auto met aanhanger zolang ik maar niet in zijn achteruit moet :mrgreen:

Ze hebben er ook parkeerplaatsen voor “gezinnen” deze zijn extra breed en ruim! Makkie met parkeren dus!



Maar ze vervoeren ook inderdaad, via Dusseldorp Transport!



Op de site vind ik dit over transport:

“Je kan artikelen, tegen betaling, laten thuisbezorgen. De prijs is afhankelijk van de postcode van het bezorgadres en het gewicht van de te bezorgen artikelen. Je kan hiervoor het beste een afspraak maken met de klantenservice of de transportbalie in de winkel.”



Hopelijk heb je er wat aan!

@Debbie & Lana wrote:

Ik rij in een grote auto, van mij part een vrachtauto. Of in een kleine auto met aanhanger zolang ik maar niet in zijn achteruit moet :mrgreen:




zou zomaar mijn antwoord kunnen zijn… ik heb hier ook al in vanalles gereden, van opeltje corsa tot ford mondeo station of chrysler voyager… en ook met aanhanger, maar alleen vooruit :smiley:

Hai,



Haha nou iemand anders laten rijden is geen optie. Mijn moeder en mijn kleine meisje moeten mee en de rest van de achterbank moet plat. Maar gezinsplaatsen dat klinkt mooi.



We gaan naar Amersfoort en ik ga zorgen dat ik heel vroeg ben zodat ik een goede plaats kan uitzoeken dan maar. Die bezorgkosten zijn best heftig zo te lezen. Enuh mijn man krijgt er echt een punthoofd van dat ik zo panisch loop te doen over dat parkeren. Zegt hij dan rij je er toch een deuk in, dat zien we dan wel weer. Ja duh…



Oh en met aanhanger rijden zullen we helemaal maar niet doen haha! Oh ik ben echt erg. Ben vanmorgen maar boodschappen wezen doen met dat bakbeest en op zich rijdt hij super. Ga de komende dagen nog maar is even veel oefenen en dan op hoop van zegen maar :wink:



:-* Gismo

Vind het zo stoer he dat mensen gewoon in alle auto’s stappen en er zo mee wegrijden. Ik ben echt hopeloos.



En dat werkt dan bij een autobedrijf :silenced:

ik rijd nog wel met 2 paards trailer in ene grote jeep of mn eigen bmw haha.



maaaaar daar ging t niet over.

je moeder rijd toch mee? heeft zij geen rijbewijs? laat je haar rijden!

Nee die heeft geen rijbewijs en beschikt over de zelfde angstgenen als mij :wink:

Als je moeder meegaat, kan ze mooi op de parkeerplaats jou de weg wijzen :stuck_out_tongue:

Alle mensen opgelet!!! Hier komt Gismolooooooooooooo :angel: :wink:

Ik vind het wel heel goed van je dat je het toch gaat doen!! :thumbup:

Weet je wat het is, ik heb mijn rijbewijs pas de 5e keer gehaald, maar nog nooit een aanrijding o.i.d. gehad.



Toch ben ik altijd bang om een deuk in een auto te rijden. We hebben ook jarenlang een Mondeo gehad en daar reed ik ook wel in. Daarna een paar jaar een normaal formaat (Astra en Focus) en daar rij ik gewoon overal mee naar toe.

Nu dus weer een lease-auto en dus weer zo’n joekel. Maar goed hier kunnen wel fatsoenlijk 3 kinderen achterin en dat was vooral erg belangrijk.



Ik rij altijd in mijn eigen auto, maar nu moet het echt in die grote i.v.m. de ruimte.

Nicje, had er inderdaad al aan gedacht om mijn moeder inderdaad op de uitkijk te zetten. Oh de mensen zullen wel denken “wat een held dat mens” :oops:

ALs je nu vroeg gaat dan heb je zeker kans op een extra grote parkeerplaats voor papa’s en mama’s :thumbup: Dan kun jij je Passat wel kwijt hoor !

@gismolo wrote:

Nicje, had er inderdaad al aan gedacht om mijn moeder inderdaad op de uitkijk te zetten. Oh de mensen zullen wel denken “wat een held dat mens” :oops:




Wat kan jou toch schelen wat andere mensen denken?

Het lukt jou echt wel hoor!



Liefs,

Moon

hier hebben ze ook laad plaatsen best veel daar kan je dan je wagen zetten als je grote dingen gaat ophalen. hoef je dus niet op een parkeerplaats te zetten en dan met je kar daar heen rijden en tussen al die auto’s je auto vol te laden.

Ik rij ook overal in maar ben in parkeren een ramp :silenced:

Vooral omdat we een bmw station hebben en die kan niet overal tussen.

Meestal ben ik dus de pineut en moet een eindje lopen. Maar liever dat dan de auto in de prak.



En laat mensen maar lekker denken hoor haha soms ben ik ook zo aan het klooien dat het zweet me uit breekt, dan denk ik ook wel: Ze lachen me maar lekker uit, boeit mij dat als ik er maar zonder deuken eruit kom haha

in amersfoort heb je bij de entree ( die draaideuren) 3 gezinsparkeerplaatsen.

daar kan je zo in rijden :thumbup: ( doe ik ook met mijn vw golfstation) die zijn extra breed zodat je rustig je kind in de kinderwagen kan zettten zonder dat er een auto in de weg staat.



maar goed wat maakt het uit dat je moeder je helpt in in/uit parkeren :eh: dat doen er veel meer…beter zo dan dat je iets raakt.







ik ben trouwens niet zo heel veel groter dan jij hoor hahaha ik ben 1.60m en ben van polo naar station gegaan…gaat prima :thumbup:

ik zit ook in de voorste stand van de stoel…iedereen lachen als ze bij mij in de auto zitten…maar goed ik ben ook niet bang om te parkeren…

dat scheelt misschien ook :think:

ik maak er een sport van om in 1 keer goed te staan…



succes… JE KAN HET :thumbup: