ik wil mijn zoontje van bijna 1 iets warms te drinken geven.

Mijn zoontje wil juist geen sap of diksap. Dan pakt hij een paar slokjes en dan niets meer.

Ik geef hem nu zwarte bessen thee. Dat is lekker zoet en kan ook heel goed koud.

Jade heeft vanmorgen voor het eerst ipv de fles heerlijk thee gedronken…

( herfstthee van pickwick :mrgreen: )

die kabouterthee das echt 2x niks… geen van de kids hier in huis en op mijn werk die dat drinkt :thumbdown:

@San 27 wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
warme melk met een beetje honing of anijs erdoor…

of idd thee…

ranja krijgt mijn dochter niet is slecht voor de tandjes…!

Honing mogen ze nog niet hebben voor het eerste jaar

oh dat deed ik wel zo af en toe… vond ze heerlijk hoor… krijgen ze niks van… :wink:

@merel33 wrote:

@mamavan2meisjes wrote:

of idd thee…

je poetst toch sávonds voor het slapen gaan de tandjes neem ik aan…?

een beetje suiker kan echt geen kwaad hoor.

ja natuurlijk… maar ik geef haar liever geen zoetigheid te drinken zoals ranja… ze krijgt vaak drinken zonder suikers…

een beetje suiker kan idd geen kwaad… maar ben zo geschrokken van iemand die gaf haar kindje altijd ranja voor het slapen gaan en t arme jochie heeft zn melkgebit helemaal bruin… :?

@mamavan2meisjes wrote:

@San 27 wrote:
@mamavan2meisjes wrote:

of idd thee…

oh dat deed ik wel zo af en toe… vond ze heerlijk hoor… krijgen ze niks van… :wink:

Zal even wat kopieren…

Wist je dat je voor het eerste levensjaar van je baby geen honing mag geven? Niet op brood, niet in de thee ook geen klein lepeltjes als je kleine iets of verkouden is. Het kan ernstige gevolgen hebben.

Sporen van de Clostridium botulinum bacterie kunnen via de pootjes van bijen in honing terechtgekomen zijn. Deze bacterie vind zich overal in de natuur. Omdat de ontwikkeling van de darmflora het eerste jaar nog niet optimaal is, kunnen er uit die sporen bacteriën ontstaan. Deze kunnen schadelijke stoffen aanmaken, die in kunnen werken op het zenuwstelsel. En die gevolgen kunnen heel ernstig zijn voor jou kind.

@faizaa wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
@San 27 wrote:
@mamavan2meisjes wrote:

of idd thee…

Zal even wat kopieren…

Wist je dat je voor het eerste levensjaar van je baby geen honing mag geven? Niet op brood, niet in de thee ook geen klein lepeltjes als je kleine iets of verkouden is. Het kan ernstige gevolgen hebben.

Sporen van de Clostridium botulinum bacterie kunnen via de pootjes van bijen in honing terechtgekomen zijn. Deze bacterie vind zich overal in de natuur. Omdat de ontwikkeling van de darmflora het eerste jaar nog niet optimaal is, kunnen er uit die sporen bacteriën ontstaan. Deze kunnen schadelijke stoffen aanmaken, die in kunnen werken op het zenuwstelsel. En die gevolgen kunnen heel ernstig zijn voor jou kind.

ja en zo hebben ze wel meer van die dingen… net zoals ei en melk…

honing met ei en melk vergelijken is als appels en peren vergelijken. Dat is echt niet hetzelfde!

beetje dom om dat aan je meiden te geven, mamavan2

ei en melk kan een intolerantie zijn, maar die mogen ze wel voor het 1e jaar. Het is geen ziekteverwekker.

Honing is echt een afrader, want er kan een ziekteverwekker in zitten.

Het is met honing en kinderen jonger dan 1 jaar vergelijkbaar met dat je als je zwanger bent geen kattenbakken moet gaan schoonmaken.

@mamavan2meisjes wrote:

@faizaa wrote:
@mamavan2meisjes wrote:
@San 27 wrote:
@mamavan2meisjes wrote:

of idd thee…

Zal even wat kopieren…

ja en zo hebben ze wel meer van die dingen… net zoals ei en melk…

Ja… en zo aten de vrouwen vroeger ook gewoon rauwmelkse kazen en rood vlees tijdens de zwangerschap :hand: Ik snap niet waarom iemand zo’n risico neemt…

nou ik las dat het wetenschappelijk niet aangetoont is hoor…

mijn oudste dochter kreeg af en toe weleens honing door de fles en ze heeft er niks aan overgehouden… lees ook dat er een baby aan is overleden maar ook daar weet je niet het fijne van…

maarja als ik dit zo lees dan heb ik er wel mn bedenkingen bij… :?

mijn jongste krijgt dan ook echt geen honing door de fles… gelukkig nog niet gedaan bij haar… bij esmee wel maar had echt geen flauw idee dat het zo gevaarlijk was… werd zelfs eens gezegd oh doe er lekker een scheutje honing of anijs door de fles… :?

stukje wat ik vondt op oudersonline . nl

De Inspectie Waren en Veterinaire Zaken (voorheen de Keuringsdienst van Waren) legt uit waarom: "Omdat de relatie tussen botulisme en het eten van honing wetenschappelijk gezien niet vastligt, laat staan de relatie tussen het eten van honing en wiegendood.

warm drinken: ik gaaf Sofie vaak warme vlierbessensap, vindt ze heerlijk! (wel een slabber voor doen, het vlekt verschrikkelijk)

het is ook goed als je kindje verkouden is, werkt koortsverlagend,

ik kook het zelf: 1 kilo vlierbessen en genoeg suiker (plm 300 gram) om het wat zoeter te maken, dan even inkoken en je hebt heerlijk sap dat je kunt verdunnen met kokend water: et voila, lekker warm en zoet, vol vitamine c en geen melksporen.

Twee jaar geleden was nog volop in het nieuws dat een kindje van nog geen jaar is overleden omdat het honing had gehad. Dat zou ik dus echt NOOIT geven aan een kleintje. De jongens van mij hebben het geen van drieën ooit gehad! Ik vind dat je het erg nuanceert mamavan2meisjes!