A. is verslaafd. Vanaf het begin weigerde hij de fles, en speen . Ik had de mogelijkheid om hem steeds live te voeden , dus dat was geen probleem. Maar nu is hij 11 maanden en ik vind het zo langzaamaan wel genoeg. A. drinkt nu wel uit een flesje, diksap of water. En soms ook wel opvolgmelk. Maar nu ben ik begonnen met de middagvoeding weg te laten en een flesje opvolgmelk te geven . DAt doe ik nu drie weken ongeveer maar echt geweldig gaat het nog niet. Meer dan 120 cc gaat er meestal niet in. En om 5 - 6 uur begint hij te jengelen want dan moet hij hoognodig weer bij mij drinken. Hij stelt dus stiekem gewoon uit .Om 7 uur gaat hij naar bed en mag hij ( van mij) weer bij mij drinken. Wie heeft er wat tips. Hij eet heel goed, dus dat is geen probleem. En 's nachts wil hij ook nog steeds 2-3 keer drinken. Ik zal ook nog even opschrijven wat hij verder allemaal eet en drinkt.
Om 6 uur BV
7.30 Pap van opvolgmelk
10.00 Fruithapje / BV slaapje tot 12.30
13.00 Brood in beetje Yoghurt gedoopt
14.30 Flesje 120 cc ongeveer, gaat meestal niet op
15.00 Koekje , soepstengel oid beetje diksap of water
17.00 warm eten , best veel
19.00 BV Slapen.
Ik wil ook de BV van 10.00 er een keer af, maar hij moet natuurlijk wel voldoende melk /vocht binnenkrijgen, en ook nog een beetje gezellig blijven . De ochtend en avond wil ik nog wel blijven doen.
Waarom krijgt hij om 6 uur BV en vervolgens half 8 weer opvolgmelk?
Ik heb je schema aangepast…
06.00 uur BV
7.30 Pap van opvolgmelk
10.00 Fruithapje / met melk, water of thee.
13.00 Brood met beleg en beetje opvolg melk
17.00 warm eten , best veel - evt toetje (yogurt, of juist beetje melk.)
19.00 BV Slapen.
Het probleem is niet echt het schema, hoewel ik ook wel open sta voor verandering als dat nodig is, maar hoe ik hem aan de opvolgmelk krijg ipv aan de BV zonder dat ik hem hoef uit te hongeren/drogen.
Ik denk dat ik het antwoord van Sweet-Love wel snap… je hebt een behoorlijk vol eetschema. Als je 's morgens begint met BV en anderhalf uur later een fles met pap geeft, kan ik me voorstellen dat verdere flessen niet meer leeggedronken worden. Ik zou ook het aantal voedingen minderen.
Hier krijgen de jongens 's ochtends BV (ligt eraan hoe laat ze wakker worden - meestal voed ik ze ergens tussen 6 en 7). Dan rond 9.00/9.30 fruit, soms met wat drinken erbij. En dan pas weer BV na de boterham van 12.00 u. Dus ik zou denk ik toch eens proberen om je schema wat aan te passen. Je hebt 7 voedingsmomenten op een dag, dat lijkt me erg veel (en druk )
Succes!
Ja dat bedoel ik Drella, het is een beetje vol, je hoeft hem niet vol te proppen hoor :mrgreen:
Als je hem s’ochtends gewoon bij jou laat drinken hoeft hij na mijn weten geen opvolgmelk een uur tot 2 uur daarna.
Dan zou je uitkomen op:
06.00 uur BV
10.00 Fruithapje / met melk, water of thee.
13.00 Brood met beleg en beetje opvolg melk
17.00 warm eten , best veel - evt toetje (yogurt, of juist beetje melk.)
19.00 BV Slapen.
Goed schema Sweet… :thumbup:
@faizaa wrote:
Goed schema Sweet… :thumbup:
Thanks!
Nina, ik heb trouwens je broodjes moment aangepast, je kan je kindje ook beleg geven op het broodje en daar bij melk geven.
En dus je avond eet moment een toetje (dus yogurt of melk.) geven.
Zodat hij genoeg melk binnen krijgt, maar ook gaat wennen aan beleg.
O , toch is hij niet heel dik. Gewoon lekker babyspek, maar hij volgt keurig de lijn bij het CB . Misschien ben ik te lang in het voeden op verzoek blijven hangen :roll: . Maar hij eet idd graag.
@nina wrote:
O , toch is hij niet heel dik. Gewoon lekker babyspek, maar hij volgt keurig de lijn bij het CB . Misschien ben ik te lang in het voeden op verzoek blijven hangen :roll: . Maar hij eet idd graag.
Ik bedoel ook niet dat hij te dik is… :eh:
Qua schema… mijn zoontje is 8 maanden en krijgt nu voor het eerst ook opvolgmelk, omdat het kolven niet meer zo gaat.
Maar net als de anderen zeiden, ik snap de papfles om half 8 niet zo goed. Mijn zoontje krijgt 's ochtends als hij wakker wordt BV en dan als we gaan ontbijten een boterham. (ongeveer kwart over 7). Heb ik met mijn dochter ook altijd gedaan. Die kreeg pap 's ochtends nadat ik was gestopt met BV (anderhalf jaar).
Verder is het schema:
's ochtends fruithap (varieert, na z’n ochtendslaapje)
ongeveer 13:00 boterham + BV (of als ik werk BV/opvolgmelk gecombineerd)
ongeveer 15:00 BV/opvolgmelk + koekje
tussen 17:00 en 18:00 avondeten
Half 8 BV en bed.
Het is geen fles, maar gewoon een bordje pap, wat ik er in lepel. Hij vind dat wel lekker en ik geef het als we zitten te ontbijten. Dus ipv van jou boterham 's ochtends .