Ik heb 4 maanden met alle liefde borstvoeding gegeven maar ik heb het idee dat het heel hard terug loopt hij sliep sinds 3 maanden van 21.30 - 7.00 laatste week komt hij weer s nachts (is niet erg, doe ik met alle liefde) maar overdag komt hij nu ook steeds meer om de 2 uur of zelfs om het uur. 2 a 3 dagen gaat nog prima maar ik begin toch aardig vermoeid te raken ik wil eigenlijk nog niet stoppen helemaal als ik Ivan weer aan de borst heb en hij er zo van geniet en het liefst de borst wil als papa hem net voeding geeft terwijl ik thuis kom van werk (meneer wil dan de fles niet meer maar de borst.
Ik weet echt niet wat ik moet. Erwin hem zonet kv proberen te geven omdat ik niet meer genoeg had maar meneer wil dat niet eens, op de een of andere manier vind hij dat niet lekker dus dan maar weer vaak aan de borst
Misschien is hij aan het regelen? En gaat het met een paar dagen weer over?
Mijn zoontje is van 17 december en die deed dit vorige week ook zo’n 5 dagen. Moet ik wel zeggen dat hij altijd nog voor een nachtvoeding komt maar toen kwam hij om het uur 's nachts :? Misschien dat het dus gewoon even een fase is. Nu slaapt hij weer zoals eerst. Ook wilde hij steeds bij mij zijn. Denk dat het gewoon een sprongetje/regelen is.
Overdag komt mijn zoontje vaak om de 2,5 uur dus van het drinken overdag kan ik weinig zeggen. Ik zou als het niet hoeft in ieder geval geen kv bijgeven want zo verstoor je het vraag en aanbod van de borstvoeding lijkt mij
de 4-maandendip icm regeldagen…
Even doorzetten en het komt goed…
grts patricia
Dit is de ‘4 maandendip’ Kaa, Ivan gaat weer regelen en je zult ook zien dat zijn gewicht wat afvlakt in deze periode.
Het is even pittig maar als je er voor kiest om nog wel door te gaan is het zeker de moeite waard om nog even door te bijten, het komt redelijk snel weer goed als je toegeeft en gaat clusteren wanneer hij er om vraagt :-*
Nog een die kan beamen dat je gewoon moet doorzetten (als je wilt) omdat het een dipje bij Ivan is.
Ja inderdaad. Even doorzetten! Zodra ze bijvoeding krijgen komen ze een stuk minder en krijg jij meer adem :mrgreen:
Jullie antwoorden geven me moed en ik ga doorzetten , ik wil het zeker tot 6 maand volhouden
karin ik heb ook een dip gehad ik wile toen ook maar zet door
kijk anders ff borstvoeding punt com en mail even met stefan daar die kan je helpen heeft mij er ook door heen gesleept
verder heb ik wel domperidon tabletten om alles op peill te houden ben inmiddels aan het afbouwen er mee … maar deze pillen helpen goed en je produktie komt er zeker goed weer op gang mee
paar tips wat ik kreeg
borsten goed leeg laten drinken anders erna ff kolven nog
om de 2 uur aan leggen en niet langer als om de 3 uur . eventueel snachts weer voeden doet wonderen ook , veel rust nemen liggen je hoeft niet eens te slapen zo min mogenlijk stressen .
wat moeilijk is … genoeg drinken .
ol neem domperidon
3 x per dag tablettjes word vergoed door ziekenfonds als je ha dit voorschrijft aan je . ben nu zelf baar 5 tabletjes gegaan .
hou vol komt goed echt mijn voeding was bijna weg ging kolven 30 cc 40 cc maar na nog geen week zat ik weer op 200 cc dus het kan zet hemop :hug: :-*
Nou ik werk 4 dagen in de week en 4x krijgt Ivan afgekolfde melk van mij. Normaal kolfde ik ruim 240 cc maar nu omdat hij zo vaak komt 140 cc dus mijn voorraad slinkt. Ivan krijgt nu als ik er niet ben Friso hypoallergeen en ik blijf gewoon kolven. En ik ga 's avonds tussendoor kolven en zoveel mogelijk aanleggen als ik thuis ben als mijn productie weer een beetje top is stop ik weer met friso
ja als je werkt is het lastig maar als je baas het toelaat kan je op je werk om de uur ff kolven dat gaat echt helpen en dan thuis ook zo verder gaan dan komt het goed en beter geef je geen bijvoeding want dan loopt het nog meer terug en je wilt niet stoppen toch of zie ik dat verkeerd
Nee ik wil niet stoppen,
Ivan krijgt dan dus maar 1x friso en dat is dus wanneer ik er niet ben verder als ik vrij ben dan leg ik hem veel aan en ik kolf tussen door. Ik kolf normaal ook als hij mijn afgekolfde melk krijgt dus denk niet dat het veel verschil maakt. En ik hoop maandag toch wel weer een goede productie hebben
ow kom op meid gaat je lukken komt goed en anders die domperidon kan je gewoon in nemen zonder bijwrerkingen of problemen
gaat goed komen
ik ga zo lina ff doen veel succes
Productie is weer helemaal op en top , kolf gewoon weer netjes 240 cc uit 1 borst. Hij drinkt alleen nog wel vaak maar ook heel kort. Nou weet ik dat het bij het sprongetje hoort. Maar we gaan nog door
240cc uit 1 borst :shock:
Joh, dat is hartstikke veel hoor! :-
Ik ben al blij met krap 140 uit 1 borst en dan 50 uit de ‘gehandicapte’ borst.
Dit is dan een goede dag 8)
Soms verrast de gehandicapte borst me door ineens op 90cc te zitten, maar dat komt weinig, heeeeeel weinig voor.
Gelukkig drinkt Suus maar heel weinig uit de fles (als ze de 125 haalt is het veel) dus hoef ik ook niet veel te kolfen.
Komt echt wel goed hoor! :-
Fijn Karin! :thumbup:
Die 4 maanden sprong hebben wij hier gelukkig achter de rug, daarna sliep ze ineens vanaf 8 uur savonds door (nu sinds een week), begin er nu een beetje aan te wennen, je zit dan weer in heel ander ritme, wordt je eerst ook zo moe van…
Ik wil toch wel zo lang mogelijk doorgaan met de BV, ik baal al als ik denk straks moet ze fruit en groente en boterhammen, dat houd in minder drinken bij mij :?
Heleen, die laatste zin van jou, zo herkenbaar… Ik vond het ook verschrikkelijk, die gedachte van minder bv door de bijvoeding… Maar ik weet dat Jayden het gewoon nodig heeft. En door de bijvoeding slaapt hij nu ook weer vaker lekker door :inlove: :inlove: