ik slikte de pil maar ben toch zwanger..

Hoi hoi,

Ik slik de pil en ben nu toch zwanger! Ik hb gisteren een zwangerschapstest gedaan en jahoor een dikke plus…

ik begon heel hard te huilen, tja t is niet gepland heb al 2 kinderen en wilde nu sowieso nog geen 3e kind maar ja.We wilden mssn ooit nog wel een 3e kindje over een jaar of 4 ofzo…niet nu… Ik baal echt ontzettend en baal ook dat ik helemaal niet blij ben…bij mijn beide vorige zwangerschappen was ik zo blij had het meteen aan ied verteld. Maar nu aan niemand mijn man en ik zijn de enigen ik wil het nu ook zo houden.

Snap er ook echt niks van hoe kan dit nu gebueren, waar slaat dit op,…ik ben het geen enkel keer de pil vergeten en nu ben ik zwanger. slikte de micrgynon…Ik kan het ook niet over mijn hart verkijgen om een abortus te plegen. Mijn man steunt me gelukkig maar is er ook niet blij mee.

Ik weet ook niet hoelang ik het verborgen kan houden want heb nu al een buikje (normaal ben ik vrij slank). Ik wil het gewoon aan niemand vertellen want vind het zo stom dat mij dit is overkomen, ik geloofde ook nooit mensen die door de pil zwnager raakten ik had altijd zoiets van die wilden dat stiekem en vergaten de pil ofzo of waren slordig, en nu overkomt het mij…

sorry voor het negatieve verhaal, helaas voelt t momenteel zo…hopelijk zal ik er over een tijdje wel blij mee zijn.

Jeetje!

Je hoeft niet perse de pil te zijn vergeten, misschien ben je ziek geweest?

Dat kan namelijk ook de pil beinvloeden.

(Vriendin is zwanger geworden door de pil heen had een griepje…)

Balen dat je er niet blij mee kan zijn, als je je had ingesteld op 2 kids, en nog niet nadacht over een 3e.

Misschien kan je er later blij mee zijn, ik weet het niet…

Ik heb nooit in jou schoenen gestaan, maar het lijkt me erg moeilijk.

ik was van de 1e ook zwanger geraakt dwars door de pil heen. Inderdaad een paar dagen griep gehad, dat is het hem geweest.

Ik hoop voor je dat als je van de grootste schrik bent bekomen, je uiteindelijk blijk kan zijn. Maar kan me voorstellen dat je nu vooral beren op de weg ziet.

Wat betreft het vertellen aan de omgeving. Niemand heeft er wat mee te maken hoe jij zwanger bent geworden, je bent niemand verantwoording schuldig (ookal voel je dat nu misschien wel zo, omdat het voor jouw gevoel een fout is) Laat er even wat tijd overheen gaan. Het is nog koud buiten, dus dikke grote truien zijn geoorloofd.

En praat er veel met je partner over.

sterkte!!

Je bent niet de eerste waarvan ik hoor dat ze dwars door de microgynon zanger zijn geraakt… heb dat kreng jaren geslikt maar bij mij werkte ie wel, maar in mijn omgeving heb ik dit verhaal meer gehoord.

Geef jezelf even de tijd om er over na te denken, je hoeft zulk nieuws toch niet gelijk met iedereen te delen (en alle goedbedoelde opmerkingen en wijze raad aan te horen :wink: ).

hier nog z`n moeder die plotseling zwanger werd van haar tweede ondanks dat ik de pil slikte :shock:

dus ik begrijp je heel goed :-* :hug: .

wat heel belangrijk is is dat jullie met elkaar er over praten jij en je man.

het is misschien een zware strijd maar toe ik de baby voelde was alle twijvel weg ik begon van het babytje te houden en nu is hij 2,5 jaar en ik wil hem voor geen goud kwijt.

ik hoop dat je het aan kunt :hug:

en ik hoop dat je er straks anders over gaat denken.

ik wens je sterkte maar ook veel geluk toe en wil je wat kwijt,

of ervaring delen mag je mij altijd p.b

veel lief petronella :-*

Oh wat vervelend. Ik wil je alleen even sterkte wensen en hoop heel erg voor je dat je over een tijdje toch heel blij kan zijn met dit babietje :hug: .

Gelukkig staat je man wel achter je wat betreft je keuze om geen abortus te willen.

Je bent niet aleen hoor.

Hier ook een mama die door de pil is zwanger geraakt. En hier ben ik ook beschuldigt door jan en alleman dat ik de pil ‘vergeten’ ben omdat ik ‘zwanger wou geraken achter mijn mans rug’. gelukig weten mijn man en ik allebij beter.

Het is even slikken, maar wacht maar tot je de echo’s krijgt en de baby begint te voelen.

Geef jezelf de tijd om eraan te wennen. Het is okay om zo te reageren. Dat is heel normaal. De pil en de condoom zijn 99% betrouwbaar. die 1 % gebeurd nu eenmaal! en deze keer ben jij het. Sex is nu eenmaal verwant aan zwangerschappen. :hug:

Vertel het aan niemand als je dat lekker nog niet wilt. dat is prima. Wen er zelf even eerst aan dat je sterk in je schoenen staat tegen eventueele nare reacties.

wacht tot je een echo hebt gehad, wacht tot je rust hebt gevonden in jullie zelf om het te vertellen.

Veel sterkte! en praat erover! dat help echt, je bent niet aleen :hug:

Misschien een rare vraag, maar hoe merk je dan dat je zwanger bent als je de pil slikt?

Een echte ongesteldheid heb je dan niet, dus ik kan me voorstellen dat je wel je normale onttrekkingsbloeding (zo heet dat toch?) hebt. Heb je dan andere klachten?

Los hier van natuurlijk heel veel sterkte!

Groetjes,

Heleen

Jeetje meid wat een schrik zeg :hug:

ik ben de eerste keer ook zwanger geraakt door die pil heen ik heb hem na de jongste twee maanden geslikt maar ik werd steets tussen door ongestelt maar ook dit keer weer zwanger.

ik ken je gevoel hoor ik was ook totaal niet blij nu ben ik wel blij maar ik heb een heel ander gevoel bij dit kindje dan bij de andere kinderen.

ik krijg vrijdag ook een uitgebreide echo zo dat ik een band kan proberen op te bouwen met dit kindje.

geef je zelf vooral de tijd wat ik gedaan had was net evven een iets ruimer tuniekje dragen en ketingen dus afleiden van mijn buik en dat was prima gelukt.

@Heleentje wrote:

Misschien een rare vraag, maar hoe merk je dan dat je zwanger bent als je de pil slikt?

Een echte ongesteldheid heb je dan niet, dus ik kan me voorstellen dat je wel je normale onttrekkingsbloeding (zo heet dat toch?) hebt. Heb je dan andere klachten?

Los hier van natuurlijk heel veel sterkte!

Groetjes,

Heleen

Ik werd gewoon niet meer “ongesteld” daaraan merkte ik het.

:hug: :hug: Gewoon even een dikke kug. Ik hoop dat je blije gevoel nog komt!! Over de microginon, heb ik het al veel vaker gehoord helaas! :hug:

Hier een trouwe pil gebruikster wat niet ziek is geweest en de pil op vaste tijden slikte en toch heb ik hier een prachtige meid rondlopen…

Succes! :thumbup:

en ongesteldheidsvraag: mijn vriend had het door dat ik vollere borsten kreeg en vollere buik. want ik was gewoon ongesteld. de eerste 2 maanden… en ook netjes op tijd!

Ik heb ook echt geen idee hoe ver ik ben, ik merkte het aan mijn borsten en was steeds misselijk. Ik dacht het kan niet maar ga toch maar testen voor de zekerheid.

Het gevoel is er helaas nog, ik ben super chagrijnig. We hadden een vakantie geboekt nog net niet betaald dat gaat allemaal niet door daar baal ik zo ontzettend van. Ik heb nog geen vast contract, nu zullen ze mijn contract ook niet verlengen denk ik. Ik heb maar 3 slaapkamers en al 2 meiden, waar laten we de baby? Of we moeten de zolder helemaal gaan renoveren en een dakkapel in plaatsen en ombouwen tot een slaapkamer. We hebben een auto wat we pas hebben gekocht en waar we met zijn vieren in kunnen. Dus we moeten weer een nieuwe auto gaan aanschaffen. Op het werk van mijn man gaat het ook niet goed.

Het is zo oneerlijk al die mensen die het zo graag willen die krijgen het niet en ik raak zwanger terwijl ik de pil slik. Pff misschien moet ik ook maar wachten en de echo zien.

Ied. in ieder geval bedankt voor al het medeleven en reacties

groetjes Melissa

:hug: :hug: :hug:

Het klinkt afgezaagd, maar het komt wel goed. Alles vindt z’n weg wel.

Alle beren die jij nu op de weg ziet, zullen echt verdwijnen.

Als ik jou was, zou ik eerst via de huisarts een echo regelen. Dan weet je in ieder geval hoe ver je bent en misschien helpt het een beetje mee om je gevoel te veranderen.

:-*