Ik denk dat ik het een beetje door heb!

vaak hebben kinderen het onderling al geregeld.

van wil jij met mij spelen?

jawel ?

zullen we dan bij jou spelen?

dat is goed.

en idd kan het vriendje/vriendinnetje bij je komen van ik ga met jan spelen, bij jullie thuis.

tja, als het dan niet kan zeg ik ook van sorry, maar het kan niet want jan blablabla

kinderen staan er niet bij stil, dat er ook andere dingen kunnen zijn

ze willen gewoon samen spelen.

ik heb er dus geen moeite mee als een kind dat tegen mij zegt.

vraag alleen wel; wil jan dat ook?

meer controle voor mij of ze het idd samen afgesproken hebben

Ik vind het ook echt niet erg als ze dat onderling regelen.

En ik vind het ook niet erg als ze dat aan mij komen vragen.

Maar ik hoorde van een afstandje dat meisje zeggen ik ga bij Justin spelen.

Dus ik had zoiets van uh maar daar weet ik niks vanaf :?

Ik snap wel dat kids dat samen regelen.

En nu ik dat van jullie allemaal lees is het allemaal heel logish dat het zo ging en gaat.

Justin zit nog niet zo lang op school dus ik moet er nog inkomen :lol: :lol: :lol: :wink: :mrgreen:

is ook wennen he dat je kind dingen zelf gaat regelen

ipv dat jij dat voor je kind doet

dat ie groot word, zelfstandig word

:lol: :lol: :lol: :lol: dat is inderdaad wennen ja :mrgreen:

Ik vind het sowieso moeilijk om hem los te laten :frowning:

@prinsjeJason wrote:

@babsje wrote:
ja precies, dat heb ik ook. En die onderhandelingsmethodes, om je te bescheuren soms :lol:

Ik vind het ook niet erg als ze samen onderhandelen.

Maar dat kind nam gewoon aan dat ze bij mij kon en ging spelen.

Ze ging gewoon naar de vrouw die haar ophaalde en zei ik ga bij Justin spelen.

Als ze nou eerst naar mij kwam en vragen of het ging dan had ik het ook anders gevonden.

Je moet wel goed lezen je begrijpt me verkeerd.

Soms doen kinderen dat op die manier, ik vind het wel grappig. Je moet ze een beetje sturen, natuurlijk eerst vragen aan de moeder in kwestie

ik ben ook niet zo’n hangmoeder hahaha, sommige moeders bij daphne uit de klas ook niet, dus samen is het dan wel weer leuk…

helaas moet ik wel op tijd op school staan, als ik later uit huis vertrek, kom ik gewoon niet door het verkeer heen, het is dan zo druk op de weg, dus ik ga op tijd uit huis weg en ben dus vroeg op school, meestal… ben ook wel eens te laat hoor…maar ik herken dat…

bij daphne in de groep worden noig niet zo druk afspraakjes gemaakt om te spelen, dat komt denk ik nog wel…vorige week is er wel een vriendinnetje geweest hier bij osn thuis, maar dat is ook ons nichtje :smiley:

Noah maakt nog niet zoveel afspraakje eigenlijk.

Hij heeft een paar deuren verder een klasgenootje wonen waar hij veel mee speelt en die zijn hier regelmatig binnen aan het spelen. Vind dit helemaal niet erg. Vind het wel gezellig eigenlijk!

Ik sta wel een kwartier van te voren bij school, omdat ik dan nog een normaal plekje kan vinden om te staan met mijn fiets. Als ik n.l. 5 minuten met de jongste op de arm moet staan heb ik geen rug meer over.

Dus sta ik met de fiets in de rij van de moeders.

Vind het ook gezellig om te babbelen met moeders hoor, maar ga er niet speciaal vroeg voor heen.

Hier nog geen vrienden/vriendinneboekjes gezien. Maar ja wat niet is kan nog kome he :wink:

Afgelopen zaterdag heb ik een hele morgen schoongemaakt op school en dan vind ik het wel weer erg leuk om allerlei moeders te spreken. Gewoon gezellig met een heel stel de school even soppen.

Haha, wel leuk om te lezen. Ik moest er ook echt even inkomen hoor hoe het allemaal werkt. Maar Lente heeft dus al vanaf het begin haast iedere dag iemand te spelen. Of ze gaat na school met iemand mee. De kinderen komen hand in hand naar buiten en vragen samen aan mij en die andere vader/moeder of het mag. Meestal spreken ze dat al af in de middagpauze. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent!

Hemeltjelief zeg, als ik dit zo lees krijg ik al de riedels. Nerine gaat volegen jaar naar school, maar wat een ongeschreven regels voor moeders…bekijk het, daar doe ik dus mooi niet aan mee. Dat gehang op het schoolplein deed ik toen ik 16 was, nu niet meer…heb genoeg te doen met 3 kids.

Hebben die moeders niks anders te doen of zo? :think:

wacht maar jij staat straks ook dingetjes te plannen op het schoolplein hoor :wink: t hoeft geen uren te duren maar wel handig om dan even de moeders te spreken over hoe en wat er mogelijk is…

Ja en ook fijn als er aangeboden wordt je kindje mee te nemen naar school, omdat jij doodziek bent! Je kunt tenslotte NIET je kind een paar daen thuis houden omdat jij ziek bent. Dus het heeft ook zijn voordelen :wink:

Enne vd week kwam mijn meissie hand in hand met een klasgenootje naar buiten: mama mag naomi bij mij spelen?? Uhhhh tja kan wel, maar dan moeten we even aan haar vader vragen als hij zo komt! Enne papa belde ff met haar mama, ja hoor als ze 1/2 5 thuis is,prima! Zo gaat het dus blijkbaar! :mrgreen: En omdat c. alleen is thuis, is het wel fijn voor haar om vriendinnetjes te hebben die komen spelen of zij daar. En zo komt moeders oo nog eens ergens over de vloer voor koffie, hihihihi! :wink:

Ja, dat snap ik wel…overleggen voor speeldate’s etc…hoort erbij en lijkt me ook superleuk. maar dat gehang ver voordat de school begint/uitgaat? Dat doe ik nu met de psz niet eens aangezien ik er nog 2 heb die er geen hol aanvinden om zo lang op hun zus te wachten. :think:

Ach, wie weet wordt ik uiteindelijk ook wel een hanggroepmama…helemaal als we verhuizen zal ik toch pogingen moeten doen tot contacten. :wink:

5 minuten voor en na schooltijd meestal, dus geen uren hoor! :mrgreen: En dan is het ook wel fijn als je de pappa,s en mama,s een beetje kent, als je kindje daar gaat spelen omdat hun kind haar vriendinnetje is. :wink:

en vergeet het parkeren niet… als je erg laat bent nergens meer plek :wink: