Iemand ervaring hier mee?

Vandaag ben ik 27 weken 2 dagen zwanger.

Maar al enkele weken heb ik last onder in mijn buik (rechts) .

Gynaecoloog zei dus vorige week dat het kon komen omdat ons ventje met zijn hoofdje daar lag.

Nu is hij denk ik gedraaid afgelopen dagen omdat er een aardverschuiving was in me buik. Je zag hele boel bewegen en ik voelde het ook duidelijk.

Nog steeds heb ik onwijs veel last van onder in me buik aan de rechter kant, maar ook de laatste dagen tintelen me handen gigantisch, en ben ik dag in dag uit misselijk vanaf het opstaan tot slapen gaan.

Enige wanneer ik geen pijn of last heb van mijn misselijkheid is als ik slaap.

Ook heb ik nu last boven in me buik, wat door trekt naar mijn rug.

Me buik is ook vaak onwijs hard…

Iemand ervaring??

Dat handen tintelen voor kan komen staat op de babyinfo bureaukalender die ik heb. Dus dat zal wel vaker voorkomen…

Dit staat erover op internet:

Vocht vasthouden (zeker als het warm weer is) hoort er voor veel vrouwen een beetje bij. Zoveel mogelijk met je benen omhoog zitten en ’s nachts het voeteneinde van je bed iets verhogen kan helpen. Een vervelende complicatie van dat extra vocht kan het Carpale Tunnelsyndroom zijn. Hierbij heb je last van tintelende vingers en dode handen. Dit wordt veroorzaakt doordat er in een tunneltje in je onderarm wat vocht zit. In dit tunneltje lopen alle zenuwen naar je vingers en handen. Door het vocht worden die zenuwen afgekneld, wat zorgt voor dode handen en tintelende vingers. Een heel vervelend gevoel dat ook ‘s nachts voor de nodige slapeloosheid kan zorgen. Soms kan het helpen door ’s avonds 10 minuten te oefenen met je vingers in warm water.

Had je de VK al gevraagd?

Nee, dat nog niet, maar ik houd (nog) geen vocht vast. :eh:

Ik kijk het vanmorgen nog even aan anders ga ik de Verloskundige bellen.

Ben namelijk echt al weken misselijk en overgeven en doen.

@Sweet-Love wrote:

Nee, dat nog niet, maar ik houd (nog) geen vocht vast. :eh:

Er stond bij verschillende websites bij dat het heel goed kan lijken dat je geen vocht vast houdt, dat je het niet merkt zeg maar, maar dat het in de zwangerschap wel heel goed zo kan zijn.

Hoop dat je ondertussen al wat wijzer bent en je beter voelt. Van misselijk zijn en overgeven voel je je zo ziekig en moe :( Pas ook op dat je niet uitdroogd he!

:hug: beterschap!

Kindje drukt bij mij tegen de maag, daardoor ben ik ook vaak misselijk, overgeefneigingen, maagzuur wat omhoog komt, misschien bij jou ook wel?

Vocht vasthouden merk je vaak niet zo veel van, alleen op t eind als het heel veel wordt krijg je last, dus kan best dat je last van je handen hebt nu, ik heb minder gevoel en laat heel vaak wat vallen daardoor, heel handig als je hoogzwanger bent hahaha