huishoudelijke hulp

@Karin2 wrote:

@hazze wrote:
omdat…?

Ik liever onze eigen zooi opruim en het niet prettig vind om iemand anders over de vloer te hebben die dat voor ons doet. Wij maken de zooi dus zorgen we er ook maar voor dat het weer netjes wordt. We hebben er de tijd ook wel voor. Nouja, ik heb de tijd er wel voor.

Je laat iemand heel prive in je leven en dat komt me te dichtbij voor iemand die mijn vriendin of familie niet is.

Ik vond het al vreselijk dat er een kraamverzorgende bij ons kwam die al het huishouden ging doen. Ik doe het gewoon liever zelf. Dat een vreemd iemand in mijn kasten komt vind ik een onplezierig idee.

Ik ben zo iemand denk ik die eerst gaat schoonmaken voordat de huishoudster komt :smiley:

En ik weet gewoon zeker dat de wc, badkamer en keuken hygienisch zijn schoongemaakt. Ik hoor wel eens verhalen hoe sommige mensen poetsen :sick:

Helemaal mee eens Karin2. Ik had dat ook met de kraamverzorgende. Met de was opvouwen (wat net anders ging dan ik gewend was),dus kon ik s avonds nog een keer gaan doen.

En alle dingen die van plaats werden verwisseld. Pffffff ik kan daar gewoon niet tegen hoor,dat een ander de boel terug plaatst naar waar het NIET stond :naughty: :naughty: :naughty:

Mijn sm betaald mijn schoonmaak 13 euro per uur. Het is echt te belachelijk voor woorden…Vind dat ten eerste een veel te hoog bedrag voor hetgeen ze moeten doen. En daarbij komt dat ze NIET kan schoonmaken.

Heb er al meerdere discussies met mijn sm over gehad en laat het nu maar gaan…

Hoi

Hier jammer genoeg geen schoonmaakster

10 euro maar ze komt sinds deze week nog maar om de week.

Ik vind het eigenlijk ook vrezelijk iemand in mijn huis.

Dus zodra ik het helemaal zelf weer kan gaat ze weg.

Gelukkig vind ze het zelf wel ok om langzaam af te bouwen en nu dus om de week te komen.

Maar ik ben ook geneigd al dingen te gaan schoonmaken voor ze komt hoor :silenced: .

En ik ben zo erg dat ik dingen PRECIES zo wil hebben en niet anders. Dus als zij natte was anders op hangt wordt ik daar helemaal niet blij van :oops: :silenced: erg hè :mrgreen: .

ik heb dat eigenlijk al als iemand anders spullen in mijn vaatwasser zet… en dan niet op de plekken die ik normaal gebruik… zodra die persoon dan weg is, doe ik het gauw opnieuw :oops:

@Karin2 wrote:

@hazze wrote:
omdat…?

Ik liever onze eigen zooi opruim en het niet prettig vind om iemand anders over de vloer te hebben die dat voor ons doet. Wij maken de zooi dus zorgen we er ook maar voor dat het weer netjes wordt. We hebben er de tijd ook wel voor. Nouja, ik heb de tijd er wel voor.

Je laat iemand heel prive in je leven en dat komt me te dichtbij voor iemand die mijn vriendin of familie niet is.

Ik vond het al vreselijk dat er een kraamverzorgende bij ons kwam die al het huishouden ging doen. Ik doe het gewoon liever zelf. Dat een vreemd iemand in mijn kasten komt vind ik een onplezierig idee.

Helemaal mijn idee! Ik hoef ook geen hh en ook ik vond het geen prettig gevoel toen de kraamhulp hier in mijn kasten zat.

Nee ik doe het ook liever zelf hoor.

Hier ook zelf!

Mijn moeder heeft wel eens geholpen toen ik geopereerd werd maar toen ik dus thuis was moest ik er bij staan omdat ze niet snapte hoe ik mijn handdoeken opvouwde. En als hubbie de boodschappen opruimt in de kelder kan ik ook niks meer terug vinden omdat hij ook alles anders neerzet als ik doe dus nee lekker zelf doen hier!!

Hier is de schoonmaakster eigenlijk gratis… IKZELF!

Niet dat ik daar nu een superheld in ben, maar het bijhouden gaat iedere dag een stukje beter…

Helaas nu weer iets minder… zit sinds gisterenavond spontaan met 2 zieken en die kleinste voelt zich ook niet optimaal :roll:

Dus uit dat werkster pakje en op zoek naar mijn zusterpakje :wink:

Ik heb geen schoonmaakhulp, gewoonweg omdat ik dat niet wil en niet nodig vind. Ik doe het allemaal wel zelf met de hulp van vriendlief zo nu en dan. Maar ik werk nog maar 10 uur per week dus vind ik het

normaal dat ik het meeste (bijna alles) zelf doe.

Mijn hulp komt om te poetsen, dus opruimen wassen strijken en vouwen doe ik zelf. Ze komt niet in mijn kasten, en dat de flesjes in de badkamer niet precies goed staan stoort me niet, dat zet ik dan wel goed als ze weg is.

Wat doet ze wel n die 3 uur?

Of boven of beneden alles afstoffen (wisselend) boven alles stofzuigen en de kinderkamers dwijlen, De badkamer volledig poetsen.

beneden stofzuigen dwijlen en het toilet poetsen. Eigenlijk is elke week het huis helemaal netjes schoon, maar opruimen moet je toch zelf doen, anders kan ze nergens bij om fatsoenlijk te poetsen.

Ik had dus idd meer moeite met de kraamhulp, die deed namelijk wel de was , en daar kan ik minder goed tegen :wink:

10 euro per urr 2 uur in de week. Ff het gros wegwerken en af en toe iets extra’s. Heerlijk!

hoi,

ik gratis, mijn moeder doet regelmatig wat voor me.

als ik niet wil dat ze wat doet wordt ze zelfs boos en is ze op haar … gestrapt.

Het lijkt mij ook wel wat hoor, iemand die het grote schoonmaakwerk zeg maar zou doen, zoals de badkamer enzo. Maar ja, hier dus ook geen schoonmaakhulp…

Ik ga mn man daar niet voor betalen hoor :naughty: :mrgreen:

Maar ik heb dus geen hulp,kan het heel goed alleen af!!! :stuck_out_tongue:

Ik doe ook alles zelf samen met mijn man. Die kan nl ook prima stofzuigen etc :mrgreen: en betalen doen we wel in natura :angel:

Had zelf ook heel lieve kraamzorg en er lag nog wel wat achterstallige was en strijk…maar doe het liefste alles zelf. Is voor mij ook nog eens therapeutisch, schoon huis, schoon hoofd etc.

En zelf doe ik dus de HH hulp bij mensen in huis doe een indicatie daarvoor hebben en staat geloof ik 12,20 p/u voor. En alles wat ik daar doe gaat in goed overleg want sommige dingen wil je natuurlijk niet ‘voor je’ gedaan hebben dus daar doe ik dan iets anders voor in de plaats :thumbup:

Oh ik schrik me rot van de prijzen…

Denk dat ik mijn baan op ga zeggen hahaha

Ik wil ook geen hh in mijn huis. Doe het graag (nou ja, graag :liar: ) zelf. Vind het niet prettig dat iemand anders mijn rommel komt opruimen.

En zeker niet voor die prijzen :shock: :shock: