Hoofdluis

Ik weet niet of het hier goed staat maarja dan word ie wel verplaatst he :mrgreen:

Op de peuterspeelzaal is hoofdluis ontdekt (bah heb al de hele tijd jeuk :lol: ) is er iets wat we nu al kunnen doen? Spul erin doen voor het geval dat we dadelijk allemaal onder zitten of wat zouden jullie doen wat is jullie ervaring daarmee ? Is voor mij namelijk de eerste keer en weet niet wat ik nu het beste kan doen,mijn moeder zegt alvast spul erin doen voor het geval :think:

Wat raden jullie me aan? HELP !!! :shifty: :shifty: :shifty:

Ik zou het niet zomaar vooraf al doen… elke dag goed nakijken en in het geval dat het zo is via apotheek iets halen en daar kan je meer uitleg krijgen :thumbup:

Hoi,

Ik zou er geen spul indoen als je nog niet hebt geconstateerd dat er luizen zijn. die beestjes worden nl. anders resistent voor het spul dat ze moet bestrijden.

Er zijn verschillende behandelmethodes, bij de apotheek weten ze diverse middeltjes.

De beste manier om te weten of je ze hebt, is je haar helemaal (pluk voor pluk) kammen met een netenkam (luizenkam staan de tanden te ver uit elkaar om neten te ontdekken)

en dan te kijken wat er uitkomt.

doe dat boven een wit vel papier. Dan zie je alles wat er uit je haar komt.

Als er dan neten of luizen in zitten, kun je langs de apotheek en vragen wat ze voor spul adviseren. Maar ook als je dat spul gebruikt, blijven kammen! Dan weet je ook zeker dat het spul de luizen en neten gedood heeft.

succes ermee.

Iedere dag uit school en dan de luizenkam er doorheen halen.

Mocht er een luis zijn overgelopen dan heb je hem al te pakken voordat ie eitjes kan gaan leggen. Wel even een goeie kam kopen, niet zo’n plastic maar een ijzeren.

Heb je al een luizencape voor de jas? een platic tas volstaat ook hoor.

Dus jas aan de kapstok en cape, of tasje oeroverheen hangen.

ik deed altijd teatree olie achter de oortjes en in de nek smeren, dat vinden luizen heel vies en ze gaan d’r dood van.

Kan je kopen bij de reformwinkel en de tuinen.

Verder kan je qua preventie niet meer doen dan dat.

edit wel nog 1 dingetje.

Luizen houden niet van vies haar. lekker gel of wax erin.

Niet iedere dag wassen en bij meisjes met lang haar staart in.

inderdaad de beste tip is al gegeven, ga niet te vroeg aan de slag met antiluizenmiddeltjes, ze helpen niet om het te voorkomen maar ze raken dus wel resistent als je te veel spullen gebruikt,

kammen, kammen en nog eens kammen…bij kinderen ( en ook jezelf) met krullen ( hier een ervaringsdeskundige met kroeskrullen haha) even natmaken de haren , goed de klitten eruit borstelen en dan met de netenkam erachteraan over de hoofdhuid en de gehele lengte van t haar…zo haal je luizen eruit voor ze meer ellende aanrichten…kom je ze WEL tegen…dan kun je altijd nog kijken voor een goed middel om ze te doden ( en vooral de neten uiteraard)

Je kan achter de oorlelletjes bij de haargrens en onderin de nek, alvast druppeltjes tea-tree olie doen… Kan geen kwaad, en het beschermt omdat luizen dat spul dus niet prettig vinden.

Dus zullen ze niet makkelijk overlopen!