hoeveel voeding?

hallo,

ik vroeg mij hoeveel flessen jullie kindjes krijgen/kregen met 6 maanden.

Tessa krijgt 4 flessen van 180cc maar lijkt niet zoveel zin te hebben in al haar flessen. ze eet wel goed groente en fruit. maar de nutrix pap rijstebloem lust ze niet dus kan van haar fles ook geen papje maken.

ben benieuwd hoe jullie dat doen.

liefs bianca

Misschien kun je langzamerhand over naar 3 flessen. Bij Jasmijn hebben we dat rond die tijd ook gedaan. 's morgens een fles, bij de boterham een kleiner flesje en dan 's avonds voor ze naar bed gaat nog 1. En de laatste deden we inderdaad ook met rijstebloem. Sinds kort geef ik 's avonds gewoon (een iets kleiner flesje) melk om ong. 19.30 uur. En is het de bedoeling dat ik 's morgens bambixpap geef. Maar dat wil nog niet zo lukken. Ze moet er een paar uur later vaak wat van spugen :sick: . Misschien vind jou dochtertje bambixpap wel heerlijk en kun je dat in plaats van de rijstebloem geven. Je hebt namelijk bambixpappen vanaf 6 maanden. Is ook in de fles te doen met wat minder schepjes. En anders gewoon lepelen vanaf een bordje. Succes :thumbup:

Emma krijgt 's ochtends 200 voeding + bambix gewoon van een bordje. En dan fruit, een fles van 200 cc, groente en yoghurt en nog een fles van 200 cc. Die 2 flessen gaan zelden leeg, dus ik gok dat ze zo’n 450 cc per dag aan voeding binnenkrijgt. Niet heel veel, maar ze doet het er prima op.

dank jullie wel voor jullie schema.

dus ze kan anders ook wel naar 3 flessen?

liefs bianca

Ik zou het gewoon proberen. Als het niet lukt omdat bijvoorbeeld de tijd tussen de flessen te lang is, kun je altijd weer terug naar 4 flessen. Wij zitten met Emma nou al ruim een maand op dit schema. In het begin had ze af en toe tussendoor honger, en dan gaf ik haar gewoon een klein flesje extra. Nu red ze het makkelijk tot de volgende voeding.

Liam zit al een dikke week op maar 2 flesjes. Het derde flesje hebben we maar gelaten voor wat het was, omdat hij er toch niet echt van dronk.

Dit is ongeveer zijn schema:

• 's morgens flesje van 220ml
  • rond 11u grote portie groentepap
  • rond 3 u een grote portie fruitpap
  • als wij aan het eten zijn wat fruitsap en een rijstkoekje
  • 's avonds fles van 250ml

Ik heb er ook al aan gedacht om ipv melk een vaster papje te geven tussendoor, maar dan komt het zo kort voor zijn avondpapje. Als hij honger heeft, zal hij het wel laten weten en dan krijgt hij onmiddellijk eten.

mama debby bedankt voor jouw schema.

aan jouw schema te zien maak ik mij zorgen om niks.

ik dacht en las dat een baby van 6 maanden nog 4 flesvoedingen moest krijgen maar als ik zo de reacties lees is dat ook niet waar.

zo zie je maar weer elk kind is anders.

liefs bianca

mijn dochter luste ook geen nutrix pap maar ik gaf haar ipv nutrix een pyama papje ik geloof dat die van de nestle zijn en ik gaf dan het banaan papje de vanille luste ze niet en de biscuit die dronk ze wel maar de banaan had ze liever

en ik moet zeggen die krijgt ze af en toe nog wel eens smorgens of zo dan vind ze dat nog wel eens lekekr :inlove: :inlove: