hoeveel uur door slapen?

Maris is nu bijna 3 maanden maar hoeveel uur mag ze nu slapen achter elkaar?

Rond 20:00 uur geef ik de borst en dan na bed en om 24:00 uur maak ik haar wakker voor de laatste voeding.

Maar ze is niet wakker te krijgen het duurt langer dan 10 min voordat ik haar eindelijk wakker heb.

ik vind het sneu voor haar dat ik haar wakker maak voor de voeding.

Soms slaapt ze tot 6:00 uur maar vaak ik ze om 4:00 uur ook wakker

Zou ik haar gewoon maar laten slapen en kijken wanneer ze wakker wordt uit haar zelf?

Hoe doen/deden jullie dat?

liefs

Ik weet ook nog dat omslagpunt. Het wakker maken om 23:00 werd steeds moeilijker. En of ik de voeding nu wel om 23:00 deed, of die oversloeg. Ze werd toch wel om 4:00 wakker (ze kreeg BV, dus had toen weer honger). Dus toen was de keus makkelijk gemaaakt: lekker laten liggen!

Groetjes Nienke

Dat moment hadden wij ook: om 22:30 was Jasper niet wakker te krijgen en ook al dronk ie toen goed, om 2:00 werd ie toch weer wakker.

Dus toen zijn wij ook gestopt met het wakker maken, MAAR na een aantal weken werd hij dan vanzelf al om 24:00 wakker, EN om 2:00 en dan ook weer om 4:00 en vanaf 6:00 was het helemaal over :roll: Dus ik was helemaal :zzz: :zzz: :zzz: . Nu maak ik hem toch weer rond 22:00 wakker, dan slaapt hij meestal tot half 3 en dan weer tot 6 uur. Beter :thumbup:

Het is dus een kwestie van uitproberen denk ik :think: Bij het ene kind werkt het wel, bij een ander niet.

Maud gaat rond 8 uur naar bed en we kijken dan wel hoelaat ze komt. Vannacht was ze er om 3.15 uur en daarna om 8.15 uur :thumbup:

We hebben 1x geprobeerd om ze om 22 uur te laten drinken, en toen kwam ze ook gewoon weer om 3 uur.

Als ze honger geeft komt ze vanzelf, zo komt ze 1x en dan weer 2 x per nacht. Maar om 8 uur is ze echt knock out, en we kijken maar iedere nacht hoe het loopt.

Als je kindje een goed gewicht heeft, kun je haar gewoon laten doorslapen. als e echt zo vast slaapt dat ie niet wakker te krijgen is, heeft ze waarschijnlijk geen honger. dan wordt ze vanzelf wakker wanneer ze weer honger heeft.

zo hadden wij alex rond 3 maanden een keer om 19.00 de borst gegeven. Meestal word ie dan vanzelf wakker rond 22.00 voor nog een laatste keer. Maar toen niet wakker te krijgen, dus hebben we hem laten slapen. hij werd pas om 6.00 wakker :shock:

En vanaf 3 maanden sliep ie nachts van 20.00 tot 6.30

Dus ik denk dat je het even uit moet proberen wat bij jouw kindje werkt

bedankt voor de antwoorden :-*

ik heb haar net op bed en ik laat haar doorslapen en ik kijk wel wanneer ze wakker word

en hoe is het gegaan??

ik heb haar weer wakker gemaakt om 24:00 uur :oops: ik durfde het nog niet aan

de cb geeft al advies ook nog even wakker maken

maris is bijna 3 maanden vanaf dan ga ik het proberen

Benthe is inmiddels drie maand, maar die wil echt een fles om twaalf uur…

Laatst sliep ze 's ochtends door tot negen uur, dus ik dacht dat ze er wel klaar voor was om 's avonds de laatste fles eerder te krijgen…

Ik heb haar om half twaalf een fles gegeven, dacht: is de overgan niet zo groot…

Was mevrouw om 4.55 wakker :shock:

Waarom ze het niet accepteerd. ik heb géén idee… Zou het wel willen weten, want ik zou best wat eerder naar bed willen…

euh, wakker maken, dat doe ik dus niet.

Lotte slaapt meestal door en ook erg lang. Gisteren bv. sliep ze om 21u, heb haar slapend nog om 22u30 laten drinken en om 8u30 werd ze pas weer wakker.

Ze is op 9 weken tijd van 3,270 kg naar 5,900 kg gegaan dus lijkt me dik in orde.

ik laat haar trouwens ook slapend drinken dat wel dus helemaal wakker maken doe ik niet meer

maar toch wel dat slokje rond 23:00 a 24:00 uur

Hoi, vanaf haar geboorte slaapt mijn meis al door… I.v.m. keizersnede heb ik 5 dagen in het zkhuis gelegen en daar werd ik om de paar uur wakker gemaakt om te voeden… Toen ik thuis was zei de kraamhulp gelijk als ze niet wakker wil/kan worden om te drinken heeft ze geen honger… laat maar lekker slapen… als er maar niet meer dan 8 uur tussen zit… zo gezegd zo gedaan… ze is nooit wakker geworden voor een voeding… ze kreeg de laatste altijd rond 23.00 uur en kwam idd rond zevenen…

Lev krijgt rond 23.30 uur een laatste voeding en slaapt dan tot 4.30 uur.

Dus ik heb niet de illusie dat als ik m laat slapen als ik naar boven gaat, dat hij dan lekker de hele nacht door slaapt. Hij heeft die nachtvoeding nog nodig denk ik.

Quinten slaapt van 21:00 tot 5:00 uur. Als ik de laatste fles later doe dan slaapt ie ook tot 5:00 uur.

Van het cb mag ie 8 uur doorslapen… dat doet ie dus precies. En als het iets langer is dan maakt het mij ook niet uit hoor.

Ik dacht het helemaal gemaakt te hebben, hihihi, een aantal weken lang sliep Lotte van 20:30 tot 24:00 en dan weer tot 8:00 !!! Wij helemaal blij… maar sinds een week of 3 heeft ze alles weer omgegooid en komt ze om 5 uur al :shock:

Ik ben vanaf vandaag weer aan het werk en denk dat ik haar maar gewoon door ga laten slapen en niet meer “wakker” maak om 24:00. Dan kan ik eerder naar bed en heb ik waarschijnlijk ergens in de nacht wel een voeding… maar dan heb ik in ieder geval al een flink aantal uren geslapen :smiley:

Overdag hou ik nu structureel 13:00 tot 16:00 slapen aan en dat gaat goed. Ze wordt wel af en toe wakker maar gaat zelf weer slapen na een minuutje of zo.

Hopelijk kan ik ook zo’n slaapje structureel gaan inlassen in de ochtend, dan heeft ze al een behoorlijk ritme en kan ik tussendoor werken (heb kantoor aan huis)

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Elyze drinkt tussen 8 en 9 nog bij me en dan komt ze rond 5 uur weer, soms half 6.

Volgens mij mag dit gewoon.

Elise maak ik niet wakker en geloof ook maar 2x wakker gemaakt voor voeding… Als ze om half 10 uur haar laatste voeding krijgt, slaapt ze zo door tot 6 uur, krijgt zo om 11 ur haar laatste voeding, dan krijgt ze het zelfs voor elkaar om tot 7, half 8, soms 8 uur door te slapen… ze slaapt dus zo’n 8 uur achter elkaar… als ik haar voed om 6 uur, slaapt ze daarna weer makkelijk in en slaapt ze dan nog 4 uut ongeveer, tot een uurtje of 10 en dan is het de tijd dat we haar moeten gaan bezig houden,want dan wil mevrouw eigenlijk niet meer slapen, alleen maar aandacht voor haar, in armen, tegenwoordig accepteerd ze toch wel een minuut of 5 de box, dus nog ff tijd om een was snel in de wasmachine te doen, enz. Maar langer… nee, dat wil mevrouw niet. af en toe slaapt mevrouw tussendoor (hazenslaapjes ) en rond uurtje of 4, half 5 word ze wel jengelig en gaat ze ff naar bed… maar niet van harte!

maar, 's nachts gaat het dus perfect!

gr. Louise