Hoeveel uren slaap per 24 uur?

Ik heb een dochtertje, Simone, van ruim 6 weken. Dit is ons derde kind. De eerste 2 sliepen allebei een uur of 19 per 24 uur, maar Simone is een zeer slechte slaper. Ze huilt ook veel en wil overdag het liefst bij mama liggen. Dit ben ik niet gewend van die andere twee en ik krijg maar geen structuur (voor zover je daar van kunt spreken bij deze leeftijd) in de dagen, waarin ik dus ook die oudste twee aandacht moet geven…

Ik ben erg benieuwd naar hoeveel uur jullie baby’s slapen in de loop van 24 uur en hoe dat over de dag verdeeld is.

Mama’s met meer kinderen: hoe kwamen jullie de dag door met een baby die niet veel slaapt?

Mijn 1ste dochtertje sliep wel 20 uur per dag de eerste tijd.

Mijn 2de meisje, sliep de 1ste maand nauwelijks, sliep tussen de 8 a 10 uur, en meer echt niet, en de rest van de tijd dat ze wakker was huilde ze.

Om gek van te worden :wall:

En hoe we de dag door kwamen, vooral heel erg moe.

Deed met hubbie om en om de nacht, anders was het echt niet te doen. En beide leefde we gewoon naar toe naar de nacht dat we in bed konden blijven liggen. Wel wakker, want ze krijste heel de straat bij elkaar.

Met 7 weken kwam er hier een beetje een ritme in. En slaapt ook vanaf die tijd door.

Mijn jongste was ook niet zo van het slapen. Wij hebben haar toen ingebakerd. Dat hielp erg goed. Maar ik heb regelmatig haar tegen me aangehouden zodat ze lekker op mij lag te slapen. Heerlijk vond ik dat.

Dat knuffelen mis ik nog wel eens.

de 1e sliep altijd, 2e sliep overdag amper tot niet. Tot ik er achter kwam dat hij reflux had, hiervoor naar een osteopaat geweest en sindsdien had ik weer een slaapkoppie

De oudste sliep in het begin maar 5 uur op een dag :shock: ben toen hij 4 weken oud was naar een ostheopaath geweest en zijn gaan inbakeren…wat een verschil, toen sliep hij ineens 5 uur achter elkaar, een week later hadden we denk ik wel een normaal ritme te pakken en sliep hij in totaal een uurtje of 15 per dag.

De jongste sliep van begin af aan een uurtje of 18 per dag (soms zelfs meer)

Als zij het liefst bij mama wil zijn (geef dr eens ongelijk :wink: ), dan zou je aan een draagdoek kunnen denken. Zij ruikt/voelt jou en is dus rustiger en jij hebt je handen vrij voor andere dingen. Win-win! :slight_smile:

Mijn jongste is nu 8 weken en heeft eignelijk nog hetzelfde ritme als bij 6 weken.

''s morgens even wakker worden voor de voeding en meteen weer doorslapen. de late ochtend voeding alles bij elkaar een uurtje wakker. de middag voeding ook. Aan het begin van de avodn nog een voeding en dan vaak nog even 1 uurtje slapen. dan werd ze weer wakker en bleef dat tot een uur of 11. van 19 uur tot 23 uur zeg maar.

We bakeren haar wel in.

Als ze lang wakker is (huiluurtje) idd. vaak in een draagdoek. Ik zou het inbakeren proberen, zo lnag wakker is wel erg lang en voor beide niet fijn denk ik!

sterkte