Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en slaapt nog 3 keer overdag:
Van 10:00 - 11:30 uur, van 13:30 - 14:30 uur en van 16:30 - 17:30 uur. Maarrrr… De laatste tijd slaapt ze niet meer als ik haar om 16:30 uur naar haar bedje breng. Na 10 minuten huilen haal ik haar er dan maar weer uit. Ik neem haar weer mee naar beneden om met haar te spelen of ik leg haar in de box. Maar dat betekent dan wel dat ze van 14:30 tot 20:00 uur wakker is (om 20:00 uur krijgt ze haar fles en is het haar bedtijd). 5,5 uur wakker is veel te lang voor zo’n klein meisje! Ik merk het ook aan haar, want rond 19:00 uur is ze echt kapot…!
Nu zit ik te denken om haar slapies terug te brengen naar 2 keer per dag. Ik zou haar dan bijvoorbeeld kunnen laten slapen van 10:00 - 11:30 uur en van 15:00 - 16:00 uur. Dan is de tijd tussen haar laatste middagslaapje en reguliere bedtijd niet zo lang.
Klinkt dit een beetje logisch? :think:
je kunt proberen hoe ze hierop reageert. bij ons hetzelfde soort probleem. Wat je ook kunt doen is haar om 19.00 uur de laatstefles geven en dan op bed doen. Een uurtje eerder naar bed dus.
Zo gaat het bij ons nu: 9.30-10.30 slapen 13.30-15.00 slapen en om 18.45 laatste fles en dan op bed. soms slaapt alex wat minder lang en dan gaat ie nog wel van 17-18 slapen. En wat later op bed, 20.00.
Hier ook twee slaapjes per dag.
Finn gaat slapen als ik de middelste naar school heb gebracht (zo rond negen uur dus) en wordt vaak pas rond kwart voor elf weer wakker. Dan blijft hij wakker tot ik Basten weer naar school heb gebracht (rond half twee) en gaat hij slapen tot een uurtje of 3.
Daarna wordt er niet meer geslapen.
Om kwart over zes/half zeven gaat Finn in bad, daarna zijn fles en dan zijn bed in. Meestal ligt hij dus om 19.00 uur in zijn bed.
Wat ik in jouw geval zou doen? Gewoon die laatste fles wat vervroegen. Kijken hoe ze het daar op gaat doen.
Succes!
toen daan terugging naar twee slaapjes, verschoof zijn avondbedtijd ook naar 19.00… later nog heb ik die laatste fles eraf gehaald, en gaat hij tussen 18 en 19 naar bed… Slaapt dan ook een klokje rond, en nog langer
Hij gaat ongeveer om 9.30-10.00 tot 11.30 ofzo… en dan rond 15.00 nog een keer (of eerder) tot een uur of 16 of 16.30
als ik je verhaal zo lees geeft ze het zelf al helemaal aan; het derde slaapje laten vervallen en om 19:00 naar bed! succes