Hoeveel cc kolven jullie per keer :think: en kolven jullie beide borsten.
Ik kolf meestal maar 1x op het werk omdat ik korte diensten draai en Ivan dus 1x voeding met de fles krijgt.
Ik kolf rond 17.00, meestal haal ik 180 uit 1 borst na 20 en kolf ik nog 5 min de andere borst en haal ik totaal tussen de 220/240 eruit
Vanochtend had ik cursus en moest ik dus ook 's ochtends kolven haalde ik 260 cc uit 1 borst. (ik moest stoppen flesje was vol)
Is dat genoeg :think: of haal ik er te weinig uit
Lijkt mij meer dan genoeg!! Ik probeer in totaal altijd te kolven wat Josephine op het kinderdagverblijf drinkt.
Ik kijk wat ik de eerste keer kolf en pas daar het aantal kolfbeurten op aan. Ze dronk altijd 3 voedingen van 180cc (is niet veel weet ik), dus ik probeerde altijd rond de 540cc te kolven. Dat lukte meestal ook wel. Soms iets meer, soms iets minder. De laatste tijd drinkt ze minder, komt denk ik onder andere door de bijvoeding, maar ze dronk de laatste tijd wel errug weinig (90, 100 en 110 de laatste keer). Dus ik probeer nu 2 voedingen van 160-180cc te kolven. Dat lukt tot nu toe prima.
:shock: Das veel! Dat heb ik nooit gehaald! Ik had altijd minder dan wat Ralf dronk als ik ging werken. Ik vond dat niet erg, ik weet dat het normaal is dat de kolf er minder uit haalt dan je kind. Dus ik denk dat je dik tevreden kan zijn :thumbup: !
Wauw :shock: , dat is wel veel! Kan ik :mrgreen: op zijn!
Ik kolf zo vaak als mogelijk (dubbel electrisch); op normale werkdagen tussen 9 en 5 uur kolf ik 4 X. De eerste keer krijg ik er ongeveer 180 cc uit en de laatste keer maar iets van 60 cc. Vind ik wel vervelend. Wou dat ik er elke keer iets van 200 uit kreeg.
Heb wel vier weken terug een flinke borstontsteking gehad en merk dat ik daarna langzaam steeds ietsje meer kan kolven.
Nu kolf ik niet meer 540 hoor! Maar nu drinkt Josephine nog maar twee voedingen, hoewel ik de laatste dagen dus wel weer 400cc kolfde in 2 keer. Ook dubbel elektrisch trouwens.
De eerste keer is altijd het meeste productief en als ik vier keer kolfde dan had ik de laatste keer ook altijd maar zo weinig.
hier vorige maand ook 540, nu nog maar max 350 per dag!
karin, goeie opbrengst hoor!!