jeeeeeeeeeee, wat een gewichten zeg… :shock:
Peter was ook wel aan de maat, in die zin dat hij 4360 was en 57 cm lang bij geboorte. Hij was ook een hongerige baby, dus we hebben heel wat truukjes moeten gebruiken om hem tevreden te houden tot 5 maanden en een paar dagen, toen zijn we toch maar gaan bijvoeden.
Maar die hoge gewichten heeft hij nooit gehaald hoor…
Hij was met 1 jaar oud 10 kilo… gewoon “normaal”
Michel is ook ter wereld gekomen met 4200 gram en is aardig hongerig.
Ik vraag me nu echt af hoe sommige kinderen zulke gewichten halen… ik heb het nooit voor elkaar gekregen en mijn kinderen kunnen best wat meer vet hebben :mrgreen:
is het dan toch gewoon aanleg ofzo? :shifty:
Tja aanleg Cell… ik weet het niet…misschien… Dat moet je dan toch geerft hebben neem ik aan… Ik weet niet of je man flink is, maar ik lees her en der wel eens dat jij dat wel bent, dus dan gaat die vlieger niet zo op he ? Dan zouden jouw kids ook meer spekkies moeten hebben als het een erfelijke aanleg betrof…
Ik ben maar 1.65 en weeg 63 kilo. Heb een vreselijk uit de kluiten gewassen dochter nu (vooral qua lengte) dus ja… Die lengte heeft ze zowel niet van mijn man en al helemaal niet van mij…
Ach, onze oudts zoon woog dit ook maar was 4 cm kleiner. Nu is hij bijna 4 en weegt nog geen 16 kilo. Dus ik denk dat het wel goed komt uiteindelijk…
10 manden en 9,5 kilo maar…ze is wel aan de korte kant dus een klein proppie :mrgreen:
Nee Cell, hier ook geen sprake van aanleg denk ik :think:
Ik heb 4 kindjes die 'klein 'van stuk zijn, en 1 reuzebaby :mrgreen:
Van ons kan hij het niet hebben, ik ben zelf 1,67 en 63 kg. Mijn partner is een turf hoger en weegt 73 kg. Niemand had ooit verwacht dat ik een kind zou baren van bijna 10 pond.
Mijn zoon van 22 maanden is ook maar een mini-mens: Rond de 10 kg en 77 cm. ( ongeveer )
Ik vrees dus ook dat mijn jongste zoon zijn oudere broer voorbij zal gaan :shifty:
FF off topic PIENTJE:
Waar koop jij je broeken :think: . Voor korte pootjes zijn moeilijk broeken te vinden, of ben ik de enige met dat probleem? :lol:
On topic maar weer :shifty:
@Pippi wrote:
Ik ben de trotse moeder van een typisch gevalletje “Hollandse welvaart”.
Met 5 maand woog hij 8,5 kilo.
Hij is nu 6,5 maand en moet over een week naar het CB. Vrees dat hij wel wat gegroeid is.
Maar wat wegen jullie Ukkies eigenlijk zo ongeveer?
Dit woog Luca met 8 maanden :lol: :lol:
@Cell wrote:
.
Ik vraag me nu echt af hoe sommige kinderen zulke gewichten halen… ik heb het nooit voor elkaar gekregen en mijn kinderen kunnen best wat meer vet hebben :mrgreen:
is het dan toch gewoon aanleg ofzo? :shifty:
Hier is sprake van aanleg zal even een stukje van gisteren quoten
De cb arts net ook toen ik binnen kwam was een van het eerste wat ze zei " zo dat is echt hollands welvaren", toen vroeg ze daarna wat hij dan wel niet op een dag eet, vond ze dat te weinig.
Ik moet NU echt fruit erbij gaan geven, hij moet tussen de middag een bord pap krijgen en hij mocht nu al op een brood korstje sabbelen :think: vond het zo tegenstrijdig eerst vind ze hem nogal aan de forse kant en nu zou ze hem vol willen proppen . :shock: Ik doe gewoon wat ik vind dat goed voor hem is.
Merlijn krijgt dit nu op een dag
200cc flesvoeding
200cc flesvoeding
1/3 potje groente
200 cc flesvoeding
240cc flesvoeding met 4 schepjes nutrix
Ik ben idd veel te zwaar, maar bij mij is het geen aanleg hoor. Ik was tot mijn 12e een zeer normaal kind van postuur. Maar ik ontwikkelde een binge eating disorder. Dus ik heb het mijzelf aangedaan. Ik ben dan ook al 9 jaar zeer stabiel in mijn gewicht, nouja, er is vanaf gegaan, maar zwaarder word ik niet meer.
Ruud is een ieletje, die kan eten wat hij wil maar komt niet boven de 75 kilo uit en is 1.78 lang.
Dat beide jongens redelijk lang zijn kunnen ze wel van mijn genenpool hebben, mijn oom is 2 meter, mijn neef 2,04 en mijn broer 1,96. Maar niemand is verder echt te zwaar.
Dus ws hebben de kinderen toch gewoon de aanleg niet.
Verder weet ik wel dat heel veel kinderen het eraf lopen als ze eenmaal gaan lopen en dat het meestal wel goed komt. Maar van sommige gewichten schrik ik toch hoor… 3 jaar en 19 kilo… wooo
Ik ken helaas toch ook wel peuters en kleuters die veel te zwaar zijn en dat was dan ook in de babytijd al zo… dus zo heeeel optimistisch ben ik niet altijd…
Ik ken een meisje van nu 4 die echt dik 30 kilo weegt, er behoorlijk stevig uitziet en mede daardoor een grote schoenmaat heeft.
Ze eet ook echt alles wat los en vast zit. Dat zou ik toch niet graag zien hoor. Peter kan ook echt veel eten, geef hem fiat en hij eet 4 boterhammen tussen de middag. Maar dat mag hij van ons dus niet.
2 boterhammen en een plak ontbijtkoek en dan heb ik liever dat hij om 3 uur smiddags nog es 2 boterhammen eet, dan 4 in 1 keer… een maag kan oprekken en dan word de honger ook groter.
Ik geloof dat we het hier wel over baby’s hebben die een “normaal” eetpatroon hebben Cell (althans daar ga ik vanuit) , dus de voorbeelden van kinderen van 4 die nog steeds te dik zijn hebben waarschijnlijk een andere oorzaak. Ik denk dat als we hier een polletje houden over “lekkere dikke spekbaby’s’” en dan het gewicht van 3/4 jaar later erbij zetten dat het gros gewoon bijtrekt. Oke, de familie’s die 4 maal per week de frietpan aanzetten en vissticks uit diezelfde pan “een gezonde VISmaaltijd” vinden daargelaten :mrgreen: Maar natuurlijk zijn er ook best gevallen welke als baby al worden vetgemest :roll:
Anita, zal je wel ff een PB sturen straks over die broeken …
Valerio = 10 maanden en weegt dik 8 kilo
let op: 3 maanden te vroeg geboren dus qwa groei is hij 7 maanden!
3 maanden, 65 cm en 6.5 kg
Stijn is nu bijna 3 maand, 51 cm en 4,2 kilo.
Maar wel met een valse start. Geboren met 32+5 wkn.
Geboortegewicht 1824 en 41 cm
Ik heb ook een hollands welvaren.
Een lekker binky van 7mnd en bijna 11kl
Met de geboorte ook een flinke geweest dus ja dat gaat gewoon door he met de groei.
Hier gaat ie vooral de lengte in geloof ik :roll:
9 maand 76,5 cm :shock: en bijna 10 kg.
Marit was met 10 maand 70 cm en 9300…
ik denk dat ze nu zo`n 72 cm en 9800 gram is…vlgd week vrijdag weer riching cb dus dan weten we het weer
Afgelopen week ook weer bij het cb geweest, 76,5 cm en 10.470 kg.
11 maanden, 11 kilo 8)
Bijna 11 maand, 71 cm en bijna 8,5 kilo
Ze is echt heel klein
We zijn toevallig net vanmorgen weer naar het CB geweest.
Hier ook een echte ukkepuk, met 2 jaar en 2 maanden is ze nu 10,7 kilo en 86 cm.
Yeline is 2,5 jaar geweest en vorige week was ze 11.5 kg en 90 cm
Ben net geweest met beide heren!!
Matthijs 12-09-2005 weegt 17,8 kilo en is 101 cm.
Thymen 12-06-2008 weegt 7390 gram en is 64,5 cm.
2 flinke jongens dus whahhahaha :inlove: