Hoe te stoppen met spetteren?

Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar Jasmijn heeft sinds een tijdje een nieuw spelletje uitgevonden. Spetteren met haar mond. :eh: Als jullie snappen wat ik bedoel? Ze doet haar tong tussen haar lippen en dan blazen. Op zich een leuk spelletje…maar niet als ik haar haar eten geef :thumbdown: :naughty: . Als ik zeg dat ze dat niet mag doen, of ik zeg; Nee! :evil: dan trekt ze zich daar niks van aan en begint juist te lachen :lol: :roll: . Met als gevolg dat alles smerig is en volgespetterd. Hoe krijg ik haar dat nu afgeleerd? Of zou ze nog te jong zijn om te snappen dat het niet mag?

gaat vanzelf weer over als je het negeert :mrgreen:

Ik zou een stukje tape over haar mondje plakken 8) :wink:

Nee, ik vrees helaas voor je dat dit een fase is waar je doorheen moet :lol: Misschien niet teveel aandacht aan besteden als ze het doet, want dan is het natuurlijk een leuk spelletje.

Misschien hebben de mama’s van oudere kindjes wel tips.

Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht, negeren. Dat maar eens proberen dan :roll:

Hoi!

Onze zoon (ook 9 maanden) deed dat ook. En nog steeds wel eens… :lol:

Eigenlijk kun je er niet heel veel tegen doen volgens mij, maar wat wel een beetje helpt is (zoals al eerder gezegd) gewoon negeren en ook even stoppen met voeren. Met drinken geven uit een beker werkt dit ook wel (hij heeft nu ondekt dat het heel leuk is om te bellen blazen in het drinken). Maar met meer dingetjes merk ik dat corrigeren vaak averechts werkt; maakt het alleen maar interessanter. Is’ie denk ik nog te jong voor (maar heb geen oudere kinderen, dus ook nog niet veel ervaring mee :wink: ).

Moet altijd wel erg mijn best doen om niet te lachen, want ondanks de troep, vind ik het wel erg grappig :inlove:

Esmee deed het ook toen…idd negeren…

Ik ging soms nog een stapje verder…negeren en dan haar bordje op tafel zetten en gewoon naar buiten kijken…als ik daarna weer verder ging deed ze het niet meer…en als dat wel zo was zette ik het bordje weer weg…net zolang tot ze het niet meer deed…

Heeft wel even een paar dagen geduurd hoor voor ze er echt vanaf was…

succes!

O nou ik negeer dat niet hoor…boze nee en mijn vinger tegen haar wang dat ik dat bedoelde met nee…

Keek ze me verbaasd aan…

Hapte ze weer en als ze het dan niet doet juist heel enthousiast doen en dat bij iedere hap dat ze het NIET deed…vond ze al snel een veel leuker spelletje :mrgreen: positieve aandacht is leuker als negatieve :wink:

hier heb benthe het gelukkig nog niet tijdens het eten gedaan :roll: