Hoe te doen met de vloer? Foto's nieuwe voorgevel

Mijn droom gaat uitkomen: ik krijg in mijn toograam openslaande tuindeuren!!!



Wij wonen op een oude boerderij en ons woonkamerraam is de oude staldeur. Wat dus inhoudt dat het raam vanaf de grond vier meter hoog is en drie meter breed.

Nu bestaat de onderste meter uit buitenmuur en binnen mijn vensterbank.

En dat gaat dus weg, om daar de openslaande deuren te plaatsen, tegelijk met het nieuwe kozijn, met eindelijk dubbelglas.



Maarrrrr: we hebben afgelopen kerst laminaat gelegd. En dat ligt tot de vensterbank.

Dus als we straks de deuren hebben komen we een stuk laminaat te kort.



Het ligt gelegd vanaf het raam, dus als je voor het raam staat, kijk je op de lange plank.



Nou zijn er opties:


we kunnen alles vanaf de muur loshalen en de te korte planken vervangen. Gelukkig hebben we nog genoeg over. Maar ik zie best op tegen al dat extra werk…


#we kunnen proberen plankdelen er in te schuiven, vanaf het raam, maar of dat zal gaan lukken.

#waar ik ook aan heb zitten denken is om het laminaat recht af te zagen, zelfs iets meer de kamer in en er een mooi stuk droogloopmat of zo te maken.....

Maar ik weet dus niet wat de beste en/of mooiste oplossing is....

Jullie wel?

ik denk dat de meest praktische oplossing eren droogloopmat is… (is meteen een mooie oplossing voor ingelopen vuil.)



de mooiste oplossing zal weghalen en opnieuw leggen zijn.

zelf zou ik dan toch echt kiezen voor stukje loshalen en de korte planken vervangen voor de langere die je nog hebt liggen.



Misschien wel even wat meer werk, maar dan heb je wel een mooie vloer bij je mooie openslaande deuren :thumbup: .



Vind zelf een droogloopmat in de woonkamer ook niet echt mooi (of echt niet mooi :shifty: ).

Maar we zijn aan die kan beginnen te leggen, kunnen we dan wel vanaf die kant loshalen? Of moeten we dan echt helemaal van de kant waar we zijn geeindigd zijn, los gaan halen?

Ik heb geen verstand van laminaat, maar een droogloopmat lijkt me persoonlijk niet mooi hoor. Ik zou toch voor wat meer werk gaan. Daar heb je jaren plezier van.



Veel succes… Enne… straks wel foto’s showen he!

Kan wel een link geven, waar we foto´s hebben staan van hoe het is en hoe het gaat worden…

Handig, een man die met computers kan :wink:



Edit beheer: link verwijderd

Eh, ik kan niks zien… :think:

@meisje1974 wrote:

Ik heb geen verstand van laminaat, maar een droogloopmat lijkt me persoonlijk niet mooi hoor. Ik zou toch voor wat meer werk gaan. Daar heb je jaren plezier van.



Veel succes… Enne… straks wel foto’s showen he!






Ja, dat denk ik ook.

Je kan het laminaat altijd vanaf de muurzijde weer loshalen, daar heb je als het goed is een cm ofzo speling. Je moet alleen even weten vanaf welke muurkant je m losmaakt ivm het uitklikken. (Anders maak je de klikverbinding stuk uiteraard)

Eh…ik zou dus ook de korte stukjes verwijderen en vervangen door nieuwe, helemaal omdat de vloer er nog maar een halfjaar in ligt. Dan heb je uiteindelijk het mooiste resultaat :thumbup:

hehe, we hebben eindelijk de foto’s gevonden… van hoe het is en impressie hoe het gaat worden…

En dan mijn droom!!!

wauw… :shock: :clap:

wauw… :shock: :clap:

Heeeerlijk :inlove: :thumbup: Ziet er uit als een heel fijn huis :thumbup:

Dat gaat echt heel mooi worden volgens mij!



Openslaande deuren… dat zou ik ook wel willen… (droomt nog even verder…)

Mooi Maris :inlove: :thumbup:

vooral de achterkant :inlove:



wel een kosten plaatje zeg :think:

doe je er ook nog glas in lood in ?

Heel mooi idd!!!

Hey Mel, het is beide aan de voorkant…



Als je voor het huis staat heb je links de voordeur en dan rechts het toograam… zal eens kijken of ik een overzichtsfoto heb…



Is van toen we het net kochten. Inmiddels staat er een mooie groene schutting tussen ons en de buren en is onze tuin wat opgeknapt, maar nog zeker niet klaar…

wat een apart huis! Is het vroeger ´iets´ geweest?



Dat toograam is echt geweldig :inlove:

Enne…openslaande deuren is heerlijk! Ik zou niet anders meer willen :mrgreen:

Vroeger was het een grote boerderij/havezathe. Dinxperlo is erom heen gebouwd.



Het hoge gedeelte was het herenhuis en het gedeelte wat wij hebben was de stal. Het toograam was de staldeur waar ze met paard en wagen in konden. De groene houten luiken boven (zijn inmiddels vervangen door een raam) was de opening van de hooizolder.