Tot mijn grote schrik zag ik vandaag bij mij op het werk in de spiegel een beginnend buikje?!?
Kan dat eigenlijk al zo vroeg wel?
Vóór deze zwangerschap heb ik 1 hele zwangerschap en een MK gehad met 10 weken. De MK is nu 3 maanden geleden.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik het bij de MK-zwangerschap (om het maar even zo te noemen) ook al zo vroeg een buikje had.
Het is wel méér als het avond is en minder overdag, maar tegen 4 uur vandaag zag ik het al echt…
@Veerle wrote:
Tot mijn grote schrik zag ik vandaag bij mij op het werk in de spiegel een beginnend buikje?!?
het zou heel goed kunnen omdat je erzelf heel bewust mee bezig bent.
waarschijnlijk zou een ander het niet zien als je het zou vragen.
ik kan me zelf nog herinderen dat ik vooral `s avonds een veel opgebasener gevoel had dat ik zwanger was.
met 13 weken voelde ik het kindje al en zag ik zelfs al mij buik bewegen.
ik ben zelf heel mager en tenger dus dan zie je voel je het wat sneller denk ik.
maar echt een dikke buik heb ik nooit gehad met 9mnd had ik een buikje wat leek op 6mnd. dus serieus werd ik nooit echt genomen op het eind. maar ja wat er niet aan komt hoeft er ook niet af
geniet lekker van je zwangerschap!
:-*
Heej Veerle,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Leuk!
Trouwens erg herkenbaar wat je zegt! Ik zie ook al een buikje. En mn man ook. Ik ben benieuwd hoe lang we het nog kunnen verbergen. Ik snap er ook niks van. Maar je ziet echt al wat!
Gefeliciteerd!! :dance:
Ik heb altijd begrepen dat in het begin er nogal wat verschuivingen gaan plaatsvinden in je buik. Je darmen komen op een andere plaats, je bent wat opgezwollen enzo. Dat kan het verklaren.
Op zich zit je bm zelf nu nog heerlijk verstopt achter je schaambeen, dus daar kan het denk ik niet van komen. Normaal gesproken komt die rond de 13e week boven het schaambeen uit (vertelde de vk mij).
Zelf had ik met een week of 10 dat ik mn broeken niet meer dichtkon doen en met 13 weken kon ik niks meer aan. Bij de vk bleek toen dat mn bm al ruim boven mn schaambeen zat, vandaar dus mijn buik. Dus het kan wel dat je veel eerder een buik krijgt. Ik groeide ook enorm naar voren.
Allereerst gefeliciteerd :dance: !
Ja, kan heel goed zijn hoor. Ik hoor vaker van andere moeders dat bij een 2e (of 3e, of 4e…) zwangerschap alles sneller zichtbaar is. Er heeft hier ook een tijdje een topic gelopen met dit onderwerp met hele grappige reacties van moeders die allemaal sneller uitzetten dan de 1e keer. En bij mij net zo deze keer… bij 6 wk. lag ik in het zkh en had toen al moeite met m’n pyjama broeken die te strak om m’n buik zaten. Bij 10 wk. droeg ik m’n eerste positiebroek (en dat was bij Saba echt nog niet zo toendertijd) en bij 12 wk. kon ik het al niet meer verbergen voor collega’s.
hoi,
ik heb nog nooit een voledige ZW uitgedragen, Ik ben mijn dochter verloren op 18 weeken. toen had it zelfs helemaal nog geen buikje.
Nu ben ik 11w3d en mijn buik is gigantis! De meeste mensen denken dat ik gewoon 5mnd ben! Ik ben wel een beetje aan de brede kant maar ben nooit echt breed geweest in de buik, bij mij is alles beenen en kont :P. ik kan het echt niet meer verbergen en ik draag ook al ZWbroeken sins weer 6 :?!
dus het kan echt wel hoor…
Jaaaaa hier ook… Mijn darmen staan al lekker omhoog geduwd…
Ik sprak mijn VK van de week en vroeg aan haar of het normaal was… Zij zei dat vrouwen die voor een 2e of meer keer zwanger zijn de eerste 16 weken meestal een aantal weken voor liggen op vrouwen die voor het eerst zwanger zijn. Daarna trekt het bij.
Ik zit nu met bijna 6 weken (misschien nog een paar dagen korter) ook al met strakke broeken… Maar een ander ziet het denk ik niet aan me nog…
Hihi,ik had het ook bij de tweede…die buik groeide me toch snel,ongelovelijk…vond t stiekem best leuk…snel die zw.schaps broeken weer aan en iedereen dacht dat ik er twee droeg…
Ik heb ook het idee dat mijn broek strakker zit…dacht dat ik misschien te veel had gegeten maar dat is eigenlijk helemaal niet zo. De vorige keer zag je met 14 weken nog niets! Vraag me nu dan ook af hoe lang ik het geheim ga houden voor de buitenwereld
Bij Kirsten liep ik met 10 weken al in zwangerschapskleding. Dus ik ben benieuwd hoelang ik nu in me gewone kleren kan blijven lopen, zal niet lang meer zijn. :inlove:
Gisteren had ik een broek aan die heb ik maar weggelegd de knoop kon niet meer dicht :oops:.
@mamavankirsten wrote:
Bij Kirsten liep ik met 10 weken al in zwangerschapskleding. Dus ik ben benieuwd hoelang ik nu in me gewone kleren kan blijven lopen, zal niet lang meer zijn. :inlove:
Gisteren had ik een broek aan die heb ik maar weggelegd de knoop kon niet meer dicht :oops:.
Kun je nagaan :mrgreen: …jij bent 2 dagen minder zwanger…haha…ik voel me net of ik volgevreten ben!
ik merk nu als ik in de spiegel kijk dat ik een klein buikje begin te krijgen.
liefs nathalie
Hoi Irene dan wil ik niet weten hoe ik me maandag voel, want dan ben ik 5 weken +2 zwanger
Ook ik begin al een buikje te krijgen nu…maar het zullen ook wel mijn darmen zijn die omhoog worden geduwd Maar dit is ook mijn 2e dus waarschijnlijk zie je het ook sneller dan bij de 1e natuurlijk.
@mamavankirsten wrote:
Hoi Irene dan wil ik niet weten hoe ik me maandag voel, want dan ben ik 5 weken +2 zwanger
Inderdaad…ik ben benieuwd!!! :mrgreen:
Ze zeggen inderdaad dat je het bij een tweede zwangerschap sneller een buikje kan krijgen.
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, weeg nog gewoon 60kilogram, maar moet met zitten echt m’n knoopje los maken van m’n broek anders zit het gewoon echt niet lekker, veel te strak en ik krijg buikpijn.
Ik hoop niet dat ik vroeg een buikje krijg. Wil het voorlopig nog even geheim houden voor collega’s.
Bij de eerste ging het bij mij ook niet zo snel…uiteindelijk ben ik maar 9 kilo aangekomen, terwijl Lars 4520 gram woog!!! Na de bevalling was alles meteen weer weg…zou er voor tekenen dat dat nu ook het geval is…maar je hoort vaak verhalen dat het bij een tweede heel anders kan gaan.
Toch apart inderdaad dat er zoveel verschil kan zitten tussen je eerste en je tweede kindje.
Ik heb wel gelezen dat je bij de tweede sneller een buikje kunt krijgen omdat je banden dan al wat opgerekt zijn.
Bij een eerste kindje is dit nog allemaal zo strak.
Ik heb regelmatig stekende pijn ongeveer ter hoogte van m’n lies, volgens de boeken is dit omdat je banden dan opgerekt worden.
Heb je daar bij een tweede zwangerschap minder last van?
Ik voel eigenlijk helemaal nog niet veel, voel alleen dat mijn broeken wat strakker zitten maar ik denk dan…dat kan toch nog helemaal niet! Dus misschien is het sinterklaassnoepgoed wel de boosdoener :mrgreen:
Ik heb nu eigenlijk weinig last van krampjes en trekkend gevoel… volgens mij komt dat wel omdat het al een keer opgerekt is geweest.
ik ben wel misselijk nu, dat heb ik bij Merijn helemaal niet gehad…